Sponsor spekken

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by Allard »

treespotter wrote:Zo'n grote groene met plastic kuip zeker. Was vorige maand in de aanbieding bij Cranenbroeck voor 45 euries. Had ik maarrrr.
Idd die ja.als je daar toch bent ze hebben daar ook een anti-lek band voor onder de kruiwagen.kan welleens handig zijn.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by Pietje »

Zeg Wolter, doet 'ie het nog? Het is zo stil...... :lol: :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by boomverzorgingbruno »

Pietje wrote:Zeg Wolter, doet 'ie het nog? Het is zo stil...... :lol: :wink:
:mrgreen: dat is gemeen peter
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by treespotter »

Haha, hij doet het weer. Ik had een kleine storing. Op de één of andere manier was er een inbusboutje losgedraaid. Hierdoor is de poelie van de snippertrommel losgekomen. Jeroen is met de onderdelen naar mij toe gekomen en wij hebben samen de boel weer gemonteerd.
Ik denk dat iedereen die een Haecksler aan heeft geschaft even de inbusboutjes in de beide poelies moet checken. Better safe than sorry.
Gisteren weer de hele dag gesnoeid en gesnipperd in een tuintje waar ik andere jaren 'kilometers' liep met takken onder de arm. Wat een heerlijk monstertje.
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by Allard »

Afgelopen maandag iets soortgelijks.
Hedera uit een berk halen en snoeien. In een achtertuin zonder achterom of andere doorgang. Dan komen de pluspunten van zo'n apparaat. Zo met de machine door het huis in de achtertuin, versnipperen in een grote kliko en dan met die kliko weer door het huis heen en dan zo op de aanhanger. Gaaf he
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by treespotter »

Treehugs approved!
Attachments
uploadfromtaptalk1370013420982.jpg
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by ludovanmil »

:D
leuk dat gele apparaat met sticker.
heb je vandaag wel gemist in Alblasserdam, zeker weer een snipperdag ???

see you
Ludo
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by treespotter »

Ik zei toch dat ik een kleine aanpassing zou doen. ;-)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by treespotter »

Afgelopen weken lekker gewerkt met het machientje. Toch zat mij één ding niet lekker. Telkens wanneer je in kleine hoekjes staat dan blijft die penetrante uilaatgasdamp hangen. Jammer!
Vorige week heb ik dan toch maar eens een vat Stihl Motoplus besteld. Gisteren het tankje volledig leeg laten lopen en alle euro 95 zorgvuldig richting Janet haar Kia 'verwijderd'. Tankje vol met Motoplus en vandaag weer een uurtje staan te snipperen. Ceder weg, esdoorn weg, brandhout bleef achter voor de liefhebber. Twee ton snippers schoon aan de haak bij de stort en tijdens al dat snipperwerk geen spoortje van penetrante uitlaatgassen geroken!
Voor iedereen die met zo'n kleine snijbonenmolen draait, doe jezelf een plezier! Stap af van die ranzige euro 95 en ga verder met motoplus of Aspens vergelijkbare product. De brandstofkosten verdubbelen, maar op een dag als vandaag is dat totaalbedrag peanuts en je koppie blijft fris. :P
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by -WOUTER- »

Goed bezig Wolter :D

De Eliet blaast de uitlaatgassen richting snippers en ik heb er eigenlijk nooit last van. De Jobeau was erger omdat deze de uitlaat naar rechts had en dus veel meer walm rondom de machine bleef hangen.

In eerste instantie heb ik op Aspen gedraaid, maar de kosten daarvan zijn zodanig hoog dat ik ben overgestapt op de excellium euro brandstof. Deze is schoner dan normale euro 95. De motor werkt beter en optimale verbranding geeft aanzienlijk minder gaswalm. Dus ook de moeite om dat te proberen als je vaatje over een jaartje of 3 op is :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by Pietje »

Idem Excellium. De M300 blaast van de invoer weg. Rekening houden met de wind kan ook het snipperen prettiger maken. (Geldt ook voor stammen in blokken zagen :wink: )
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by treespotter »

Pietje wrote:Rekening houden met de wind kan ook het snipperen prettiger maken.
Joh!
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Sponsor spekken

Post by JasperLeerling »

Ziet er goed uit. In het topic Heacksler VS Jobeauwas iedereen nog wat onwennig, maar lees dat het toch een goeie machine is.
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
Post Reply