Beste Boomknuffelaars
IK ben bij iemand geroepen waar de een na de andere boom dood gaat. Ik heb wel aardig wat gezien maar ik kan hier niet veel van maken, ik denk in ieder geval dat het geen vergiftiging is. Kan het zijn dat het veroorzaakt word door de honingzwam of een andere agressieve schimmel?
De situatie is als volgt, Dit voorjaar ging er een berk dood in de voortuin, 2 maanden terug werden opeens alle bladeren van een es bruin die in de zijtuin staat en 1 berk in de voortuin is sinds een paar weken aan het doodgaan, een andere berk in voortuin doet het niet al te best maar lijkt het wel te redden. Onder de bast van alle bomen trof ik schimmeldraden aan. de bomen staan in een goede grond waar weeinig is verstoord. In de directe omgeving (10 meter) staan ontzettend veel bomen die nergens last van lijken te hebben.
Kortom,
Is het mogelijk dat het een schimmel is die om zich heen grijpt? of heeft een van jullie andere ideeen
Bedankt FRans
bomen gaan dood
bomen gaan dood
groet van Tarzan
dode bomen
kan er in de buurt nergens een gasleiding liggen die lekt. Nol.
- treespotter
- Prinses Irene
Sinds wanneer hebben die mensen die sproeiinstallatie laten aanleggen Frans? (gokje)
Ik dacht in eerste instantie gaslek
, maar het zou ook waterschade
kunnen zijn van een lekke leiding.
Honingzwam kan inderdaad een killer zijn maar het is altijd een secundaire aantaster (nadat er schade is ontstaan door iets anders).
Ik dacht in eerste instantie gaslek

Honingzwam kan inderdaad een killer zijn maar het is altijd een secundaire aantaster (nadat er schade is ontstaan door iets anders).