Storing motorzaag

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
jochem93
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Jul 2014, 13:49

Storing motorzaag

Post by jochem93 »

Hallo mensen ik ben Jochem en ben net nieuw op dit forum.
Leuk om op dit forum andere te horen hoe ze denken over bepaalde dingen !
daarom had ik gelijk een vraag:
ik heb een 2ehands ms200t en de valt uit wanneer ik het gas loslaat of stop met zagen.
starten doet ie prima verders. ik had me carburateur schoongemaakt(deze was behoorlijk vuil) met de hoop dat het probleem verholpen zou zijn.
niet dus... zou het aan de afstelling liggen?
hoor graag van jullie :wink:
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Storing motorzaag

Post by enricovanwees »

Id kwestie van afstellen, juiste brandstof (motomix of aspen) en anders toch ff dealer / monteur voor dit soort machines opzoeken. Een andere collega wil ook wel eens lukken het te fixen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Storing motorzaag

Post by ludovanmil »

de 200t staat bekend als een uiterst betrouwbare tophandle. Ik ben er een groot fan van en heb er al jaren 1 volstrekt probleemloos in gebruik.
Wat Enrico zegt mogelijk iets met de brandstof, maar denk zelf dat daar het probleem niet zit omdat hij goed start.
Of je hebt een machine die totaal op is......en/ of je bent er zelf aan het sleutelen wat ik sterk afraad.
Afstelling etc dat luistert m.i. erg nauw.
En zo'n probleem via een forum oplossen, dat is een illusie.
'schoenmaker hou je bij je leest'. Geef wat geld uit aan een goede dealer. Laat je daar helpen / adviseren.
Succes
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: Storing motorzaag

Post by justwork »

En zo'n probleem via een forum oplossen, dat is een illusie.
'schoenmaker hou je bij je leest'. Geef wat geld uit aan een goede dealer. Laat je daar helpen / adviseren.


Wat een onzin Ludovanmil ik vind dat dit makkelijk via een forum als deze gevraagd kan worden....als hij nou een vraag zou stellen over het aanleggen van een vijver dan gaat het gezegde 'schoenmaker hou je bij je leest' Dus Jochem gewoon vragen hoor :D Probeer de opvolger van de 200t eens en je wil niks anders groetjes JW
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Storing motorzaag

Post by ludovanmil »

justwork wrote:En zo'n probleem via een forum oplossen, dat is een illusie.
'schoenmaker hou je bij je leest'. Geef wat geld uit aan een goede dealer. Laat je daar helpen / adviseren.


Wat een onzin Ludovanmil ik vind dat dit makkelijk via een forum als deze gevraagd kan worden....als hij nou een vraag zou stellen over het aanleggen van een vijver dan gaat het gezegde 'schoenmaker hou je bij je leest' Dus Jochem gewoon vragen hoor :D Probeer de opvolger van de 200t eens en je wil niks anders groetjes JW
Ha ha..... :lol: :lol:
Nee dat is een strak advies....."koop de opvolger eens...."
Geloof niet dat dit zijn vraag was.
Maar dat vind je vast onzin :wink:
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: Storing motorzaag

Post by justwork »

Ha ha..... :lol: :lol:
Nee dat is een strak advies....."koop de opvolger eens...."
Geloof niet dat dit zijn vraag was.
Maar dat vind je vast onzin :wink:[/quote]

https://www.youtube.com/watch?v=qS7nqwGt4-I" onclick="window.open(this.href);return false;
Volg de weg van de minste weerstand.........
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

Re: Storing motorzaag

Post by Philippe »

Ik ga de collega's gelijk geven door te zeggen dat het beter is door een erkende dealer uw kettingzaag te laten afstellen maar volgens mij is, wanneer de luchtfilter en brandstoffilter proper zijn, gewoon de L schroef een beetje met de klok draaien, max 1/4 en dit bij een warme motor.
Anders eventueel ff op bedrijfsinstelling zetten (H = 1 en L = 1) en dan vervolgens de L schroef scherp afstellen en vervolgens de H schroef en dit bij warme motor en zuivere luchtfilter + brandstoffilter.
Maar nogmaals, erkende dealer is hier veel beter in en heeft ook de nodige apparatuur om het juiste toerental te meten. Voor het geld moet je het zeker niet laten. Afhankelijk van de staat van uw machine (proper, geen stukken) kost dat zo'n 5 tot 10 euro.

Groeten en succes
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Storing motorzaag

Post by treespotter »

Mijn eerste ingeving is, blijf van een motorzaag af zolang je niet geleerd hebt hoe ermee om te gaan. Wanneer je serieus geleerd hebt hoe om te gaan met de zaag dan heb je ook geleerd hoe je een zaag moet afstellen en repareren.
Even kort door de bocht? Weet je niet hoe je een zaag moet afstellen? Dan heb je ook absoluut geen idee wat voor gevaarlijk zelfmoordwapen je in je handen hebt!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Storing motorzaag

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:Mijn eerste ingeving is, blijf van een motorzaag af zolang je niet geleerd hebt hoe ermee om te gaan. Wanneer je serieus geleerd hebt hoe om te gaan met de zaag dan heb je ook geleerd hoe je een zaag moet afstellen en repareren.
Even kort door de bocht? Weet je niet hoe je een zaag moet afstellen? Dan heb je ook absoluut geen idee wat voor gevaarlijk zelfmoordwapen je in je handen hebt!
:lol:
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

Re: Storing motorzaag

Post by Philippe »

Helemaal mee eens!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Storing motorzaag

Post by boomverzorgingbruno »

zat er geen handleiding bij ??? je hebt hem toch gekocht bij iemand wel die moet dat geven zodat jij al jou info vind die je nodig hebt. nu even snel er zijn een aantal 200T gemaakt met een slechte carbu vraag aan je dealer een vervang carbu dit lost meestal jou probleem op .
laat een oen niet zomaar doen !
jochem93
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Jul 2014, 13:49

Re: Storing motorzaag

Post by jochem93 »

Bedankt voor alle reacties!
probleem is opgelost.
ik heb de zaag zelf afgesteld en loopt helemaal prima!
stationair blijft die gewoon aan zoals het hoort.
Post Reply