Vakblad linkjes

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Vakblad linkjes

Post by treespotter »

Ik zoek voor het vakblad "Bomen" van de KPB linkjes naar leuke filmpjes van de afgelopen klimkampioenschappen. Zouden jullie mij daar bij kunnen helpen?
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: Vakblad linkjes

Post by Ruud.H »

Oke is goed. Ik zal van de week eens FB en youtube enzo doorspitten en zal je de links doorgeven.
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: Vakblad linkjes

Post by Ruud.H »

Er is sinds vandaag een nieuwe Facebook pagina in de lucht :

http://www.facebook.com/VideosKlimwedst ... sNederland

bedoeld als verzamelpunt voor alle foto's en video's van de nederlandse klimwedstrijden.
Iedereen kan er uploaden, graag van voldoende kwaliteit en lengte. (voor de korte filmpjes van bv speedclimb of footlock zal ik even kijken of t mogelijk is deze te groeperen) en svp ook datum en locatie vermelden.

Als je zelf een album heb wat ook gedeeld mag worden svp mij of wolter een pm of bericht via FB sturen dan komt t goed.

Dus aan ieder : spit je pc door en deel het beeldmateriaal, zodat we in het vervolg 1 centraal punt hebben zodat ook niet boomverzorgers een compleet beeld hebben van de wedstrijden.

Als er nog vragen zijn of als iemand bezwaar heeft tegen het delen van zijn foto's dan hoor ik t wel.

Alvast bedankt
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by -WOUTER- »

He die Ruud,

Niet voor het een of ander om of lullig te doen, meestal vraag je eerst of je foto's en filmpjes mag gebruiken en dan pas zet je ze online :wink:

Dus zonder toestemming de filmpjes dus niet gaan jatten bij anderen, dat is schending van copyright en wordt je in veel gevallen niet in dank afgenomen :wink:

Dus....
- climb fast, move slow -
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: Vakblad linkjes

Post by Ruud.H »

Oke,zoals ik het op t net lees is direct linken geen inbreuk op copyright . Tenzij de eigenaar dit expliciet aangeeft maar dan werken de links ook niet. Embedden en dowloaden zijn dat wel waarvoor je dus toestemming moet hebben van de eigenaar. Maar evengoed ik zal de eigenaars in t vervolg zelf laten plaatsen zoals ook de bedoeling is.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:Dus....
Moet je ze zelf maar plaatsen als jij dat wilt.
Ruud is voor ons allemaal een verzameling van video's aan het maken. Dan kunnen wij in Bomen een linkje plaatsen waarmee iedereen 'alle' video's op één plaats in chronologische volgorde kan vinden. Het voordeel van die Facebook pagina is dat je makkelijk met een bericht een video of foto's kan plaatsen.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by Tamil »

-WOUTER- wrote:He die Ruud,

Niet voor het een of ander om of lullig te doen, meestal vraag je eerst of je foto's en filmpjes mag gebruiken en dan pas zet je ze online :wink:

Dus zonder toestemming de filmpjes dus niet gaan jatten bij anderen, dat is schending van copyright en wordt je in veel gevallen niet in dank afgenomen :wink:

Dus....
:evil: Wat een gezeik Wouter!

Als jij beeldmateriaal openbaar, in youtube of facebook plaatst, stem je er zelf mee in dat je materiaal gedownload mag worden,en gedeeld kan worden het is alleen wel netjes er even bij te zetten waar dit filmpje vandaan komt!

Ik vind het een goed idee om alle Wedstrijden filmpjes en foto's te delen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by Steven »

Dus als jij een liedje maakt en op de radio kont mag je het reproduceren? ;-)
Vragen kan geen kwaad.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by treespotter »

Steven wrote:Dus als jij een liedje maakt en op de radio kont mag je het reproduceren? ;-)
Vragen kan geen kwaad.
Dat mag jij inderdaad voor eigen gebruik reproduceren, maar daar gaat het hier in dit geval niet om Steven.
Hier wordt niets gereproduceerd. Hier wordt een link geplaatst naar een bestand wat op de server staat van Youtube. Wanneer je niet wil dat iemand zo'n link legt dan kun je daar zelf iets aan doen door de link alleen beschikbaar te maken voor een select gezelschap, of wanneer het leed geschied is dan kun je de maker van de link verzoeken om deze te verwijderen.
Meer dan verzoeken kun je helaas niet. Vandaar dat er in onze Birdfeederfilmpjes ergens halverwege staat dat die dingen bij ons te koop zijn. Daardoor worden onze (de rechtmatige eigenaar) filmpjes eigenlijk niet meer door onze concurrenten gebruikt op hun websites.

