Belgische houthakkers in Canada amai!

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by justwork »

http://www.een.be/programmas/beroepen-z ... -in-canada" onclick="window.open(this.href);return false;
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

ik schaam me om ooit voor deze reuze eikel gewerkt te hebben. :oops: :oops:
laat een oen niet zomaar doen !
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by justwork »

vertel je maakt me nieuwsgierig wat deed die fout?
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

justwork wrote:vertel je maakt me nieuwsgierig wat deed die fout?
die man is zo op geld belust dat alles door de beugel kon. Ik heb ooit mensen in een monumentale beuk zien klimmen met sporen. bomen toppen was eerder gewoonte dan noodzaak. je kan het zo gek niet bedenken of dit bedrijf doet het . je moet maar eens op zijn site gaan kijken hij heeft ooit voor tv een noot verplant. na een half jaar was de boom zo dood al een pier.
http://www.mils.be" onclick="window.open(this.href);return false; en dan naar het linkje van goede vrijdag gaan.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by treespotter »

Mis ik nou iets Bruno?
Wat heeft die dynamiet ploffer met een Belgische reuzen eikel temaken?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

in belgie is er een soort gezegd wolter 'hij kan zijn zak opblazen' ....
ik heb in dat jaar werken bij hem veel geleerd vooral hoe je dingen niet moet doen.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

trouwens die patrik in het filmpje heeft ooit nog met een ms 200 boven men hoofd staan zwaaien terwijl ik 1 van zijn schouders vast had en ondertussen zijn arm met men andere hand tegenhield . en hem duidelijk maakte dat hij 1 hand moest lossen om de kettingrem af te zetten. maar als hij die hand loste om dat te doen zou het niet zijn beste dag worden. wel ik kan je zeggen het is die man zijn beste dag niet geworden. Hij is er niet in geslaagd om de kettingrem af te zetten voor hij met zijn kop op de grond lag.
dat was trouwens een paar uur voor ik men ontslag gegeven heb om dat dit bedrijf gewoon vol loopt met kettinggeile gekken die geen besef hebben wat bomen zijn.



trouwens wolter het stukje dat je hier gepost ziet over de uitzending is niet compleet de rest van de uitzending is nog veel erger op sensatie belust .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by treespotter »

Maar dat geeft nog geen antwoord. Dus die dynamiet ploffer is een belg waar jij in België voor hebt gewerkt of woont hij op een ander continent en heb jij daar voor hem gewerkt.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Maar dat geeft nog geen antwoord. Dus die dynamiet ploffer is een belg waar jij in België voor hebt gewerkt of woont hij op een ander continent en heb jij daar voor hem gewerkt.
niet de dynamiet ploffer. die 2 belgen zijn werknemers van mils. en dit programma draait erom dat er een ploeg houthakkers van belgie naar canada gegaan zijn om kunstjes uit te oefenen. trouwens in een gebied waar ongeveer 8 jaar geleden ongeveer 2000km wegen waren voor hout ontginning en waar nu ongeveer 5000km wegen zijn. En ik heb dus voor die firma gewerkt.
waar ik me dus voor schaam
laat een oen niet zomaar doen !
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by enricovanwees »

Ach Bruno, dat wist je toen nog niet. In NL is er ook steeds minder bos door meer bouwen en wegen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by Tamil »

boomverzorgingbruno wrote:trouwens die patrik in het filmpje heeft ooit nog met een ms 200 boven men hoofd staan zwaaien terwijl ik 1 van zijn schouders vast had en ondertussen zijn arm met men andere hand tegenhield . en hem duidelijk maakte dat hij 1 hand moest lossen om de kettingrem af te zetten. maar als hij die hand loste om dat te doen zou het niet zijn beste dag worden. wel ik kan je zeggen het is die man zijn beste dag niet geworden. Hij is er niet in geslaagd om de kettingrem af te zetten voor hij met zijn kop op de grond lag.
dat was trouwens een paar uur voor ik men ontslag gegeven heb om dat dit bedrijf gewoon vol loopt met kettinggeile gekken die geen besef hebben wat bomen zijn.



