Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by boomverzorgingbruno »

Peterke wrote:Sinds begin deze week zit ik in't noorden van Spanje gisteren ben ik bij een Stihl & Husq-dealer binnen gegaan (http://www.taller-reyes.com/) omdat je bij ons beide merken niet dadelijk onder één dak kan vinden. Een leuke babbel gehad met de baas over de verschillen tussen beide merken.
Voor hem was het duidelijk dat een "pro" zeker voor Stihl moet kiezen. Bekijk even wat er in ons atelier staat... daar het schab voor herstelling, en daar voor onderhoud... Ik dacht even dat het gewoon het schab voor Husq en dat andere voor Stihl was :-)
En daarmee was alles gezegd volgens hem!
wat weet een spanjaard nu van werken ? laat staan van kettingzagen :roll:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by treespotter »

Ik vind het ook een raar verhaal Bruno. Het klinkt mij raar in de oren dat die dealer één werkplek heeft voor 'onderhoud' en een ander voor 'reparatie'.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Ik vind het ook een raar verhaal Bruno. Het klinkt mij raar in de oren dat die dealer één werkplek heeft voor 'onderhoud' en een ander voor 'reparatie'.
die luhannes weet gewoon niet hoe hij een husq moet herstellen en zegt tegen zijn klanten dat ze een stihl moeten kopen die spaanse stihl dealers toch hoe durven ze :lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
marco
Nieuw
Nieuw
Posts: 22
Joined: 22 Jun 2011, 23:46

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by marco »

Onlangs een leuke babbel gehad op de land en tuinbouwdagen in Alden Biesen. Daar heb ik me laten vertellen dat de nieuwe husqvarna te vergelijken is met de stihl 200t.
Husqvarna zou enorm verbeterd zijn, maar er zijn nog kinderziektes, omdat ze deze nog niet zo lang zouden maken.
De nieuwe stihl zou 100 g zwaarder zijn maar nog beter geworden zijn dan de vorige versie.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by boomverzorgingbruno »

marco wrote:Onlangs een leuke babbel gehad op de land en tuinbouwdagen in Alden Biesen. Daar heb ik me laten vertellen dat de nieuwe husqvarna te vergelijken is met de stihl 200t.
Husqvarna zou enorm verbeterd zijn, maar er zijn nog kinderziektes, omdat ze deze nog niet zo lang zouden maken.
De nieuwe stihl zou 100 g zwaarder zijn maar nog beter geworden zijn dan de vorige versie.
de 540 word nog niet gemaakt de kinderziektes zijn ze er aan het uithalen voor dat ze in productie gaan .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by Peterke »

treespotter wrote:Ik vind het ook een raar verhaal Bruno. Het klinkt mij raar in de oren dat die dealer één werkplek heeft voor 'onderhoud' en een ander voor 'reparatie'.
Zelfde werkplaats, een schab voor herstelling en een ander voor basis onderhoud...
De rest maakt mij niet uit, ik kies (voorlopig) voor Stihl.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by treespotter »

marco wrote:De nieuwe stihl zou 100 g zwaarder zijn maar nog beter geworden zijn dan de vorige versie.
Of hij beter zal zijn dan de vorige versie moet nog blijken. Ik stoor mij vooral aan het vierkante korte tophandle en bij het gasgeven lijkt het alsof de ketting wordt tegengehouden alsof de rem erop staat.
boomverzorgingbruno wrote:de 540 word nog niet gemaakt de kinderziektes zijn ze er aan het uithalen voor dat ze in productie gaan .
Volgens mij is er maar één 'probleem'. Husqvarna heeft heel hard een vermogensoutput van de daken geschreeuwd en dat kunnen zij met die machine zoals hij nu is nog niet waarmaken. Grote kans dat hier ook net als bij de Stihl MS201 een, hoe zal ik het noemen, "work around" voor moet worden bedacht zodat het vermogen wel kan worden bereikt zonder bij verkoop af fabriek milieudefensie op hun dak te krijgen.
User avatar
berry
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 07 Jul 2006, 17:15
Location: wijchen