Reproduceren en publiceren is verboden en mag je zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar niet doen.
Linken naar een gepubliceerd muziekstuk of filmpje mag echter wel. Je hebt dan namelijk geen bits en bytes gekopieerd. Het is natuurlijk niet meer dan billijk dat de link wordt verwijderd als de rechtmatige eigenaar hier om vraagt. Doet hij dat niet (en ook dat is ons gebeurt), dan verwijderden wij gewoon het filmpje van Youtube en plaatsten hem opnieuw. Op die manier wordt de link veranderd en zit de onwelwillende linkplaatser met een niet meer werkende link op zijn pagina.

Maar ga in deze gerust uit van de goede bedoelingen van Ruud. Hij was niet uit op persoonlijk gewin. Hij probeerde mij te helpen en is daarvoor die Facebook pagina begonnen. Niets meer niets minder. Maar als jij graag wil dat jij niet op die pagina voorkomt dan mag je dat gerust zeggen hoor. Dan zorg ik daar voor jou persoonlijk voor. :wink:
Tamil wrote:Als jij beeldmateriaal openbaar, in youtube of facebook plaatst, stem je er zelf mee in dat je materiaal gedownload mag worden
Nope Tamil, dat is niet helemaal waar. Downloaden voor eigen gebruik misschien wel, maar downloaden naar een eigen machine en dan publiceren in een eigen pagina dat mag echt niet.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by -WOUTER- »

Mijn beeldmateriaal in youtube heeft bewust diverse instellingen, enkele zijn openbaar, andere zijn prive omdat ik filmmateriaal heb van alle deelnemers tijdens de masters en niet alle deelnemers het op prijs stellen dat dit openbaar wordt gedeeld en bekeken.

Die krijgen van mij het linkje van de prive youtube en kunnen dan zelf weten wat ze ermee doen en het bekijken met wie zij verkiezen dit te delen.

Noem het gezeik of gezeur, het gaat erom dat ik persoonlijk vind dat als er materiaal van je prive social media pagina's wordt gehaald dit best gevraagd kan worden.

Vind het wel een enorm tof idee en ga zeker kijken wat voor materiaal ik in huis heb om hier aan toe te voegen :-)

Dan snap je 'm misschien wat beter Tamil :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: Vakblad linkjes

Post by Ruud.H »

No hard feelings Wouter, en alvast bij voorbaat dank voor je input !

Iedereen tot zover ook bedankt voor de input, om alles op de tijdlijn te zetten moet ik ze wel zelf delen kom ik net achter, maar ik zal de originele links ook bovenaan laten staan.

Heb ook een qr code gemaakt van de link voor het makkelijk delen:
Attachments
qurified_message.jpg
qurified_message.jpg (7.11 KiB) Viewed 7609 times
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Vakblad linkjes

Post by Tamil »

treespotter wrote:
Tamil wrote:Als jij beeldmateriaal openbaar, in youtube of facebook plaatst, stem je er zelf mee in dat je materiaal gedownload mag worden
Nope Tamil, dat is niet helemaal waar. Downloaden voor eigen gebruik misschien wel, maar downloaden naar een eigen machine en dan publiceren in een eigen pagina dat mag echt niet.
Ik bedoel met downloaden gewoon bekijken dus dan blijft het even tijdelijk in het geheugen van je Computer staan, net als bij jezelf heb je een filmpje gezien, blijft hij even tijdelijk in je geheugen staan tot dat er ruimte nodig is voor ander materiaal.

Oftewel waar maken jullie je druk om, heb je wat te verbergen in een klimwedstrijd, dan zal daar dus een rede voor zijn! Zorg er dan vooral voor dat je niet word gespot door iemand met een camera! als je niet wilt dat dit later op facebook terug uitgepluist kan worden door een over ijverige boomklimer.

Kom op jongens we kennen elkaar allemaal en zien elkaar in real live tijdens de betreffende wedstrijden, waarom zou je in godsnaam je beeldmateriaal van de wedstrijden geheim willen houden!?

Werkelijk ongelofelijk dat, dat mensen hier over kunnen struikelen!
Post Reply