say hello to my little friend;)

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

say hello to my little friend;)

Post by boomwerk bilthoven »

Kijk is aan we hebben weer een ms 880 iemand nog echt dikke plakken te zagen:)
Attachments
heehee
heehee
voor boom tuin en takkenwerk
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by boomverzorgingbruno »

wat ben jij een klein ventje :lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by treespotter »

Zulke dikke bomen ben ik in Bilthoven nog niet tegengekomen. :lol:
Maar die zaag is natuurlijk ook erg handig tijdens het snoeien. Het scheelt toch minimaal anderhalve meter klimmen en wanneer je hem met een hand met gestrekte arm bedient hoef je niet eens meer uit te lopen op de takken. :mrgreen:

Mocht ik het ooit echt niet meer kunnen met mijn eigen zagen dan weet ik wie ik moet uitnodigen op de klus.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: say hello to my little friend;)

Post by boomgnoom »

ja ja nu lacht hij nog......
the chain gnome
victim of gnomebashing
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by tarzan »

tja...
Attachments
P2090071.resized.JPG
P2090071.resized.JPG
groet van Tarzan
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: say hello to my little friend;)

Post by boomwerk bilthoven »

juistem, je snapt hem...
voor boom tuin en takkenwerk
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: say hello to my little friend;)

Post by ivo »

Zag laatst nog zo'n leuk filmpje hier op treehugs van een imbeciel met een kettingzaag aan een touwtje die de heg ging snoeien. Ik zie wel mogelijkheden...... :lol: :lol:
gabbel
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 157
Joined: 11 Jul 2008, 20:44

Re: say hello to my little friend;)

Post by gabbel »

Hij is net zo groot als ik, ga je de boekenkast ermee omzagen :)
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by KIMME »

Wat sta jij daar zo vrolijk bij dat lijk van die mooie beuk te doen, tarzannetje!

Retecool toch zo'n grote zaag tot je er een paar maand mee MOET rondlopen voor een klus!
Retecool is ook altijd het factuur van je benzine en olie als je er een tijd mee aan de gang bent!

En ook erg weinig mensen die er echt goed mee kunnen omgaan met zo'n lang blad...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: say hello to my little friend;)

Post by ivo »

Ho ho Kimme, ik geloof dat Tarzan vast wel een goede reden heeft gehad om die beuk om te zagen .
Oordeel niet te snel. En bovendien zie ik een keurige rechte breuklijst, dus hij zal er vast wel mee om kunnen gaan. En wat de benzinekosten betreft; hoe vaak zal je zo'n zaag in Nederland gebruiken? 4 á 5 keer per jaar?
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by KIMME »

Geen zorgen maken, ik had er ook bij kunnen schrijven dat het sarcastisch bedoeld maar ging ervan uit dat iedereen dat zo wel zou weten.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by -WOUTER- »

Need I say more :lol: :lol: :lol:
Attachments
Giant-Chainsaw-1.jpg
- climb fast, move slow -
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by KIMME »

Laat me raden? Een harvester voor een bos in 1 keer?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: say hello to my little friend;)

Post by ivo »

KIMME wrote:Geen zorgen maken, ik had er ook bij kunnen schrijven dat het sarcastisch bedoeld maar ging ervan uit dat iedereen dat zo wel zou weten.
Sorry, dan heb ik het gelukkig verkeerd begrepen, maar ik ken jou niet goed genoeg om daar vanuit te gaan . Kennelijk een tekortkoming mijnerzijds...
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by JasperLeerling »

Ik dacht dat het juist stoer was om met een kleine zaag een grote boom om te zagen...? ;)
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by treespotter »

JasperLeerling wrote:Ik dacht dat het juist stoer was om met een kleine zaag een grote boom om te zagen...? ;)
Is het ook hoor Jasper. Ik heb vanaf 1984 volgens mij maar 2 keer zo'n zaag gebruikt.
Ik moet wel toegeven dat ik ooit een boom wel eerst op anderhalve meter hoogte heb moeten afzagen omdat ik die 1,70 meter DBH daar wel kon pakken met mijn 044 met 90cm blad.
boomgnoom wrote:ja ja nu lacht hij nog......
the chain gnome
Oooo ja, je zal toch zo'n mooie vette smeedijzeren spijker of een stuk kiezel tegenkomen. Dan ben je de rest van de dag aan het vijlen. :lol:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by -WOUTER- »

en toch staan er in de omgeving Houten meer dikke bomen dan hier en ik gebruik de MS880 toch meerdere malen per jaar.

