Glyphosate.

Alles over veiligheid en bescherming
rene13
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 08 Oct 2012, 17:49
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by rene13 »

die NaCl wordt voor bijna 100% gewonnen uit de zee en keert daar ook naar terug
het komt wel voor dat er ophopingen ontstaan op verschillende plekken maar dit valt eigenlijk reuze mee
aangezien de winning ook nog milieuvriendelijk is kun je dit hier eigenlijk niet mee verglijken
http://www.houten-schalen-nl.webnode.nl
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Glyphosate.

Post by densmee »

rene13 wrote:die NaCl wordt voor bijna 100% gewonnen uit de zee en keert daar ook naar terug
het komt wel voor dat er ophopingen ontstaan op verschillende plekken maar dit valt eigenlijk reuze mee
aangezien de winning ook nog milieuvriendelijk is kun je dit hier eigenlijk niet mee verglijken
de verzilting van nederland begint anders toch op verschillende plekken ernstige vormen aan te nemen hoor.
http://books.google.nl/books?id=Cv480l8 ... g\&f=false
vanaf pagina 141

overigens een heel goede reeks van berendsen om meer te weten te komen over het landschap van NL
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
rene13
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 08 Oct 2012, 17:49
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by rene13 »

lees dan maar even verder,daar staan verschillende oorzaken opgesomd en geen daarvan is strooizout...
http://www.houten-schalen-nl.webnode.nl
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

rene13 wrote:die NaCl wordt voor bijna 100% gewonnen uit de zee en keert daar ook naar terug
het komt wel voor dat er ophopingen ontstaan op verschillende plekken maar dit valt eigenlijk reuze mee
aangezien de winning ook nog milieuvriendelijk is kun je dit hier eigenlijk niet mee verglijken
Rene, ik zou je bijna willen vragen een eetlepel (toch niet heel veel?) milieuvriendelijk strooizout, nee, keukenzout (nog gezonder) te eten.

Je zal het niet overleven.

Oftewel: ondanks de geringe giftigheid van zout is het in de hoeveelheden waarmee er gestrooid wordt wel degelijk bijzonder schadelijk.

Vlak bij Houten is langs de A27 een strooizoutdepot. Moet je voor de grap eens kijken hoe de bomen er bij staan... :roll:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Dat depot is een paar jaar geleden verplaatst en direct het jaar daarna bezweek de eerste rij. :evil:

In Finland wordt met split gestrooid. Aan het eind van het strooiseizoen gaat de veegmachine door de straten en de voorraad voor het volgende jaar is weer binnen.
O ja, en daar rijdt bijna iedereen 's winters op spijkerbanden.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

Er gaat iets fout in deze draad: Wolter zou de laatste zijn die gepost heeft, maar die kan ik niet lezen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Hé, dat klopt. Ik borduurde nog even voort op dat zoutdepot in Houten nadat jij daar over begon.
Een paar dagen geleden hadden wij ook zoiets met een berichtje van Hakholt. Toen dacht ik dat hij het berichtje zelf weer had verwijderd en dat wij die achterhaalde actie konden zien.
Ik heb dit berichtje waar jij het over hebt niet verwijderd Pietje.

Misschien moeten de moderatoren hier even naar kijken.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

treespotter wrote:Misschien moeten de moderatoren hier even naar kijken.
Daar ben ik ook bang voor...
Het berichtje staat nog wel in de database, want ik zie in het menu dat ik het bericht nog niet gelezen heb. En tja, zolang ik het niet te zien krijg, kan de melding "gelezen" natuurlijk niet gegeven worden :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Wees gerust Pietje. Het was een berichtje van mij. Daar mis je gelukkig niks aan. :wink:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

treespotter wrote:Wees gerust Pietje. Het was een berichtje van mij. Daar mis je gelukkig niks aan. :wink:
Nou, soms... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Erikw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 13 Dec 2012, 17:31

Re: Glyphosate.

