Gezocht: dikke robinia

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

Post Reply
User avatar
Jurriaan
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 15 Feb 2008, 22:04
Location: Beneden Leeuwen

Gezocht: dikke robinia

Post by Jurriaan »

Ik zoek een flinke robinia pseudoacacia, 50 cm of meer diameter, en dan een flink stuk stam, een meter of zes. Diep ingesneden stam en/of veel vergroeide knobbels: graag!

Liefst in het midden van het land, dus ergens tussen utrecht, den bosch, arnhem, nijmegen?

Wie gaat er deze winter nog zo'n boompje omzagen?

Reacties hier, als persoonlijk bericht of aan jurriaan BIJ houtenschalen.nl zou ik erg waarderen.
2008504_500.jpg
omzagen kan ik niet, houtdraaien wel. Ik maak schalen van 20 to 100 cm diameter. Zie http://www.houtenschalen.nl
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by -WOUTER- »

Zal het 's in de gaten houden, maar een dergelijk stukje stam zaag ik liever zelf aan planken dan er iemand een plezier mee te doen :lol: sorry, niet lullig bedoelt maar ik heb zelf ook teveel hobby in hout om het weg te geven.

Heb je nog iets kunnen maken van die vederesdoorn uit berghem ? Of was dat een andere schalendraaier die die stukken kwam ophalen :wink:

Groeten wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
Jurriaan
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 15 Feb 2008, 22:04
Location: Beneden Leeuwen

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by Jurriaan »

Ach, ik hoef geen 6 meter kaarsrechte stam, 2x 3 meter met zijtakken kan ook. Spiraalvormige nerf ook geen probleem. Over weggeven heb ik het niet gehad, gratis is natuurlijk mooi, en ik ruil hout liever tegen een schaal dan tegen euros, maar ik zeg nooit nooit :-)

Wat betreft de vederesdoorn: dat was ik. Die elektrische kettingzaag is wel een weggevertje, toch? ik ben er mee bezig. 1 schaal met natuurrand staat te drogen, 1 strakke schaal ook. De eigenaren zijn al eens komen kijken en een deel van het hout heb ik geruild met een houtdraaier uit de Eiffel, tegen een zeer langzaam gegroeide eik en wat essen met bruinkern. Ik ben wel blij dat ik hoor wat voor esdoorn het exact was.
omzagen kan ik niet, houtdraaien wel. Ik maak schalen van 20 to 100 cm diameter. Zie http://www.houtenschalen.nl
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by -WOUTER- »

Ha ha leuk om te horen dat je idd die stukken veder esdoorn hebt opgehaald :D

Ik was daar in onderaanneming aan het werk via een goede klimcollega, dus ik weet ook niet helemaal hoe of wat, maar ving wel op dat die stamdelen voor een schalen draaier bedoelt waren.
- climb fast, move slow -
michiel
Nieuw
Nieuw
Posts: 29
Joined: 12 Feb 2010, 18:53

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by michiel »

heb er vandaag er net een omgezaagd.als goed is morgen of volgende week weer.dus als je wat achter laat waar op te bereiken bent gaat het wel goed komen denk.

groetjes michiel
User avatar
Hanz
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 11 Oct 2011, 20:48

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by Hanz »

Ik heb ook een echt schitterende dikke robinia stam op de zaak liggen.

Hij is ongeveer 80cm doorsnee en 5 meter lang en heeft rondom veel knobbels en bobbels en is niet rot of hol

Hij Ligt bij van Zwienen In lekkerkerk (omgeving rotterdam)
voor meer info zou ik een belletje wagen of een mailtje sturen naar de baas zelf.....

(die info staat wel op de website)

Hans
Je hoeft geen eikel te zijn om in een boom te hangen...
User avatar
Jurriaan
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 15 Feb 2008, 22:04
Location: Beneden Leeuwen

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by Jurriaan »

Bedankt, ik ga morgen even bellen!
omzagen kan ik niet, houtdraaien wel. Ik maak schalen van 20 to 100 cm diameter. Zie http://www.houtenschalen.nl
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by Bouke »

Vandaag heeft jurriaan 2x een auto vol aan accacia hout opgehaald bij een project van mij. Ben benieuwd wat het eindresultaat zal worden.
User avatar
Jurriaan
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 15 Feb 2008, 22:04
Location: Beneden Leeuwen

Re: Gezocht: dikke robinia

Post by Jurriaan »

2x een auto vol (bestelbus vol) is een behoorlijke hoop, trouwens. Inladen duurde langer dan het zagen. Bouke bedankt!
omzagen kan ik niet, houtdraaien wel. Ik maak schalen van 20 to 100 cm diameter. Zie http://www.houtenschalen.nl
Post Reply