nieuwe spulletjes

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

nieuwe spulletjes

Post by bigbird »

ik heb mezelf ook maar eens een stobbenfrees gekocht
het is een dosko 337 geworden een 13pk stobbenfrees machine is zo'n 80 cm breed, hier alvast een linkje voor alles specs.
http://www.etramo.be/nl/tuinmachines/st ... ko_337.php

dus als iemand nog een stobbe gefreesd wil hebben in de omgeving utrecht, den bosch, arnhem, nijmegen dan biedt ik me bij deze graag aan.

en ook maar een stihl ms 150t besteld ligt nu nog tot vrijdag in de showroom te glimmen dus zaterdag maar eens gaan testen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: nieuwe spulletjes

Post by treespotter »

Dat machientje lijkt op het filmpje soepeltjes door het hout te gaan.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nieuwe spulletjes

Post by bigbird »

heb al wel eens met die dingen gewerkt en zijn een stuk minder ellendig dan die stico's een totaal ander type beitel doet het em volgens mij.
zitten zogenaamde greenteeth beitels op zijn trouwens ook erg voordelige beitel t.o.v. stico beitels
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: nieuwe spulletjes

Post by Pietje »

Mooi dat je de beitels kan draaien tijdens het werk. Ben wel benieuwd hoe lang dat werkt: dat boutje krijgt een hoop rommel om z'n oren... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: nieuwe spulletjes

Post by ludovanmil »

he collega,
ik snap je plezier wel met de aankoop, ik vind machines ook heel tof. Wat zijn mannen ook zonder machines ?
Heb ook met zo'n soort machine enkele malen stobben uit gefreest....
Maar dit soort stuiter machine vind ik persoonlijk niks.
Laat onverlet dat ik je er veel plezier mee wens :wink:
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

nieuwe spulletjes

Post by bigbird »

Tjah heb er wel vaker met deze specifieke machine gewerkt ma het stuiteren valt me mee die stico's en dergelijke zijn daar vele malen erger in
En de beitels zitten in een houder geklemd met een klemring ik zal er nog foto's van maken
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: nieuwe spulletjes

Post by boomverzorgingbruno »

bigbird wrote:Tjah heb er wel vaker met deze specifieke machine gewerkt ma het stuiteren valt me mee die stico's en dergelijke zijn daar vele malen erger in
En de beitels zitten in een houder geklemd met een klemring ik zal er nog foto's van maken
op de jo beau stronkenfrees staat ook dit systeem
dat gaat echt niet lang duren of je geeft het op en plaatst de variant met moeren erop. die beitels deugen echt niet.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: nieuwe spulletjes

Post by Roel »

In het filmpje gaat ie inderdaad heel soepel door het hout. Die beitels die op deze manier zijn bevestigd kunnen wel het verschil maken denk ik.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nieuwe spulletjes

Post by bigbird »

boomverzorgingbruno wrote:
bigbird wrote:Tjah heb er wel vaker met deze specifieke machine gewerkt ma het stuiteren valt me mee die stico's en dergelijke zijn daar vele malen erger in
En de beitels zitten in een houder geklemd met een klemring ik zal er nog foto's van maken
op de jo beau stronkenfrees staat ook dit systeem
dat gaat echt niet lang duren of je geeft het op en plaatst de variant met moeren erop. die beitels deugen echt niet.
waarom deugen deze beitels dan niet?
tom vb
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 25 Mar 2011, 21:48
Location: Oud-Heverlee

Re: nieuwe spulletjes

Post by tom vb »

Pietje wrote:Mooi dat je de beitels kan draaien tijdens het werk. Ben wel benieuwd hoe lang dat werkt: dat boutje krijgt een hoop rommel om z'n oren... :wink:
op de fsi staat hetzelfde systeem van greenteeth. Gewoon elke keer je de beitel draait, een nieuw moertje erop. Werkt prima.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: nieuwe spulletjes

Post by boomverzorgingbruno »

bigbird wrote:
boomverzorgingbruno wrote:
bigbird wrote:Tjah heb er wel vaker met deze specifieke machine gewerkt ma het stuiteren valt me mee die stico's en dergelijke zijn daar vele malen erger in
En de beitels zitten in een houder geklemd met een klemring ik zal er nog foto's van maken
op de jo beau stronkenfrees staat ook dit systeem
dat gaat echt niet lang duren of je geeft het op en plaatst de variant met moeren erop. die beitels deugen echt niet.
waarom deugen deze beitels dan niet?

omdat de houders van die beitels veel te snel verslijten. en het verhaal dat je ze tot 3 maal kan draaien is ook geen echt verhaal. eerst frees je met een goede beitel en dan 2 maal met een halve goede beitel. wij hebben ooit een gratis demo gekregen van greenteeth op de rayco bg 65 en op die machine heeft het net een halve stronk geduurt of de houders scheurden gewoon af.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nieuwe spulletjes

Post by bigbird »

dan denk ik dat ze te zwakke houders hebben genomen ik ken het systeem ook op een stobbenfrees waar een 200 pk trekker voor staat te plukken en dat gaat prima. maar als jij de 500 lowpro serie gebruikt op een 50pk machine gebruikt zullen ze best afscheuren ja.
Post Reply