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by berry »

@wolter:
Ik had ook het gevoel dat de ketting pas heel laat op gang kwam.
Nu ben ik gisteren bij poel geweest en heb hem opnieuw af laten stellen.
Hij doet het nu aanzienlijk beter.
Het schijnt dat de afstellingen verschillen van de 200t.
Dit wisten ze ook nog niet allemaal bij poel waardoor eerdere afstellingen niet goed gegaan waren.
Het blijft toch een nieuw apparaat!
He that plants trees loves others beside himself
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by treespotter »

Zo! Even een oude koe uit de sloot.

Toen ik mijn nieuwe 540 mocht ontvangen heb ik mijn 201 weggegeven. En wat hoor ik vandaag?
Hij heeft de zaag laten modificeren en wat kreeg hij te horen van zijn dealer? De Magnum modificatie die mijn zaag had ondergaan bij Poel was niet meer dan een gat in de uitlaat en een "Magnum" stickertje het luchtfilterhuis!!!
Fijn! Dat geeft een vertrouwd en warm gevoel in mijn vorige zaagdealer.

Affijn, geeft niet. De 201 is vervangen door een mooie batterijzaag voor het snoeien en een tophandletje met een 40 centimeter blad voor het comfortabel uitkleden van bomen.

IK ben ondertussen helemaal blij!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Zo! Even een oude koe uit de sloot.

Toen ik mijn nieuwe 540 mocht ontvangen heb ik mijn 201 weggegeven. En wat hoor ik vandaag?
Hij heeft de zaag laten modificeren en wat kreeg hij te horen van zijn dealer? De Magnum modificatie die mijn zaag had ondergaan bij Poel was niet meer dan een gat in de uitlaat en een "Magnum" stickertje het luchtfilterhuis!!!
Fijn! Dat geeft een vertrouwd en warm gevoel in mijn vorige zaagdealer.

Affijn, geeft niet. De 201 is vervangen door een mooie batterijzaag voor het snoeien en een tophandletje met een 40 centimeter blad voor het comfortabel uitkleden van bomen.

IK ben ondertussen helemaal blij!

komaan wolter dit wist je toch . je 201 was toch na de magnumificatie nog steeds zooi.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by treespotter »

Ja! Maar ik had toch echt het idee dat er behoorlijk aan gesleuteld was door Poel. Althans, dat idee werd mij gegeven.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by -WOUTER- »

De cylinder is een keer vervangen, dus die modificatie hebben ze netjes uitgevoerd, carburateur weet ik niet en een gat in de uitlaat en een heeeeele mooie Magnum sticker :wink:

Nu is door mijn Stihl dealer de laatste modificatie uitgevoerd, nieuwe ontsteking carb Magnum uitlaat en nu loopt de zaag echt netjes. Stationair is ie wat rommelig maar bij zaagwerk doet ie het echt goed. Neemt goed op met gasgeven, mooi hoog in de toeren. Kortom een modificatie die van de oude 201T een echte zaag maakt !
- climb fast, move slow -
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by -WOUTER- »

http://youtu.be/kYakPRgLvy8" onclick="window.open(this.href);return false;

;-)
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by treespotter »

Beterrr. Het verschil is ondertussen klein geworden. Ben benieuwd wat de EPA van deze modificatie vindt.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by -WOUTER- »

Aangezien wij niet in de US wonen hoeven we ons daar niet zoveel zorgen om te maken Wolter. Alhoewel deze emissie vriendelijke zaag nu wel een zuipschuit is geworden :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stihl 201t of husqvqrna t540xp?

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:Aangezien wij niet in de US wonen hoeven we ons daar niet zoveel zorgen om te maken Wolter. Alhoewel deze emissie vriendelijke zaag nu wel een zuipschuit is geworden :lol: :lol:
Precies! Dat bedoel ik.
Post Reply