BIO OLIE VAN ASPEN

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: BIO OLIE VAN ASPEN

Post by Peterke »

treespotter wrote:Hé Peterke, dat is een goede vondst. Jammer dat die ene Hollandse boer geen verkoop heeft.
Ik zou toch eens contact opnemen met de mensen van www.oliepers.be, wie weet zijn er meer klanten in Nederland die niet op de lijst voorkomen... Niet elke website is zo up-to-day dan Treehugs :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: BIO OLIE VAN ASPEN

Post by treespotter »

Goed plan. Dank.
User avatar
LOG-ic
Nieuw
Nieuw
Posts: 38
Joined: 04 Mar 2012, 16:50
Location: Brasschaat (België)
Contact:

Re: BIO OLIE VAN ASPEN

Post by LOG-ic »

Ik gebruik al jaren koolzaadolie (PPO) voor mijn bandzaag te smeren en dat gaat prima. Zo'n bandzaag loopt tegen 30 meter /sec, dat is wat sneller dan een kettingzaag. Ik koop meestal een paar 100 liters tegelijk. In metalen vaten bewaart dat best goed. Ik betaal dezelfde prijs als voor diesel aan de pomp, of zelfs iets minder want de accijns is lager indien het niet voor weggebruik is. Te koop bij Jan Van Humbeeck in Bierbeek. Jan perst van de koolzaadplant veevoer, en de olie is in feite een nevenproduct. maar ik moet zeggen dat ik in mijn kettingzaag gewoonlijk ook bio olie van Aspen gebruik...(of fifty-fifty Aspen bio en PPO). Ik heb toch de indruk dat de kleefkracht van Aspen beter is dan bij PPO, vooral dan om de onderkant van het zaagblad nog wat smering te geven.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: BIO OLIE VAN ASPEN

Post by boomverzorgingbruno »

LOG-ic wrote:Ik gebruik al jaren koolzaadolie (PPO) voor mijn bandzaag te smeren en dat gaat prima. Zo'n bandzaag loopt tegen 30 meter /sec, dat is wat sneller dan een kettingzaag. Ik koop meestal een paar 100 liters tegelijk. In metalen vaten bewaart dat best goed. Ik betaal dezelfde prijs als voor diesel aan de pomp, of zelfs iets minder want de accijns is lager indien het niet voor weggebruik is. Te koop bij Jan Van Humbeeck in Bierbeek. Jan perst van de koolzaadplant veevoer, en de olie is in feite een nevenproduct. maar ik moet zeggen dat ik in mijn kettingzaag gewoonlijk ook bio olie van Aspen gebruik...(of fifty-fifty Aspen bio en PPO). Ik heb toch de indruk dat de kleefkracht van Aspen beter is dan bij PPO, vooral dan om de onderkant van het zaagblad nog wat smering te geven.
van bij boer jan waar ik mijn snippers lever waar hij zijn huis met warm stookt . die trouwens vanaf dit jaar geen veehouder meer is . een toffe vent .
laat een oen niet zomaar doen !
Post Reply