Heb er standaard een 90 cm blad op en dat is meer dan voldoende voor de bomen hierzo. Dat 120 cm blad is voor mij nooit nodig geweest de afgelopen 10 jaar :D

wel gave foto's hoor jongens :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: say hello to my little friend;)

Post by roelce »

een oude ma een goede
http://www.youtube.com/watch?v=VvF1qIY1FrA :lol: :lol:


wel rap gedaan met werken dan
hahah
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by treespotter »

tarzan wrote:tja...
Zucht. :( Frans, ik geef het op. Ik heb nou acht uur op die twee foto's zitten puzzelen maar ik zie werkelijk waar, echt geen verschillen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by KIMME »

als je zo'n zaag hebt staan is het natuurlijk zinloos met een blad van 50 cm aan een erg dikke boom te beginnen.
Maar als je het hebt over wat je strikt genomen NODIG hebt om zulk een boom te demonteren is het al een ander verhaal. Je hoort mij zeker niet zeggen dat in veel gevallen zo'n lang blad en krachtige motor niet efficiënt kan zijn, integendeel.
Het gaat er maar om dat je efficiënt kan werken. Aan de andere kant wil je niet weten hoeveel zagen zoals een 880 en 660 of 3120 na een paar uur gebruik weer op de tweedehandsmarkt verschijnen omdat de eigenaar dacht zo'n ding NODIG te hebben voor boompjes van 60 cm.
Tot ze natuurlijk zien dat zo'n grote zaag klauwen met geld kost, en dat ook blijft kosten als het gaat om benzine en dergelijke... Dat die dan ook levensgevaarlijk zijn in een situatie dat je zulk een motor niet echt nodig hebt, want er is GEEN ENKELE ZAAGBROEK (courante merken en modellen) die zulk een monster nog efficiënt kan stoppen...
Nu weet je ook direct waarom ze op zo'n show van stihl altijd met een ms 170 in zo'n broekje zagen.... het had even goed een nieuwe silky kunnen zijn. Maar ja dan heb je het ook over een zaagbroek van stihl...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: say hello to my little friend;)

Post by boomwerk bilthoven »

hee KIMME,

Ik heb ze pas bij de stihl dealer in een broek zien zagen met een ms441 vol ga over eenboomstam..geweld, maar hij zat er niet doorheen :o lijkt me toch knap pijnlijk.

Onze ms880 gebruiken we idd een keer of 15 per jaar voornamekijk voor het zagen van plakken uit eiken en beuken van ong, een meter door. Dit blad heb ik puur voor een klus in langbroekerdijk waar we een Kastanje van 2.60 doornee moeten weghalen(eeuwig zonde maar ziek en tussen de monumentale beuk)...

enne met deze zaag zaag ik idd liever niet im mn broek, gaat er mischien niet doorheen, maar miss rukt ie mn been er wel af :wink:
voor boom tuin en takkenwerk
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by boomverzorgingbruno »

wat hebben jullie toch allemaal met een zaag en in je broek zagen ??? het dient er niet voor he volgens mij kan je met een klein blaadje veel sneller in je been terecht komen dan met een blad van 120 cm. en voor de rest kan je toch met een blaadje van 70cm en een blokje van 80cc een boom van 150 cm diameter omzagen ale ons lukt het toch steeds voor die 5 keer dat het voorkomt op jaar basis (en geloof me vrij dit is veel goedkoper dan een 088 met een blad van 120 cm en een verbruik van meer dan 2 liter per uur )
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by ludovanmil »

:roll:
Het zal wel zijn omdat ik een weekje tussen de kettingzagen uit was.....en het is misschien een wat vreemde invalshoek. Maar ik krijg het idee dat dit een variant is op 'wie heeft de grootste ?'
Ja.....zaag bedoel ik dan hè !?
Ik zeg het maar even, want anders denken jullie misschien dat ik iets anders bedoel. :wink:
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by Tom »

ach, ik weet dat ik zo'n zaag niet direct nodig heb, en ik zal hem niet direct kopen ook, toch zou ik best blij zijn mogt ik em hebben.

En het is een coole foto daar valt niet over te twisten, kijk dan, die zaag is begot groter dan em :lol:

En zo'n mooie brede planken, dat heeft ook erg z'n charme.
Take care, there's not much spare!
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Re: say hello to my little friend;)

Post by tarzan »

ivo wrote:Ho ho Kimme, ik geloof dat Tarzan vast wel een goede reden heeft gehad om die beuk om te zagen .
Oordeel niet te snel. En bovendien zie ik een keurige rechte breuklijst, dus hij zal er vast wel mee om kunnen gaan. En wat de benzinekosten betreft; hoe vaak zal je zo'n zaag in Nederland gebruiken? 4 á 5 keer per jaar?

Inderdaad dat ding heb ik denk ik in die 4 jaar dat ik hem heb 2 maal gebruikt om een boom te vellen verder amper uit de kast allen voor maken van houtsculpturen en brede planken zagen.

Inderdaad met een 80 cm blad was het ook vast wel gelukt maar als ik hem toch heb vind ik het best prettig om zekerheid te hebben over de dikte en regelmaat van de breuklijsten bij een boom die zo gevaarlijk stond. Inderdaad ECHT geen aanrader de hele dag met die zaag te lopen TE zwaar!
groet van Tarzan
Post Reply