Ervaring + prijs Act Safe

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Ervaring + prijs Act Safe

Post by Peterke »

Eerstdaags ga ik naar een faillisementverkoop waar toevallig ook een Act Safe stijg- en daalapparaat op accu verkocht zal worden. Weet iemand de nieuwprijs van zo een speelgoedje?
Geen haar op m'n hoofd dat er aan dacht om zo een (waarschijnlijk vrij duur) ding te kopen, maar vermoedelijk zal het voor een zachte prijs verkocht worden. Het lijkt me wel een beetje groot en onhandig in de boom, of hebben jullie er goede ervaringen mee?
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by ludovanmil »

:lol:
laatst met een oefendag in Rosmalen met de 'boombrommer' ( op acuu :wink: ) van de Pius jongens in A'dam omhoog getjoept.
appeltje - eitje....
alleen heb ik hem niet geïnstalleerd, weet niet of dat veel tijd vraagt.
informeer anders eens bij Pius in a'dam
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by Tom »

Ik heb er mee gewerkt bij pius amsterdam, blijf er ver van weg een, een beetje leuke srt set spaart je evenveel moeite en bespaard je een hoop ellende.

en waarschijnlijk kost je dat hetzelfde zachte prijsje :D

Als je je toch wil laten verleiden, let op, je kan niet zomaar je footlocklijn gebruiken, enfin ik zeg maar :roll:

Niet mijn ding, en behoorlijk zwaar ook, ook al hoef je hem niet te dragen op het moment van klimmen, je moet hem wel naar de boom sleuren en veilig terug op de grond laten zaken.
Take care, there's not much spare!
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by KIMME »

prijs: 8000 plus de rest....
200 meter met 1 batterijlading.
Er word aangeraden een patron access 11mm van teufelberger te bgebruiken.
Ik heb ervaring met redelijk veel verschillende lijnen in het apparaat en met de patron had ik NOOIT problemen.
Ik weet ook wel dat er mensen zijn die ze aan het gebruiken zijn met de verkeerde lijnen.

gewicht 18 kg: twee keer zoveel als de tweetakt versie.

enige voordeel van een elektrische, en dat is dan ook het allerenige "voordeel" dat in de boomverzorging eigenlijk niet eens een voordeel is... is dat hij met een druk op de knop ook naar beneden kan.

Voor onderhoudswerkzaamheden aan gevels en dergelijke is het wel een goede oplossing.
Hoeveel moet je ervoor geven, peter?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by Peterke »

Tom wrote: Als je je toch wil laten verleiden, let op, je kan niet zomaar je footlocklijn gebruiken, enfin ik zeg maar :roll:
Da's niet zo'n probleem omdat ik met een redelijke voorgeschiedenis in het industrieel klimmen een heel pak lijnen heb van 10.5mm en 11mm die daar wel geschikt voor zijn.

Ik vrees dat enkel een hééééééél zacht prijsje me nog kan verleiden na jullie waarschuwingen/bevindingen. :?
Hoeveel dat zacht prijsje zal zijn, dat zal morgen tijdens de openbare verkoop duidelijk worden... :roll:
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by KIMME »

Veel geluk morgen in HODB peter!!
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by dennis »

Mijn opa was een wijs man en een befaamd wielrenner en zij toen ik ook de wielergekte te pakken kreeg "een afdaling moet je verdienen"

ik vond dat de man gelijk had :wink:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by ERA »

En Peterke,
Wat heb je allemaal gekocht vandaag?
Was een beetje ver anders was ik er ook heen gegaan.
planken zagen ERA vragen!
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by Tom »

en en en en en... ????
Take care, there's not much spare!
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by Peterke »

