Vandaag in Puurs, België

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
Stefan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 12 Feb 2007, 19:53

Vandaag in Puurs, België

Post by Stefan »

68-jarige komt om bij houtkap in Puurs
Een 68-jarige man uit Buggenhout is vanmiddag in Puurs om het leven gekomen terwijl hij bomen aan het kappen was. Dat meldt het parket van Mechelen.

De man was aan het werk aan Hof ter Bollen. Om enkele zware takken van een boom te halen, klom hij erin. Hij maakte zich vast met een harnas en een ketting om te vermijden dat hij zou vallen.

Nadat hij enkele takken had afgezaagd, brak de boom echter gedeeltelijk af. Het slachtoffer raakte verpletterd onder zijn eigen ketting. Een MUG-team kwam nog ter plaatse, maar hulp kon niet meer baten. Het parket stuurde geen deskundige omdat er duidelijk geen kwaad opzet mee gemoeid was. (belga/svm)
23/02/09 17u42
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ik geloof niet dat dit iets te maken had met de gebruikte materialen. Hoe goed je uitrusting ook is, als je een boom niet kan 'lezen' dan is het niet lastig om zelfs met de beste uitrusting uit de boom duvelen. Was de boom een kastanje met zwammen uit de bloedingsziekte wonden of was het een berk met een berkenmoorder of weerschijnzwam aantasting.
Ik heb te doen met de nabestaanden van de onfortuinlijke man.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ik zat het bovenstaande stukje nog eens te lezen, maar kan iemand uit België mij uitleggen wat voor enorme kettingen daar gebruikt worden waaronder je verplettert kan worden :shock:
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Post by jef »

tja, wat er in de krant staat in belgie is dan ook altijd voor de helft waar, en de andere helft verzinnen ze er maar bij, die reporters :roll:
Post Reply