Recreatief boomklimmen

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
johannesm
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 10 Jun 2009, 19:11
Location: diest

Re: Recreatief boomklimmen

Post by johannesm »

luka wrote:
johannesm wrote:Zijn er misschien mensen uit belgie die af en toe recreatief willen klimmmen ?
:) daarop wachtte ik nog zo'n beetje... Elke week zit ik wel eens in de boom. Ik volg dit forum hier al een hele tijd, lees bijna alles.
Door dit topicje hier heb ik 'je kan de boom in' leren kennen, hen een mail gestuurd, en
zo heb ik ook weer wat contacten bij...
Ik klim bijna altijd alleen, nu, daar heb ik geen probleem mee, maar het is toch wel anders dan wanneer je met meer in de boom zit hé. Als je eens wil gaan klimmen; geen probleem, daar maak ik altijd wel tijd voor :D

Welnu, aangezien niemand hier weet wie ik ben; ik heet Luka, ik woon in Brugge.
Ik moet nu ...euh... 21 jaarringen tellen. Jaja, nog een scheutje. Ik studeer voor lager onderwijzer, maar ik voel me veel meer aangetrokken tot bomen en klimmen. Ik denk dat ik veel liever iets met recreatief klimmen en kinderen opzet. Ja, dat is het zo wel een beetje...
he bedankt voor de reactie, leuk !

maar '' je kan de boom in'' is in nl he, een beetje ver van de deur. als je eens wil gaan klimmen kan je mij altijd bereiken via roces90@hotmail.com of via treehugs natuurlijk :)
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

johannesm wrote: he bedankt voor de reactie, leuk !

maar '' je kan de boom in'' is in nl he, een beetje ver van de deur. als je eens wil gaan klimmen kan je mij altijd bereiken via roces90 @ hotmail.com of via treehugs natuurlijk :)
Ik stuurde je een email. Leuk dat je eens wil gaan klimmen!

-Luka-
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by KIMME »

treespotter wrote: Dan zien ze pas dat melk niet uit de fabriek komt, dat meubeltjes niet allemaal van plastic zijn en dat er meer beestjes in een boom leven dan alleen maar een vogeltje.

m'n hele wereld stort in elkaar... :D
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by treespotter »

Ok, ok Kimme. Voor jou behoeft dit dus nog enige uitleg. Af en toe zitten er niet alleen vogeltjes maar ook boomverzorgertjes in de boom. :mrgreen:

O ja en volgend jaar Kimme, ergens aan het begin van het tweede kwartaal, komt Heineken ook met stierenmelkpads voor de Senseomachine. :mrgreen:
:wink:
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

treespotter wrote:Leuk om jou verhaal te horen Luka.
Voor jou als leraar zie ik een gouden toekomst om regelmatig met jou pupillen het veld en de bomen in te gaan.
Vooral op jonge leeftijd zijn die bengels nog achter 'hun' computer weg te lokken. Dan zien ze pas dat melk niet uit de fabriek komt, dat meubeltjes niet allemaal van plastic zijn en dat er meer beestjes in een boom leven dan alleen maar een vogeltje.
Dat zie ik ook helemaal zo. Ik wil liever een soort educatieproject opzetten rond het bos dan les te geven, maar dat diploma zal me helpen, dusja...
Nog een jaartje en ik kan eens een deftige klimcursus volgen bij K&S, lijkt me wel leuk...
Tot nu toe heb ik mezelf gewoon leren klimmen...

-luka-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by treespotter »

Die laatste 2 zinnen kun je wat mij betreft beter omdraaien. Ga eerst eens een deftige klimcursus volgen bij K&S om daarna een jaartje jou geleerde technieken te oefenen.
Dat is beter dan na een half jaartje 'zelfstudie' vanuit jou rolstoel K&S te bellen om de afgesproken klimcursus af te zeggen. :roll:

Eerst leren, dan proberen.
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

treespotter wrote:Die laatste 2 zinnen kun je wat mij betreft beter omdraaien. Ga eerst eens een deftige klimcursus volgen bij K&S om daarna een jaartje jou geleerde technieken te oefenen.
Dat is beter dan na een half jaartje 'zelfstudie' vanuit jou rolstoel K&S te bellen om de afgesproken klimcursus af te zeggen. :roll:

Eerst leren, dan proberen.
:P ja, zo'n reactie kon ik wel verwachten. Het probleem is dat ik student ben, en dus al
heel veel moeite moet doen om aan het nodige klimgerief te komen. En om bij K&S te mogen meedoen aan een cursus, moet je al een basisset hebben. Vandaar... :)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by treespotter »

Aha vandaar :roll:
Het komt natuurlijk veel minder had aan wanneer je als student zonder fatsoenlijke klimuitrusting tegen het asfalt smakt. :wink:
Doe jezelf en jou dierbaren een lol en maak eerst die afspraak bij K&S.
De klap komt na het volgen van een cursus net zo hard aan, alleen de kans hierop wordt echt een stuk kleiner.
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

treespotter wrote:Aha vandaar :roll:
Het komt natuurlijk veel minder had aan wanneer je als student zonder fatsoenlijke klimuitrusting tegen het asfalt smakt. :wink:
Doe jezelf en jou dierbaren een lol en maak eerst die afspraak bij K&S.
De klap komt na het volgen van een cursus net zo hard aan, alleen de kans hierop wordt echt een stuk kleiner.
wel, voor zover ik weet is er op dit eigenste moment een cursus bezig, maar ik heb nu stage, dus ik kon nog niet gaan...
Bij de volgende gelegenheid zorg ik dat ik erbij ben, uiteindelijk heb je wel gelijk.
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

Silversan wrote:Klimmen 1 is verplaatst naar 30 mei t/m 3 juni :wink:


Overigens, hoe klim je nu dan in bomen als je nog geen eigen klimmateriaal hebt? :shock:
ik heb wel al klimmateriaal, maar bijvoorbeeld nog geen echt werplijntje en ik klim op gewoon semistatisch touw (heel voorzichtig om het niet te verbranden, dat wel...)
Nog niet alles dus dat nodig is om bij jullie te mogen klimmen... Ik probeer het zo veilig mogelijk te doen als mogelijk en ga nog niet al te ver uitlopen ofzo. Oefenen, laag en traag, dat ken ik al :)
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Pietje »

Luka, klooi nog maar wat aan. Niets mis mee. Maar bedenk wel dat dat het weinig met onze manier van boomklimmen te maken heeft .