Wel... wat ik allemaal kocht is en beetje veel om allemaal op te sommen, maar k'zal toch een poging doen.
Probleem was dat de loten zeer slecht verdeeld waren zodat je al snel veel te veel van het ene of het andere had, maar soms kon ik dingen niet laten liggen als je hoorde dat de veilingmeester geen gegadigden kon vinden voor bvb:
- 5 Petzl Kootenay-knoopdoorlatende katrollen... die heb ik dan voor een belachelijk lage prijs kunnen kopen. Wie er eentje wil, voor 50€/stuk wil ik ze wel doorverkopen.
- Een hoop touwentassen van 25 & 35lt kocht ik voor amper 5€ per stuk.
- een bak met +/- 17 paar klimhandschoenen van Edelrid voor amper 30€
- 8 rode petzl helmen Vertex voor ...€, wie er eentje wil... voor 25€/helm is hij de jouwe.
- Een heel lot absorbers, klaphaken, positioneringslijnen, en nog van dat (heb nog niet kunnen nakijken wat er allemaal bijzit) heb ik voor amper 50€ gekocht
- Een lot van +/- 10 blauwe werklijnen van diverse lengtes tussen 45 en 70mt (ik denk 13mm) kocht ik voor 100€. Enkele daarvan waren gebruikt, de helft was nog zo goed als nieuw
- Omdat er zoveel touwen waren begon de veilingmeester de meer dan 50 loten klimtouwen (industrie 10.5mm) per 7 loten te verkopen, en zo heb ik een lot van 7 x 80mt voor amper 60€ kunnen kopen.

Maar dan...
De 2 Act Safe zijn niet aan mij verkocht :cry: :cry: :cry:
De prijs bleef even steken op 900€, en vanaf dan ging het tussen mij en een vroegere collega rigger. Ik haakte af bij 2400€ en uiteindelijk bood hij 2450€ voor de eerste Act Safe.
Ik hoopte om de 2de te kunnen kopen, maar bij 2 identieke loten kan de koper van het eerste lot dadelijk het 2de lot aan dezelfde prijs aankopen... en dat deed hij ook :-(

Naast nog wat ander bureaumateriaal zat de dag er dan op voor mij.

Merkwaardig dat daar zaken verkocht zijn voor een appel en een ei, en andere loten zijn dan weer verkocht boven de normale marktwaarde. Zo is een lot gewoon wit a4-papier verkocht voor meer dan 350€ terwijl je in de winkel datzelfde paier kan kopen voor amper 285€.
Het is wel een hele beleving :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by treespotter »

Als ik dat zo lees dan kun jij nu zelf een 'snoep'winkeltje beginnen of heb je voldoende schoenen tot Sint Juttemis. :lol:
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by Tom »

tja, het klinkt alsof je best wat leuks op de kop hebt getikt, en je geen bijna nutteloos act-safe ding hebt meegenomen. Heel goed dus. :D
Take care, there's not much spare!
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by ERA »

Ja zo gaat dat, en je komt altijd met meer thuis dan je van te voren denk.
Leuk he z`n veiling! :D :D :D
planken zagen ERA vragen!
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Ervaring + prijs Act Safe

Post by Peterke »

Vandaag de 2de en laatste dag van de openbare verkoop meegemaakt.
Een 5-tal ladders, oprijlanen, transpallet, slagmoersleutels en boor- en schroefmachines heb ik aan een zacht prijsje de mijne gemaakt. Maar voor de rest gingen veel zaken veel te duur van de hand.
De uitblinker van de dag waren 5 bakken met divers handmateriaal... Bij thuiskomst keek ik alles na en stelde vast dat er een 30-tal Facom-tools in zaten (waarvan een 10-tal nog in de verpakking) die we best veel gaan gebruiken, wat digitale afstandsmeters en helemaal onderaan zat een grote Facom verstelbare momentsleutel (kostprijs +/- 450€)! Ik heb die 5 bakken voor amper 70€ gekocht!!!

Ik heb al van een aantal mensen een PM 'etje ontvangen met de vraag om wat klimtouw over te kopen... de touwen blijven allemaal bij ons vermits wij ook al eens industriële klimjobs doen waarbij vaak veel touw nodig is.

Het enige wat verkocht zal worden zijn:
... Niets meer, alles is reeds weg.
Post Reply