Post by Erikw »

Ok ik begrijp het al,de meeste mensen hier zijn tegen vergif ruil dan je motorzaag ook even in voor een handzaag,al die emissies zijn ook slecht.Laten we realistisch blijven je kan toch niet alle voegen van de bestrating gaan ontdoen van onkruid met een mesje? Onkruidbranders,borstels en heetwatertechniek is ook niet de oplossing.Ook dit is slecht ivm emissies.Ook moet je veel vaker branden,borstelen of heetwatertechniek gebruiken om het zelfde beeld te krijgen als spuiten,omdat de wortels niet dood gaan.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

Als je zoveel onkruid hebt tussen de voegen van je bestrating, haal dan gewoon de bestrating weg. Je gebruikt hem kennelijk niet :lol:

Hoe lang wil je doorgaan met spuiten? Er komt een moment dat ofwel de planten er niet meer op reageren, ofwel je bent zelf te vergiftigd om nog verder te spuiten. En wat dan?

Natuurlijk zijn er best éénmalige acties te verzinnen die gebruik van glyfosaat rechtvaardigen. Maar jouw voorbeeld is dat helaas niet.

En de emissie van een kettingzaag is van een andere categorie dan bewust vergiftigen.

:wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Erikw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 13 Dec 2012, 17:31

Re: Glyphosate.

Post by Erikw »

Het is niet bewust vergiftigen,er is gewoon geen goede andere vriendelijke en haalbare manier om onkruid te bestrijden
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Glyphosate.

Post by Bouke »

Oplossing. definitie van onkruiden aanpassen en 2 maal per jaar de te hoog geworden "Natuurlijke stads kruiden" maaien en wegzuigen.

Ik gebruik sinds december geen round up meer en ben ook niet van plan het ooit weer te gaan gebruiken.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by Pietje »

Erikw wrote:Het is niet bewust vergiftigen,...
Oh nee? Hoe werkt Round Up dan? :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Erikw wrote:Ok ik begrijp het al,de meeste mensen hier zijn tegen vergif ruil dan je motorzaag ook even in voor een handzaag,al die emissies zijn ook slecht.
Dat is een heel makkelijk inkoppertje Erikw. De meesten hier die tegen gif zijn gebruiken al jaren tijdens het snoeien alleen maar handzagen. En voor die dikke takken? Daarvoor gebruik ik al zo'n vier jaar batterijzagen (op windenergie). Mijn motorkettingzaagbrandstof is Stihl Motomix en ik doe met een 55 litervaatje langer dan twee jaar!


De milieuschade veroorzaakt door ons motorzaag gebruik valt in het niet wanneer je dat afzet tegen de permanente oppervlaktewater en grondwaterschade die jullie (om alle Monsanto gif gebruikers maar even over één kam te scheren) veroorzaken.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Pietje wrote:
Erikw wrote:Het is niet bewust vergiftigen,...
Oh nee? Hoe werkt Round Up dan? :lol:
Nee! Nog erger! Sta de boel lekker onbewust te vergiftigen. "Wat gebruik jij daar? Ik heb geen idee mevrouwtje, maar het goedje werkt prima. Veel beter dan al die geitewollensokken wereldverbeteraar middeltjes".
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: Glyphosate.

Post by boomgnoom »

treespotter wrote:
Pietje wrote:
Erikw wrote:Het is niet bewust vergiftigen,...
Oh nee? Hoe werkt Round Up dan? :lol:
Nee! Nog erger! Sta de boel lekker onbewust te vergiftigen. "Wat gebruik jij daar? Ik heb geen idee mevrouwtje, maar het goedje werkt prima. Veel beter dan al die geitewollensokken wereldverbeteraar middeltjes".
ik sta te wachten tot er een gigantische vechtpartij uitbreekt
en lach me een stuip
the poisoned gnome :mrgreen: :mrgreen:
victim of gnomebashing
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Glyphosate.

Post by treespotter »

Chemische oorlogsvoering bedoel je.
Post Reply