Nieuw motorzaag

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Nieuw motorzaag

Post by treespotter »

De ms260 is inderdaad een leuke zaag. Die kan zelfs behoorlijke bomen de baas. Let wel op dat je geen toezeggingen doet voordat de machine gerepareerd is.
Wanneer jij gaat shoppen in de 50cc klasse dan kan ik jou ook aanraden om eens te kijken bij Dolmar.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Nieuw motorzaag

Post by boomverzorgingbruno »

heb hier nog een nette Husqvarna 357 xp staan die voor een degelijke prijs weg mag.
laat een oen niet zomaar doen !
havana
Nieuw
Nieuw
Posts: 18
Joined: 31 Dec 2011, 16:18

Re: Nieuw motorzaag

Post by havana »

treespotter wrote:De ms260 is inderdaad een leuke zaag. Die kan zelfs behoorlijke bomen de baas. Let wel op dat je geen toezeggingen doet voordat de machine gerepareerd is.
Wanneer jij gaat shoppen in de 50cc klasse dan kan ik jou ook aanraden om eens te kijken bij Dolmar.
Die MS260C waar ik naar heb gekeken loopt gewoon prima, maar de verkoper wilde 'm nog helemaal nakijken en eventueel onderdelen vervangen. Vandaar de variëteit in prijs. Ik krijg er sowieso garantie bij.
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: Nieuw motorzaag

Post by Allard »

Het zal wel aan mij liggen, maar zelf ben ik niet zo van die snelspansystemen. Geef mij maar de "gewone" spansysteem. Heb de snelspanner een keer gehad op een zaag (ms270) van mn oude werkgever en had altijd het idee dat met de snelspanner niet zo mooi kunt spannen als met de gewone.
Ms260 goede zaag heb hem zelf ook en heb er veel schik mee gehad
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Nieuw motorzaag

Post by wes houtboer »

treespotter wrote:Direct doen. De Duitse eBay zal jou vast enorm goed hebben voorgelicht.

Misschien heb je ondertussen wel begrepen dat alle treehuggers hier professioneel boomverzorger zijn. Wij hebben echt geen idee wat er zich allemaal afspeelt in de krochten van de motorzaagmarkt.
Stihl, Dolmar, Echo en Husqvarna fabriceren prima zagen. Daar kan de hobbyist die een zaag af en toe gebruikt prima terecht. Ook een hobbyist die zijn zaag regelmatig inzet kan bij die merken in een speciaal voor hun opgezet assortiment terecht. Dan is er ook nog een serie voor de professional die wel eens een zaag gebruikt. Als laatste heb je bij de bovengenoemde merken een serie voor de pro die zijn zagen dagelijks inzet.

Wil jij uit die laatstgenoemd serie een zaag aanschaffen dan kun jij hier verhitte discussies verwachten. Voor vragen over die andere series ben je hier aan het verkeerde adres.

Ik zal eens vragen aan de forumbeheerder of hij een aparte afdeling kan opzetten voor de hobbyzager. Volgens mij is daar absoluut een plaatsje voor. Er zijn namelijk regelmatig vragen vanuit die hoek. Dan kunnen jullie elkaar van gedegen advies voorzien.
Moet ik dan ook vertrekken naar die afdeling? Komt er dan ook een amateur LB? Ik vond het altijd zo bere gezellig bij jullie!!!!! :mrgreen:
salutantibus et vade scandens
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Nieuw motorzaag

Post by treespotter »

Ik weet niet beter dan dat jij een pro boomzager bent en een hobby-pliesieman.



O ja, en natuurlijk een pro nathouder! :cool: :P
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Nieuw motorzaag

Post by wes houtboer »

:lol: :lol: :lol: : :lol: ssssst niemand zeggen!!!
salutantibus et vade scandens
Post Reply