onderzoekje

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

onderzoekje

Post by treespotter »

Ik ben net door familie van een klant van mij gebeld. Deze persoon woont in Den Haag.
Wie van jullie zou daar even kunnen kijken om een boompje (diam. 40cm) te beoordelen en een rapportje kunnen schrijven of deze boom binnen nu en 10 jaar een gevaar wordt voor de fundering van het huis. De huiseigenaar gaat verkopen en wil de koper niet met 'verborgen' gebreken opzadelen.
Iemand in de buurt van Den Haag die voor dat klusje een offerte kan noemen?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: onderzoekje

Post by treespotter »

Huh? Helemaal niemand?
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: onderzoekje

Post by Pietje »

Dit rapportje kun je ook vanuit Nieuw Zeeland schrijven. Met je ogen dicht.











Kom op jongens, help Wolter nou even!?












Sorry Wolter, best lullig om er zo achter te moeten komen dat je geen vrienden hebt... :oops:
:wink: :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
joepiedubbelloepie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 118
Joined: 02 Jun 2010, 22:16

Re: onderzoekje

Post by joepiedubbelloepie »

Ben al even naar Arnhem geweest, De Haag is te ver fietsen.

Maar het is pas echt een verborgen gebrek als je ook tijdens dat onderzoek niks kunt vinden :wink:
gabbel
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 157
Joined: 11 Jul 2008, 20:44

Re: onderzoekje

Post by gabbel »

En wolter al iemand gevonden die het kan bekijken en beschrijven?
Voor mij zou het 2 uur rijden zijn, dan woon je zelf denk dichterbij.
Anders had ik het zeker voor je gedaan, maar denk dat ik de reistijd niet verrekend krijg.
Al aan wortelscherm gedacht om aan te tonen dat hij probeert te voorkomen dat wortels de fundering kapot drukken?
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: onderzoekje

Post by treespotter »

Ik denk dat het wel opgelost is jongens.
Aangezien de Bomenwacht dichter bij Den Haag zit heb ik hun genoemd. Daar kreeg hij te horen dat zij geen werk uitvoeren voor particulieren. De Bomenwacht heeft de Nationale Bomenbank genoemd en daar kreeg hij een bedrag te horen........... Ik wil het er niet eens over hebben.

Ik had hem al gezegd dat hij zich echt geen zorgen hoeft te maken over "verborgen gebreken". De boom staat ruim buiten de 4x stamdiameter afstand van de gevel. Van eventuele scheuren veroorzaakt door wegvloeiende krachten via een wortelstempel kan dus eigenlijk binnen nu en tien jaar geen sprake zijn. Ik krijg maten en foto's doorgestuurd en zal wel iets moois op papier zetten voor hem. Pro deo. Omdat hij zo geschrokken is van een genoemde prijs en omdat het echt niet zoveel werk is dat ik daar € 900,00 voor hoef te hebben. :evil:

Gaat Arnhem wat worden Joepie? Mooi! Geniet ervan! Het is echt een aardige projectontwikkelaar met het bomenhart op de juiste plaats.
In Utrecht heb ik al voor hem gewerkt op een mooie locatie waar kosten wat het kost een grote plataan gespaard moest worden tijdens het verwijderen/opblazen van een gecamoufleerde Duitse oorlogsbunker.
joepiedubbelloepie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 118
Joined: 02 Jun 2010, 22:16

Re: onderzoekje

Post by joepiedubbelloepie »

Kan best een interessant project worden.
Quiq scan gedaan

Bouwblok is al wel gesitueerd, in hoeverre definitief was is nog niet helemaal verder, wordt vervolgd.

En mijn opa zij altijd al; Wie ut kleine niet eerd, is ut grote niet weert!

Dat is ook altijd het leuke van een nieuwe klant, het lijkt soms iets heel onnozels of oninteressant. Maar doordat je dat netjes behandeld hoop je altijd dat ze nog eens bij je terugkomen.
(maar ook bij ons gaat het wel eens mis , niet terug bellen, niet gezien bij offerte maken, offerte te laat, enzv.)
Post Reply