Maar als je iets ECHT wil, dan zijn geld en tijd en stage GEEN belemmering.

Think about that :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

Pietje wrote:Luka, klooi nog maar wat aan. Niets mis mee. Maar bedenk wel dat dat het weinig met onze manier van boomklimmen te maken heeft .

Maar als je iets ECHT wil, dan zijn geld en tijd en stage GEEN belemmering.

Think about that :wink:
Dat jullie sneller en efficienter klimmen, dat weet ik wel.
Maar mijn klimtechnieken heb ik samen met een vriend van een boomverzorger die hij
kent geleerd. Die boomverzorger leerde me de basis, ik ging een beetje verder (selftending systeem enzo...).

Nu wacht ik gewoon tot ik een cursus kan volgen. En die komt er zeker...
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by treespotter »

luka wrote:Dat jullie sneller en efficienter klimmen, dat weet ik wel.
Daar gaat het echt niet om Luka. Het gaat er vooral om dat je weet wat je doet en dat je de materialen gebruikt voor de doel waarvoor ze ontworpen zijn en niet dat je gaat aanklooien met zelf bij elkaar verzonnen 'shit'.
User avatar
Chajka
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 14 Apr 2011, 20:05

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Chajka »

Image

Image

:D
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by ludovanmil »

leuke foto's....
is dit ook om aan andere ' bezorgde' boomverzorgers duidelijk te maken dat het vooral allemaal RECREATIEF is wat je / jullie doen ?? :wink:
Mogelijk is dat ook de verwarring....een boomklimmer is geen boomverzorger en vice versa.
Have fun.
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

mooie foto's!

Treespotter, ik kreeg een paar instructies van een boomverzorger. Hij leerde mij de technieken en de basiprincipes. Er is niets aan dat zelf verzonnen is... :?

Ik ben er echt wel keihard mee bezig hoor, ik had enorme hoogtevrees en boomklimmen heeft me daarin geholpen, maar ik ben nog altijd de voorzichtigheid zelve. Ik klim twee keer per week, oefen vanalles en nog wat (omhoog, omlaag, omhoog,...). Ik denk dat je me een beetje verward met de eerste de beste tiener die ooit eens een boomverzorger bezig zag en alles gewoon immiteert...

Nuja, zoals Ludo ook al zegt; een boomklimmer is geen boomverzorger en omgekeerd...

-Luka-
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: Recreatief boomklimmen

Post by tjeerd »

hoi ben ook woonachtig in amsterdam en klim veel

met vriendelijke groet
maike
Nieuw
Nieuw
Posts: 25
Joined: 28 Apr 2011, 14:11
Location: Amsterdam
Contact:

Re: Recreatief boomklimmen

Post by maike »

15 mei as. boomklimmen in Amsterdam?

er komen meer gezellige boomklimmers!
waaronder boomverzorgers EN recreanten

lekker touwen uitgooien, ouwehoeren, fikkie stoken...

op het Adventure Parc te Amsterdam
vanaf een uurtje of 15.30

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 720e60d468

Groetjes,
Maike
Zwierend & Zwaaiend,

Maike
Nike
Jekel
Jekel
Posts: 100
Joined: 16 Dec 2009, 19:55

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Nike »

Inschrijven NKB voor 15 mei 2011 :D :D :D :mrgreen:
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: Recreatief boomklimmen

Post by tjeerd »

maike
Nieuw


Geregistreerd: do apr 28, 2011 1:11 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Amsterdam

Re: Recreatief boomklimmen
15 mei as. boomklimmen in Amsterdam?

er komen meer gezellige boomklimmers!
waaronder boomverzorgers EN recreanten

lekker touwen uitgooien, ouwehoeren, fikkie stoken...

op het Adventure Parc te Amsterdam
vanaf een uurtje of 15.30

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... 720e60d468

Groetjes,
Maike

_________________
Wees gegroet,
zal wel ff langskomen samen met collega vta gedaan bij deze peppels

mvg tjeerd
Mathia
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 30 Nov 2010, 22:22
Location: (B) Brugge

Re: Recreatief boomklimmen

Post by Mathia »

Ok, ik volg het forum al een hele tijd, maar liet nog niet veel van me horen. Niet nodig denk ik, zeker omdat ik eerder recreatief klim. Ik klim sinds 2 en een half jaar, meestal met een vriend van me in België.
Ik zit nu op erasmus in Zwolle. Na een aantal bomen alleen te hebben beklommen lijkt het me toch leuker om eens met anderen te gaan klimmen.
Zijn er hier mensen die het wel zien zitten om eens een zaterdag- of zondagmiddag te gaan klimmen, gewoon voor de lol? Zou super zijn!
Ervaringen delen en eens iemand anders ontmoeten die ook graag klimt, je weet wel...

Zodus; iemand? 8)
Pm me als je dat wel ziet zitten.
Post Reply