stihl 048 start niet. wie heeft tips

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
mark1981
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 08 Oct 2013, 18:32

stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by mark1981 »

Ik heb een oude stihl 048 gekregen die niet start. Tot nu toe heb ik de volgende onderdelen vervangen. Bougie, benzine filter, ontsteking, membramen en pakkingen van carburateur. Helaas wil hij nog steeds niet starten. Bougie vonkt en compressie is er genoeg. Heeft iemand nog tips voor mij. Mvg mark
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by boomverzorgingbruno »

mark1981 wrote:Ik heb een oude stihl 048 gekregen die niet start. Tot nu toe heb ik de volgende onderdelen vervangen. Bougie, benzine filter, ontsteking, membramen en pakkingen van carburateur. Helaas wil hij nog steeds niet starten. Bougie vonkt en compressie is er genoeg. Heeft iemand nog tips voor mij. Mvg mark
Ga er eens mee naar een goede dealer. die man is daar voor opgeleid.
laat een oen niet zomaar doen !
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

Re: stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by Philippe »

Euhm, als je al die dingen hebt vervangen zal je waarschijnlijk de L-schroef wat armer moeten te stellen. Mss best eerst met jawel starterpiloot proberen. (Als ze aangaat maar trekt dan niet goed op, dan is het waarschijnlijk de L-schroef.
Eigenlijk is het beter wat Bruno zegt, door het binnen te brengen. Zo voorkom je dat je grotere stukken gaat maken.

Groeten,

Philippe
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by treespotter »

*Hoe oud is de brandstof?
*Heb je ook het kleine filtertje in de carburateur schoon gemaakt?
En de derde tip.
Ga eens langs de Dolmar en probeer eens een probleemloze 7900. ;-)
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by -WOUTER- »

En voorak startpiloot gebruiken, dan heb je hem zo professioneel om zeep geholpen :wink:
- climb fast, move slow -
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by enricovanwees »

Ik denk aan de zuiger en cilinder, kunnen krasjes ingesleten zijn, waardoor weinig compressie en valse lucht. Het is tenslotte een 048, dus al jaren in gebruik en misschien ook nog met eigen mengsmering. Zoals eerder, dealer of zelf kijken.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

Re: stihl 048 start niet. wie heeft tips

Post by Philippe »

Beste Wouter,

Ik moet je gelijk geven als je overvloedig starterpiloot gebruikt maar 1-malig en een beetje kan echt geen kwaad. Bij het herinstalleren van de verschillende onderdelen kan het perfect mogelijk zijn dat bij het starten in het begin deze moeilijk tot zeer moeilijk doet. De bedoeling is dan om gewoon even de eerste vonk te geven met starterpiloot en nadien moet deze zonder starterpiloot starten. Als ze dan nog niet wilt, tja dat is zoals bij een vrouw. Beter met rust laten want bij forceren heb je meer problemen dan genot....(voor de vrouwelijke lezers ff benadrukken dat ze dan ook gelijk hebben :)2 )
Post Reply