Dank uTamil wrote:Tijd dat Jasper zn eigen naam krijgt, 4 pagina's vol in 2 dagen en iedereen op scherp.... Best wel knap!
Eh, jongens, het niveau daalt, zullen we er een eind aan breien...?jelte wrote:.. tot, tot, tot......dat weet je dan wel
Tja dat probleem herken ik, heb er ook behoorlijk last van.JasperLeerling wrote: Maar ik moet toegeven dat ik materiaal geil ben. Wil alles hebben.
Da's toch normaal... vroeg of laat kom je een situatie tegen waarvoor het een super handig ding is, maar standaard gebruiken we hem liever nietboomverzorgingbruno wrote:Wat opvalt in dit gesprek? Iedereen heeft een tirfor in zijn schuur, en haat het ding maar niemand
wil hem in okkazie aan jasper verkopen.
Ben inmiddels bezig met de bestelling bij Stierman, daar was die het goedkoopstAllard wrote:Tja dat probleem herken ik, heb er ook behoorlijk last van.JasperLeerling wrote: Maar ik moet toegeven dat ik materiaal geil ben. Wil alles hebben.
Staalkabel (8,3mm) van de 8Kn lieren breekt (nieuwstaat) pas bij 44,5Knbigbird wrote:heb zelf een tirfor 508d en een 516d dus de goedkopere tirfors maar gebruik ze met regelmaat de 508 is een lkkr handig ding niet te lomp en 800 kilo trekkracht is erg veel en bij overbelasting zal ie ook nooit doorslippen een zware 4x4 kan worden weggetrokken als ie even geen grip meer heeft. en ja ik weet het een staalkabel kan breken
gooi er maar eens een touw in als hij draait, moet je dan eens zien hoe hard hij trekt-WOUTER- wrote:En dan heb ik er gelukkig geen in de hoek van de schuur liggen, anders was ie als okkazie alang aangeboden hierzo......
Heb nog wel een jobeau in de hoek van de schuur staan, maar ja daar kun je helaas geen bomen mee omlieren
Denk eerder dat je de jobeau de boom in trekt!densmee wrote:gooi er maar eens een touw in als hij draait, moet je dan eens zien hoe hard hij trekt-WOUTER- wrote:En dan heb ik er gelukkig geen in de hoek van de schuur liggen, anders was ie als okkazie alang aangeboden hierzo......
Heb nog wel een jobeau in de hoek van de schuur staan, maar ja daar kun je helaas geen bomen mee omlieren
sowieso vindt ik dit bericht tot de betere berichten behoren...treespotter wrote:Niet om het één of 't ander hoor, maar hier heb ik een klein voorbeeldje uit de dagelijkse praktijk.
Benodigdheden:
Twee werpzakjes
Één Zing-It 1,75mm werplijn
Één 11mm vanglijntje van 60 meter
Één strop en één ISC afvangkatrol
Één Volkswagen T5 met Brinks trekhaak, met 235000 kilometer op de teller waarvan de koppeling na al die jaren slepen, trekken en rukken nog steeds niet versleten is.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Ook dynamische, of kunnen je armen dat niet bijhoudentreespotter wrote:Ik zit ook maar te stangen hoor Ludo. Het is hier alleen zo af en toe zo lekker zwart/wit.
Tuurlijk, een bergsportlijntje is er niet op gemaakt om een tak af te vangen, maar wanneer het een klein takje is dan zie ik het probleem niet, net zo min wanneer het een hele zware tak is en je gaat de boel keurig dynamisch vangen.
Datzelfde geldt toch ook voor het gebruik van een busje. Volgas wegbrullen dat kan bijna iedereen, maar wanneer je een beetje met je materiaal om weet te gaan dan is het ook mogelijk om heel gedoseerd weg te rijden zonder dat de koppeling daarvan gaat 'roken'.
En ik had toch ook al gezegd dat de liefhebbers van een Tirfor dat ding vooral volop moeten blijven inzetten. Ik heb zelfs nog wel een tip. Je kunt er ook heel mooi mee afvangen.![]()
T5 Powerrrrrtreespotter wrote:Niet om het één of 't ander hoor, maar hier heb ik een klein voorbeeldje uit de dagelijkse praktijk.
Benodigdheden:
Twee werpzakjes
Één Zing-It 1,75mm werplijn
Één 11mm vanglijntje van 60 meter
Één strop en één ISC afvangkatrol
Één Volkswagen T5 met Brinks trekhaak, met 235000 kilometer op de teller waarvan de koppeling na al die jaren slepen, trekken en rukken nog steeds niet versleten is.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
densmee wrote:Ook dynamische, of kunnen je armen dat niet bijhouden