trouwens wolter het stukje dat je hier gepost ziet over de uitzending is niet compleet de rest van de uitzending is nog veel erger op sensatie belust .
:roll: Wie zaagde nou wie tegen de grond via zn schouder met de ketting rem er op?, of je bent een nog grotere dislect dan ik ben, of er zit nog een beetje opgekropte woede :lol: Gooi t er maar uit Bruno :wink:
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by densmee »

enricovanwees wrote:Ach Bruno, dat wist je toen nog niet. In NL is er ook steeds minder bos door meer bouwen en wegen.
fout, we hebben de laatste eeuwen nog nooit zo veel bos gehad in nederland
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by ludovanmil »

bedankt voor de nuancering Densmee !
Alle klets die over onze slechte 'natuur' de ronde doet (sorry Enrico :wink: ) de wereld uit.
Met de vlinders ging het slecht dit jaar......nog nooit zoveel vlinders gezien als dit jaar ! :shock:
En inderdaad er is nog zeker heel mooi bos in ons land en het en der ook hele mooie solitaire bomen.
Volgens mij zijn er mensen die het glas halfleeg zien en mensen die denken dat het halfvol is. Wil je echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel bos. Tip :
verhuizen naar Canada, Alaska, USSR, Amerika etc. etc. etc.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by treespotter »

Of de Noordoostpolder! Op die locatie is het ook heeeeel lang geleden dat daar een bosje stond. En kijk nou eens bij Enrico in de achtertuin.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by KIMME »

jammer dat we geen vier mensen konden vrijmaken op dat moment...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

KIMME wrote:jammer dat we geen vier mensen konden vrijmaken op dat moment...
tja die andere stonden vrijwaarschijnlijk die week onkruid te plukken . :mrgreen: of bomen op huizen te gooien of in garages of.....
laat een oen niet zomaar doen !
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by KIMME »

boomverzorgingbruno wrote:
KIMME wrote:jammer dat we geen vier mensen konden vrijmaken op dat moment...
tja die andere stonden vrijwaarschijnlijk die week onkruid te plukken . :mrgreen: of bomen op huizen te gooien of in garages of.....

Ik snap het even niet... Wij plukken geen onkruid, noch gooien wij bomen op garages en dergelijke...
wat ik bedoel is dat vòòr Mils, ze het aan ons hadden gevraagd. Maar het moesten vier mensen zijn van dezelfde firma. Ze gaven ook een tijdschema van een maand, dus we hadden geen idee wanneer het zou plaatsvinden. Planning maken was dus niet mogelijk. ook waren er mensen toen al die vakantie geboekt hadden, en dat kon niet meer verzet worden. erg jammer.

Ik heb de aflevering niet gezien, maar als ik het zo hoor was er weinig goeds aan....
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Belgische houthakkers in Canada amai!

Post by boomverzorgingbruno »

KIMME wrote:
boomverzorgingbruno wrote:
KIMME wrote:jammer dat we geen vier mensen konden vrijmaken op dat moment...
tja die andere stonden vrijwaarschijnlijk die week onkruid te plukken . :mrgreen: of bomen op huizen te gooien of in garages of.....

Ik snap het even niet... Wij plukken geen onkruid, noch gooien wij bomen op garages en dergelijke...
wat ik bedoel is dat vòòr Mils, ze het aan ons hadden gevraagd. Maar het moesten vier mensen zijn van dezelfde firma. Ze gaven ook een tijdschema van een maand, dus we hadden geen idee wanneer het zou plaatsvinden. Planning maken was dus niet mogelijk. ook waren er mensen toen al die vakantie geboekt hadden, en dat kon niet meer verzet worden. erg jammer.

Ik heb de aflevering niet gezien, maar als ik het zo hoor was er weinig goeds aan....
ik doelde op de mensen van mils kim en niet op jullie
laat een oen niet zomaar doen !
Post Reply