Zomaar een zondagmiddag aan het begin van de lente....

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Zomaar een zondagmiddag aan het begin van de lente....

Post by Alexander »

Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Post by Tamil »

He alex,

Je hebt net je jaarlijkse nieuwe klikkiklakki spullen en hippe nieuwe dingen binnen en je moet van de oude af??
Of ga je stoppen met klimmen?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Post by -WOUTER- »

gave actie Alex,

dat zal een boel klimmers doen nadenken over hoe ze hun zaagje "binnendoor" uit het hoesje langs hun systeem trekken....
ben wel heel erg benieuwd naar de motorzaag variant, dan lijkt het me wel slim om de test-dummy een zaagbroek aan te trekken want nu had ie het er al over dat je op z'n been moest letten....

had zelf ook al eens een touw met de handzaag zo getest, maar die cambiumsaver viel me erg tegen. daar had ik persoonlijk wel iets meer snij-weerstand van verwacht.

Ik denk dat je nieuwe subat aardig is getest en je voortaan met een snoeischaartje gaat klimmen ???? Of met een stalen fliplijn en staaldraad sliding D ??

groete

wouter :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

Nou deze week een nieuwe sliding d op mijn TreeMotion gezet, en ik vroeg mij af wat nou het sterkst zou zijn...
Dat blijkt dus mijn Sugoi te zijn.
Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Post by Tom »

Voor de motorzaag variant, zullen dummy en :twisted: twised zaagbediener :twisted: wel even van rol switchen denk ik.

Now hard feelings Alex.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Ik vraag me af waarom die bank zo aantrekkelijk is, hij gaat er wel heel makkelijk in liggen...

Effe serieus, ik had ooit een touw opdezelfde manier getest, maar dan niet met een zaagbeweging, maar je zaag er in slaan. En dat gaf nauwelijks schade. Dit zit er even anders uit.

Hoe hard moest je zagen, alex?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

Totaal géén enkele moeite,, met 1 hand en alléén een trek beweging was al ruim voldoende.
Je kan zien dat je met 5 cm zaag lengte alles door krijgt.. Ben nog al geschrokken van de resultaten.
Zeker de Cambiumsaver had ik niet verwacht. De sliding-belt van de TreeMOTION gaf nog de meeste weerstand, maar dat kan je ook horen in het filmpje.
Dit geeft duidelijk aan dat je bij een zaag actie altijd een tweede zekeringspunt nodig hebt (bv. fliplijn) het geen wat ik vaak niet doe.
Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Post by Tamil »

:D Maargoed, dat hoeft ook niet want jij harkt :wink:
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

sow.... De volgende keer als ik met de handzaag werk kan ik maar beter de flipline met stalenkern mee nemen :lol:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Ik was zo dom dit aan mijn vrouw te laten zien en het kostte me moeite om morgen te mogen klimmen. :?

Dinsdag ga ik dit met mijn stagiair even herhalen, en gooi ik mijn nieuwe butterfly bridge er uit voor een staalkabel of zo.

Toch is dit een serieuze zaak. Industrieel mag je niet klimmen zonder backup. In ons geval gaat dat niet. Maar dit zijn wel reeele risico's. Ben benieuwd naar de reacties van jouw geweldige filmpje, Alex!!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Maar als jij in 'de gevarenzone' werkt dan heb je toch ook altijd een backup in de vorm van een tweede uiteinde of fliplijn.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Post by Tamil »

Zullen we er van maken Treehugs alleen voor de boomverzorger niet voor t vrouwtje :D
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Tamil wrote:Zullen we er van maken Treehugs alleen voor de boomverzorger niet voor t vrouwtje :D
Hoezo Tamil, heb jij daar ook last van? Die van mij zat gewoon mee te kijken en heb geen onvertogen woord gehoord.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

4 mm staaldraad met taluriet uiteinde door je brug heen steken?
als je een staalkabeltejs met een touwkern neemt blijft t ook nog is lekker flexibel
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

jij hebt leuke zondagen!
maar dat gaat mooi snel! maar inderdaad wat wolter zegt. als ik zou dicht bij mijn cambiumsaver of gordel werk doe ik eigenlijk ook altijd met 2 lijnen vast maken.

met de kettingzaag of je niet eens echt te testen naar het resultaat kan je wel raden. en je huis gaat er zo van stinken :wink:
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Grasshopper wrote:4 mm staaldraad met taluriet uiteinde door je brug heen steken?
als je een staalkabeltejs met een touwkern neemt blijft t ook nog is lekker flexibel
???? Taluriet? Wasda.
Ik denk dat dat staalkabeltje niets betekend voor de sterkte, maar het zal er in ieder geval voor zorgen dat je er niet met de handzaag doorheen kan 'slaan'. Alleen twee mantelstrengen en de kern van een acht jaar oude New England HighVee klimlijn zijn altijd nog goed voor een breuksterkte van 1100 kg. Dus een lijn met een dun kabeltje kan het verschil zijn tussen een harde landing en even schrikken, nieuw materiaal pakken en verder klimmen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

een taluritklem is een alu(tis een bepaalde legering maar weet niet precies welke) kous je die om de staalkabel heenschuift en daarna dicht perst zodat je een lus of een stop kan maken op een staalkabel.
kan niet zo snel een plaatje vinden.
doordat je het alu om de staalkabel perst gaat het tussen de strengen zitten en heb je dus een gekeurde verbinding
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ik snap hem en weet wat je bedoeld.
cosicrac
Nieuw
Nieuw
Posts: 23
Joined: 23 Nov 2008, 12:17
Location: Rotterdam

Post by cosicrac »

De nieuwe sugoi, wat een zaag.

Ik wist dat het snel zou gaan maar zo snel, sodeju.
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

En de leken onder ons maar denken dat een kettingzaag zo gevaarlijk is... (dat ik het filmpje zag, had ik zelf ook een een oeps-moment, moet ik bekennen.) :shock:
Post Reply