Tirfor

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Tirfor

Post by Tamil »

ABBC3_OFFTOPIC
treespotter wrote:Nou valt het kwartje.

Ik weet denk ik wel waarom Piet zo narrig reageert. Hij heeft ooit het verhaal gehoord van die velling. Hij hoorde daarin natuurlijk ook die 45 graden. Die arme vent heeft natuurlijk helemaal niets met 45 graden. Hij kan alleen maar denken vanuit de haakse 90 graden hoek.
Like!
Francis
Nieuw
Nieuw
Posts: 37
Joined: 09 Feb 2010, 20:27

Re: Tirfor

Post by Francis »

@Bruno:
Laat Piet maar doen wij waren erbij en weten hoe het echt is gegaan. Hij heeft het van horen zeggen, en bij ons is het gezegde: horen zeggen is horen liegen.
Als een ieder waarvan hij het verhaal heeft gehoord er iets bij doet krijg je een heel ander verhaal en als je nog even wacht ligt er straks nog iemand onder die zelfde boom.

Iedereen moet werken op de manier waarop hij zich goed voelt, bij de ene is dat met staalkabel de ander met touw en katrollen, de ene met rode zagen de andere met wit-oranje zagen enz....

Groeten Francis
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Tirfor

Post by Tamil »

Oh oh.. Wacht mijn kantoorpand!

Om ff in de rukwinden te blijven, Italiaanse populier. +- 70cm dbh 20 meter, mooie smalle boom om zo tussen twee gebouwen door te vellen. gewoon een nette val-kerf, (niet van ff snel die nog) touwtje er in, trekker (tractor) er aan en zo kon dat prima, vandaag de dag zou ik het nog steeds niet anders doen, nou ja die donkere wolk nog even afwachten dan.
Zo halve wegen de val van de boom whoeiiiii , 2 meter naar rechts en...................................................................................................................................Vertel ik pas de rest als ik daar zin in heb, of gedraag ik me nu een beetje te macho???
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Tirfor

Post by treespotter »

Hè gezellig. Het is weer even druk op Treehugs. Ik heb jullie gemist mannen.
Piet Agoras wrote:Dames en heren, ik zal me wel voorstellen als ik daar zin in heb.
Volgens mij was het de bedoeling dat alle nieuwe leden zich met hun eigen naam keurig eerst even gingen voorstellen.
Piet Agoras wrote: Het stoort me dat velen hier op het forum anderen onderuit halen op basis van filmpjes en halve verhalen.
Daar hoef je je helemaal niet aan te storen hoor Piet.
Wij zijn hier prima in staat om zonder jou anderen op basis van filmpjes onderuit te halen. Daar hebben wij niet eens halve verhalen voor nodig.

DOEI. :o
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: foutje

Post by boomverzorgingbruno »

boomverzorgingbruno wrote:

Maar goed piet nu is het aan jou om eens te vertellen waarom je hier iets komt beweren dat niet echt gebeurt is?????

Dit wil ik wel graag weten
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Tirfor

Post by geert7 »

Zijn er foto's beschikbaar?

(niet van de schade maar van bv de situatie, de breuklijst, de houtrot, enz)
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Tirfor

Post by geert7 »

toevoeging bij vorige post:

Mochten er fotos beschikbaar zijn waar teveel opstaat: stuur ze me, dan veeg/blur ik wat op de foto weggehaald moet worden in overleg, zoals gezichten, logo's enz. Zelfde geldt voor film. Contact me op elke manier: pb, mail...
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Tirfor

Post by boomverzorgingbruno »

ik ben er achter op zoek maar ik denk dat ik daar niet veel beeld materiaal van heb genomen. mijn eerste zorg toen was om de boom tegen het gebouw weg te halen . En dat was een uurtje later ook in orde. Zonder meer schade. Maar ik moet eens kijken in men vorige telefoon.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Tirfor

Post by boomverzorgingbruno »

de breuklijst rechts de dikke zijde links de dunne zijde. links heb ik bijgezaagd  om nog iets proberen te redden (hopeloos)
de breuklijst rechts de dikke zijde links de dunne zijde. links heb ik bijgezaagd om nog iets proberen te redden (hopeloos)
Attachments
foto 1 (2).JPG
foto 1 (5).JPG
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Tirfor

Post by boomverzorgingbruno »

sorry dat ze op hun zijkant staan maar toen ik ze invoegde stonden ze recht :roll:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Tirfor

Post by WiPe »

Ik kan alleen maar respect voelen voor iemand die openlijk zijn fouten durft toegeven.

En nu is het aan Piet om te laten zien dat hij meer durft dan onder een schuilnaam verhalen van horen zeggen uitschreeuwen. Vooruit Piet, laat zien dat je ballen hebt.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
geert7
Treehugger
Treehugger
Posts: 548
Joined: 23 Sep 2014, 19:49
Location: Meppel
Contact:

Re: Tirfor

Post by geert7 »

Klasse dit.
boom7 - advies - verwijderen - snoeien - stormhout - wij zijn de aap
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Tirfor

Post by ludovanmil »

Francis wrote:@Bruno:
Laat Piet maar doen wij waren erbij en weten hoe het echt is gegaan. Hij heeft het van horen zeggen, en bij ons is het gezegde: horen zeggen is horen liegen.
Als een ieder waarvan hij het verhaal heeft gehoord er iets bij doet krijg je een heel ander verhaal en als je nog even wacht ligt er straks nog iemand onder die zelfde boom.

Iedereen moet werken op de manier waarop hij zich goed voelt, bij de ene is dat met staalkabel de ander met touw en katrollen, de ene met rode zagen de andere met wit-oranje zagen enz....

Groeten Francis
Mooi gesproken Francis ! :)

En ach Piet.....een ontmoeting in t echte leven is bijna altijd ( geef toe kan ook tegenvallen) leuker dan in op een forum. Mijn ervaring is dat je op een forum ook makkelijker op een paar digitale tenen gaat staan. Daarbij ken ik de meeste jongens hier.....en uuh.....uuh....zijn goeie jongens :? Kom eens naar de treehugs BBq oid. Of de materiaaldag....wedstrijd nog leuker.....nondeju.....wat doen we toch leuke dingen !!
Francis
Nieuw
Nieuw
Posts: 37
Joined: 09 Feb 2010, 20:27

Re: Tirfor

Post by Francis »

Heel leuke dingen Ludo!!! :D :D :D
Post Reply