toffe tip
toffe tip
http://www.interestingfunfacts.com/a-re ... blown.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten,
Pros
Groeten,
Pros
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Re: toffe tip
inderdaad !
tof idee. ga ik een proberen, zal vast niet bij alle houtsoorten werken, maar Es, eik, wilg etc....ik zie mogelijkheden.

tof idee. ga ik een proberen, zal vast niet bij alle houtsoorten werken, maar Es, eik, wilg etc....ik zie mogelijkheden.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Je kunt ook een oude autoband compleet vullen met rondhout en dan ineens meerdere blokken op deze manier kortslaan
dat schiet nog beter op.

- climb fast, move slow -
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
http://youtu.be/NTDXSk3dygA" onclick="window.open(this.href);return false;
- climb fast, move slow -
- wes houtboer
- " De Flik "
ik heb afgelopen winter met een essen of hickory steel maar hooguit 4 á 5 m³ essen (schijven met ook knoesten ø 40-80) kunnen klieven. Dan was de steel zelf aan brandhout. Mijn posch heeft ondertussen een paar honderd kuub gevreten en doet gewoon wat hij moet doen 
Die blokjes in de video's gaan hooguit in half of kwarten. Ik neem die moiete niet. Hier zelden in grote hoeveelheden van dat mooie rechtlijnige knoestvrije hout te vinden.

Die blokjes in de video's gaan hooguit in half of kwarten. Ik neem die moiete niet. Hier zelden in grote hoeveelheden van dat mooie rechtlijnige knoestvrije hout te vinden.
Ronald,
European nogwat
European nogwat
- treespotter
- Prinses Irene
Volgende keer dan toch maar weer met de stalen kop van een kloofbijl kloven Ronald?
Nee, zo'n onbreekbare kunststof fiskars....
Breuk was deels puur door de klappen denk ik, recht afgebroken (houtdefect?), op van die taaie stuiterblokken. En met dat grote hout heb je wel eens dat het wat ongelukkig splijt en je steel op een uitstulping terecht komt.
Ik jammer genoeg niet zo'n kloofbijl met extra manchet....
Breuk was deels puur door de klappen denk ik, recht afgebroken (houtdefect?), op van die taaie stuiterblokken. En met dat grote hout heb je wel eens dat het wat ongelukkig splijt en je steel op een uitstulping terecht komt.

Ronald,
European nogwat
European nogwat