Iemand ervaring met schokbrekers onder aanhangwagen?

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
SHJN
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 10 May 2015, 12:46
Contact:

Iemand ervaring met schokbrekers onder aanhangwagen?

Post by SHJN »

Ik sta op 't punt nog een aanhangwagen aan te schaffen; een verlaagde Henra plateauwagen met sledes. Een plateauwagen omdat ik van alle ritten die ik maak ongeveer 1/4 denk te kippen. Voor de meerprijs kan ik heel wat uurtjes scheppen...

Ik heb al een verlaagde Henra plateauwagen enkelas. Handig compact voor in de stad, met daarnaast een dubbelas bakwagen. Echter deze laatste is van pa en wordt dus ook door hem gebruikt...

Henra biedt de mogelijkheid om schokbrekers te monteren. Heeft iemand hier concrete ervaring mee. Bij de enkellasser heb ik al staan twijfelen, zeker omdat deze ook verlaagd is. Nu zie ik 'm in de spiegels geregeld stuiteren als 'ie leeg is... De aanhangwagen verkoper gaf aan dit nooit te verkopen en een andere verkoper gaf aan dit weleens te monteren bij bedrijven die meubels vervoeren met de aanhangwagens.
Last edited by SHJN on 17 Aug 2015, 09:27, edited 1 time in total.
SHJN
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 10 May 2015, 12:46
Contact:

Re: Iemand ervaring met schokbrekers onder aanhangwagen?

Post by SHJN »

Wordt met name gebruikt bij trailers die hoog en/of topzwaar zijn. Daarom veel gebruikt bij caravans en dichte aanhangwagens zoals voor vervoer van meubels en bloemen.

In "onze" branche rijden we meer met gewicht dan enkel volume en daarom niet nodig. Bedankt voor het meedenken... ahum :roll:
Nol
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 53
Joined: 23 Oct 2014, 13:46

Re: Iemand ervaring met schokbrekers onder aanhangwagen?

Post by Nol »

zijn de torsie veren van je dubbelasser niet versleten, en waarom moet die weg, remmen slecht, of aanhangwagen gewoon doorgezakt door de veren. Vraag eens wat andere torsieveren kosten en niet vergeten bandenspanning in de gaten houden. succes ermee
SHJN
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 10 May 2015, 12:46
Contact:

Re: Iemand ervaring met schokbrekers onder aanhangwagen?

Post by SHJN »

Het gaat om een nieuw te bestellen plateauwagen. Inmiddels is deze besteld, nu nog wachten op levering.
Post Reply