controleer de petzl newton

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

controleer de petzl newton

Post by roelce »

Ze hebben weeral een een foutje gevonden meer info zie link

http://www.petzl.com/en/pro/harnesses/n ... content=en

climb safe

greetz
STIHL timbersports hope to get like jason
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by Tom »

Er worden toch best regelmatig foutjes gevonden eigenlijk. Ligt de productie-druk ook in deze sector zo hoog, dat er niet voldoende aandacht kan besteed worden? Sneller sneller, meer meer???
Take care, there's not much spare!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by treespotter »

De tijd dat er voldoende tijd wordt genomen voor "Field testing" is niet meer... Behalve bij de Zweedse motorzaagbouwer. Maar ook daar is de consument in eerste instantie niet echt blij mee. Lang wachten op iets nieuws waarvan je weet dat het gaat komen maakt je niet erg gelukkig. Hè Arian?
De andere optie is iets snel testen in een laboratorium en weten dat het in ieder geval niet echt mis kan gaan. Dan kunnen de laatste 'oneffenheden' in een later stadium worden weggewerkt.
Dan heeft de producent (ook al is het even negatief) toch weer even de aandacht.
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by Tom »

Toch heb ik meerdere vragen hierdoor: De jeansbroek die je 15jaar terug aanhad als kleine jongen (ik dan :lol: ) ging super stug mee, er was bijna geen gat in te krijgen, terwijl dat het enige was wat ik wilde in zo'n jeansbroek. Nu wil ik een jeansbroek kopen waar geen gaten inkomen voor een lange tijd, hebben ze na een half jaartje meestal al gebreken??? Gaat het met klimmateriaal straks net zo? Vernieuwingen zijn goed, maar als ik een fantastische gordel heb, wil ik niet elk jaar een nieuwe moeten kopen.

Mochten jullie trouwens een echte stevige jeansbroek willen, als je eens in Nieuw Zeeland bent, Cactus maakt broeken met life-time garantie, ze zijn duur, maar echt sterk.
(Heb ook een touwenzak van ze, waar ik uiterst tevreden over ben).
Take care, there's not much spare!
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by Steven »

In dit geval heeft het niks met field testing te maken wolter.
De vraag naar de newtons is zo groot geweest aan het eind van vorig jaar dat ze in een nood kwamen en is er in een rap tempo geproduceert en daar is iets mis gelopen.
vanuit nederland zijn afgelopen jaar al in de orde van 10.000 newtons gevraagt.
daar mee praat ik het overigens niet goed :wink:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by treespotter »

Wanneer die gordel eerst door een team van 100 personen twee jaar lang gebruikt was (dat heet volgens mij field testing) voordat hij de markt op was gebracht, dan was dit probleem er voor de introductie uit gekomen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by Steven »

die gordel is al 7 jaar oid op de markt....
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: controleer de petzl newton

Post by boomgnoom »

treespotter wrote:De tijd dat er voldoende tijd wordt genomen voor "Field testing" is niet meer... Behalve bij de Zweedse motorzaagbouwer. Maar ook daar is de consument in eerste instantie niet echt blij mee. Lang wachten op iets nieuws waarvan je weet dat het gaat komen maakt je niet erg gelukkig. Hè Arian?
De andere optie is iets snel testen in een laboratorium en weten dat het in ieder geval niet echt mis kan gaan. Dan kunnen de laatste 'oneffenheden' in een later stadium worden weggewerkt.
Dan heeft de producent (ook al is het even negatief) toch weer even de aandacht.
kwor hier wel heel verdrietig van
Image
ik al blij dat die pokke zaag van het forum was ......
is tie er weer
nou je word bedankt
the snaeky laughing gnomeImage
victim of gnomebashing
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: controleer de petzl newton

Post by treespotter »

Steven wrote:die gordel is al 7 jaar oid op de markt....
:lol: Haha. En zeven jaar is de gemiddelde tijd dat een werknemer bij een bedrijf werkt. Dan heeft hij in zijn laatste periode aan iets anders gedacht dan het stikken van die loupjes. Is er dan toch iets mis met de productcontrole tijdens de eh, productie?
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: controleer de petzl newton

Post by wes houtboer »

boomgnoom wrote:
treespotter wrote:De tijd dat er voldoende tijd wordt genomen voor "Field testing" is niet meer... Behalve bij de Zweedse motorzaagbouwer. Maar ook daar is de consument in eerste instantie niet echt blij mee. Lang wachten op iets nieuws waarvan je weet dat het gaat komen maakt je niet erg gelukkig. Hè Arian?
De andere optie is iets snel testen in een laboratorium en weten dat het in ieder geval niet echt mis kan gaan. Dan kunnen de laatste 'oneffenheden' in een later stadium worden weggewerkt.
Dan heeft de producent (ook al is het even negatief) toch weer even de aandacht.
kwor hier wel heel verdrietig van
Image
ik al blij dat die pokke zaag van het forum was ......
is tie er weer
nou je word bedankt
the snaeky laughing gnomeImage
:lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
Post Reply