oordeel zelf

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
noel2512
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 150
Joined: 06 Jun 2009, 22:09

oordeel zelf

Post by noel2512 »

User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: oordeel zelf

Post by ivo »

Het is onderhand bekend dat die nieuwe 201 net dat beetje ' nijd' mist van de 200. :(
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: oordeel zelf

Post by Pietje »

Das al een beter filmpje dan joepie met Lars maakte. :wink:
200T rules... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ZzZoel
Nieuw
Nieuw
Posts: 30
Joined: 30 Jun 2011, 13:32

Re: oordeel zelf

Post by ZzZoel »

Dit vind ik nou een filmpje op basis waarvan je totaal niet kunt beoordelen welke zaag beter zaagt.

Wat ik zie is dat de 201 een stuk minder kabaal maakt en een dikker stuk tak afzaagt in ongeveer de zelfde tijd als de 200!

edit: wat ik van de dealer hoorde is dat veel boomverzorgers te overtuigen zijn door gewoon gaten te boren in de uitlaat van de 201 zodat ie wat nijdiger klinkt, hehehe
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: oordeel zelf

Post by boomverzorgingbruno »

ZzZoel wrote: edit: wat ik van de dealer hoorde is dat veel boomverzorgers te overtuigen zijn door gewoon gaten te boren in de uitlaat van de 201 zodat ie wat nijdiger klinkt, hehehe
als mijn dealer zulke uitspraak deed dan kwam ik er nooit meer.
laat een oen niet zomaar doen !
ZzZoel
Nieuw
Nieuw
Posts: 30
Joined: 30 Jun 2011, 13:32

Re: oordeel zelf

Post by ZzZoel »

boomverzorgingbruno wrote:
ZzZoel wrote: edit: wat ik van de dealer hoorde is dat veel boomverzorgers te overtuigen zijn door gewoon gaten te boren in de uitlaat van de 201 zodat ie wat nijdiger klinkt, hehehe
als mijn dealer zulke uitspraak deed dan kwam ik er nooit meer.
Nee, maar jij hebt dan ook geen humor :D

't was een beetje schertsend bedoeld, in de zin van dat men een hoger geluidsnivo gewend is. En dat door het lagere geluidsnivo van de 201 veel mensen op het verkeerde been worden gezet.

Die dealer doet dat natuurlijk niet, wel modificeren ze de machines met door Stihl nageleverde verbeterde onderdelen...
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: oordeel zelf

Post by treespotter »

Ik heb gisteren één van de 201tjes gebruikt die in dienst is bij de klimcursus van het Helicon in Eindhoven. :shock: Die zaag doet het waarachtig prima. Nou breekt mijn klomp.
Nou maar hopen dat er voor alle verstokte Stihl gebruikers snel een 202 in aantocht is. :lol: Dan is het "doetie het of doetie het niet" risico misschien niet meer aanwezig.
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: oordeel zelf

Post by Treebo »

Net bij de dealer te horen gekregen dat er nu een officieel schrijven van stihl naar de dealers is gestuurd dat alle machines met problemen tot aan een bepaald serienummer (ga ervanuit dat het om de eerste series gaat) onder garantie worden gerepareerd. Dat houd in; cilinder, zuiger en carburateur. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.

En schijnbaar heeft stihl walbro overgenomen. Misschien om problemen te voorkomen? :wink:

gr,

Bo
dustinvm
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 63
Joined: 18 Jul 2011, 16:09

Re: oordeel zelf

Post by dustinvm »

Mijn eerste indruk met de 201 was ook niet zo best. Ten eerste het geluid was een stuk minder, dat zegt natuurlijk helemaal niks. Maar je hebt wel gelijk een negatieve indruk alsof hij niet helemaal 100% loopt.

Ook viel me op dat de machine met koude motor slecht presteerd. Je hoord dat hij in de toeren hoger wil, maar gaat niet. Het uuuuhh uuuuhh geluid :( Oke de 200 heeft dat ook wel is met koud weer, maar die pakt na een keer gas geven wel aan. Met de 201 duurde het minstens 7 keer vol gas geven. Ook met warme motor moest ik meer gas geven om de ketting draaiende te krijgen, bij de 200 hoor je bij een beetje gas gelijk verhoging in de toeren, en gaat de kettting al draaien.

Dit is mijn ervaring :(
this is what we do!!!
Post Reply