2 helmcams in 1 boom ;-)

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by -WOUTER- »

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=mq1cmxqh ... Cg&index=1[/BBvideo]

Dagje met Erik Snijder aan het werk, super weertje en heerlijk gewerkt en gelachen :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by treespotter »

Ik zie een gebroken plaatje als icoon in jouw plaatje Wouter.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=mq1cmxqh ... Cg&index=1[/BBvideo]

Dagje met Erik Snijder aan het werk, super weertje en heerlijk gewerkt en gelachen :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by treespotter »

Zal wel weer een Tapatalk hik zijn.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by Tamil »

Idd een tappa hiccup, via chrome prima te zien. Probeer met je mobiel, tap oid eens via de chrome treehugs te bezoeken, dit zal wat sneller gaan!
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by Tamil »

Of Opera als browser. http://www.opera.com/

Dit is tot nu toe de snelste mobiel internet browser.

Het blijft dan nog wel een geschuif om er door te scrollen.

Komt tijd komt raad.

Maar suggesties voor aanpassingen op treehugs zijn altijd welkom!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by boomverzorgingbruno »

zeer scherp beeld dichtbij maar blijkbaar toch wat moeite om de beelden scherp te krijgen die verder wegzijn. maar wel leuk filmpje.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by -WOUTER- »

De instellingen van de film worden geset aan de hand van het filmpje met de laagste resolutie. Erik snijder heeft zijn camera nog niet op HD kwaliteit staan waardoor mijn HD opnamen ook niet goed doorkomen..... :(

Maar als je uitsluitend HD beelden hebt dan is het beeld verderweg ook duidelijk te zien.
Als je foto's ertussen zet gaat de kwaliteit van de video tevens omlaag ben ik achter. Wellicht heeft dit te maken met het Pinnacle film montage programma dat ik gebruik of verkeerd gebruik :? Erg ingewikkeld en reuze veels te veel mogelijkheden en opties om uit te kiezen....

Maar evengoed wel een leuke impressie van een tof dagje klimmen toch 8)
- climb fast, move slow -
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by Tamil »

Zet er tof uit mannen, 't is tenslotte warm genoeg om zn jas uit te doen :wink:
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by ludovanmil »

leuk filmpje jongens. Toffe muziek ook.
zag weer veel Hedera..... :)
peppel
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 28 Dec 2007, 14:49
Location: Dinxperlo

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by peppel »

Mooi filmpje!
Vraag me alleen af waarom er zoveel eruit gezaagd is? Volgens mij niet alleen dood hout?
Is het uitlichten omdat ergens een giga plakker zit?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by -WOUTER- »

Deze en een andere acacia hebben beide een onderstam die vrij laag al splitst in twee stammen met een niet al te beste aanhechting. Daarnaast zorgen beide bomen voor erg veel schaduw dicht bij de woning en op het terras. In 2002 heb ik de acacia's voor het eerst onder handen gehad daarna in 2007 en nu in 2013 wederom. Terugsnoeien van de brede kronen met zware stormschade destijds (zwaar uitgescheurde kroondelen) was samen met de wens om meer zonlicht te verkrijgen de enige methode om de bomen op deze standplaats naar tevredenheid van de klant te handhaven. Dus destijd en tussendoor en nu weer hebben we naar beste inzicht en behoud van zoveel mogelijk natuurlijk karakter van de bomen de kronen ingenomen.

Deze keer hebben we tevens voor de twedede keer de klimop terug gehaald en daarnaast nog enkele andere bomen onder handen genomen.

Dit was dus een bewuste snoei die vooral de eerste keer een behoorlijke impact heeft gehad op de energiehuishouding, maar nog steeds qua vorm en karakter een aanwinst voor de tuin is en blijkt te zijn.

Niet iedere klus kan ik een reguliere onderhoudssnoei uitvoeren, veelal is het een compromis tussen de wensen van de klant en mijn respect voor behoud van natuurlijke habitat van de boom :D
- climb fast, move slow -
peppel
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 28 Dec 2007, 14:49
Location: Dinxperlo

Re: 2 helmcams in 1 boom ;-)

Post by peppel »

-WOUTER- wrote:Deze en een andere acacia hebben beide een onderstam die vrij laag al splitst in twee stammen met een niet al te beste aanhechting. Daarnaast zorgen beide bomen voor erg veel schaduw dicht bij de woning en op het terras. In 2002 heb ik de acacia's voor het eerst onder handen gehad daarna in 2007 en nu in 2013 wederom. Terugsnoeien van de brede kronen met zware stormschade destijds (zwaar uitgescheurde kroondelen) was samen met de wens om meer zonlicht te verkrijgen de enige methode om de bomen op deze standplaats naar tevredenheid van de klant te handhaven. Dus destijd en tussendoor en nu weer hebben we naar beste inzicht en behoud van zoveel mogelijk natuurlijk karakter van de bomen de kronen ingenomen.

Deze keer hebben we tevens voor de twedede keer de klimop terug gehaald en daarnaast nog enkele andere bomen onder handen genomen.

Dit was dus een bewuste snoei die vooral de eerste keer een behoorlijke impact heeft gehad op de energiehuishouding, maar nog steeds qua vorm en karakter een aanwinst voor de tuin is en blijkt te zijn.

Niet iedere klus kan ik een reguliere onderhoudssnoei uitvoeren, veelal is het een compromis tussen de wensen van de klant en mijn respect voor behoud van natuurlijke habitat van de boom :D

Duidelijk!
Als je zo de gulden middenweg neemt en de klant is tevreden dan is dit een prima oplossing.
Post Reply