Makita kettingzagen?

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Houthakker Bas
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 18 Aug 2009, 21:43

Makita kettingzagen?

Post by Houthakker Bas »

Zijn er hier die ook een makita kettingzaag gebruiken zoals de 7300 en 7900?
Enige ervaring mee en waarom zouden jullie dit niet kopen?
Ik heb nu ongeveer een jaartje een 7300 en ben er echt wel tevreden over.

Kwaliteisverschil zal er wel zijn tegenover Stihl en Husqvarna maar de prijs is ook wel een stukje lager... Vinden jullie ook niet dat men meer voor het merk betaald dan voor de kwaliteit zelf bv bij Stihl dan?
Heb zelf een ms 200t van Stihl nu wel tevreden over maar waarom zou dit echt beter zijn dan een ander merk?

Al jullie reacties zijn welkom...

Alvast tot de volgende.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by treespotter »

Hé Houthakker Bas, welkom op Treehugs.

Toen ik mijn eigen bedrijfje startte dacht ik, ik koop een oude Lada Niva en van al mijn verdiende centjes koop ik dan een mooie nieuwe bus. Wat ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Als ik die oude Niva had gekocht in plaats van die goedkoopste nieuwe VW transporter, dan had ik regelmatig de ingeplande klanten moeten afbellen omdat ik met panne stond en dan had ik die paar centen die ik verdiend had weer moeten uitgeven aan reparaties.
Persoonlijk wil ik dat mijn gereedschappen 100% of in ieder geval 99,9% betrouwbaar zijn en dat ik niet loop te prutsen. Niet dat er met een Stihl nooit iets is, maar ik heb in al die jaren nog nooit een klus hoeven afblazen of de volgende dag hoeven terugkomen vanwege materiaalpech. Alle waar naar zijn geld en een Dolmar zaag in Makita kleuren blijft een Dolmar zaag. Er zal wel een reden voor zijn dat er bij de meeste boomverzorgingsbedrijven Stihls en Husky's op de planken liggenImage
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by Pietje »

Als je gaat rekenen over hoeveel werkuren de afschrijving van een zaag wordt uitgesmeerd, dan maken die paar eurotjes extra bij de aanschaf NIETs uit.
Wat wel uitmaakt is betrouwbaarheid, ergonomie, kwaliteit van uitlaatgassen, trillingen, etc. etc. etc. Oh, en uitstraling: wat is de eerste indruk die klanten van je krijgen als ze een doe-het-zelf-zaag zien...

Zelfs binnen de familie Stihl-zagen heb je "hobby"-kwaliteit en "echte" zagen... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Houthakker Bas
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 18 Aug 2009, 21:43

Re: Makita kettingzagen?

Post by Houthakker Bas »

Idd het zijn volkomen dolmar zagen maar zijn deze daarom slecht?
Persoonlijk heb ik op nog geen forum iets slecht gevonden over dolmar kettingzagen van deze tijd... En kwa prestaties moeten ze zeker niet onderdoen voor de toppers.
De tijd zal uitwijzen of het degelijk is of niet natuurlijk maar tot nu toe zeer tevreden over.
Wie zijn materiaal en machines goed onderhoud en er de nodige aandacht aan geeft kan " denk ik" met minder, veel goed maken als jullie me begrijpen.

Enkele opleidingscentra gebruiken het merk Echo heb ik gezien... ook geen topper en toch leveren ze goed werk blijkbaar.

Zijn sommige merken niet gewoon ondergewaardeerd?
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by Steven »

volgens mij zaagt iedereen ook met hobby zaagblaadjes van stihl hier :lol:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Makita kettingzagen?

Post by Patrick »

En hobby kettingen niet te vergeten steven. Makita (dolmar) zijn helemaal geen slechte zagen en hebben net als stihl en husqvarna een hobby en een prof lijn. In duitsland staat dolmar zelfs op nummer twee na stihl op meest gebruikte zagen in de bosbouw. Eninge nadeel met Makita (dolmar) dat ze hier in nederland niet zon groot dealer netwerk hebben. Maar ze daar wel druk mee aan het werk zijn en ook druk bezig zijn met wat de professionele klant van hun producten verwacht zoals wolter zijn accu zaagje :wink: .
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by treespotter »

Houthakker Bas wrote:Idd het zijn volkomen dolmar zagen maar zijn deze daarom slecht?
Persoonlijk heb ik op nog geen forum iets slecht gevonden over dolmar kettingzagen van deze tijd...
Dat heb je ons ook niet horen zeggen. Ik zal de laatste zijn die zegt dat een Dolmar een slechte zaag is. Mijn voorkeur gaat echter uit naar Stihl. Niet in de laatste plaats omdat Stihl in ieder geval al zo lang als ik boomverzorger ben prima klimsnoeizagen maakt.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by Pietje »

Echo zagen hebben de goede eigenschap dat ze het gewoon altijd doen.

Maar ze zijn niet flitsend, olie en benzine zit andersom en heel veel goedkoper dan Stihl zijn ze niet.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by Steven »

Silky :twisted:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Makita kettingzagen?

Post by Patrick »

Ik hoop dat de opvolger van de ms 200T dan weer net zo goed word wolter want wat dat betreft heeft stihl zeker een naam hoog te houden. Maarja het ontwikkelings budget van de tophandle van stihl is zeker niet mis. Voor mij ook zeker geen ander merk zaag dan stihl dan maar duur maar wel betrouwbaar en goed en alles uit eigen huis!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by treespotter »

Grasshopper wrote:Silky :twisted:
Nou ik zou zeggen: Doe je best de volgende keer als je een boom staat af te blokken :?

Weet jij meer dan wij Patrick. Is de MS 200 al 'zo oud'?
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by Steven »

:wink:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Makita kettingzagen?

Post by Patrick »

Ik heb wel wat zitten gissen naar stihl toe maar laten niks los maar er is wat onderweg dat is zeker. En dan zal het nieuws voor ons (dealer) toch in oktober pas bekend worden. Of iedereen komt op papendal voor een grote verassing te staan :wink: En wat betreft dolmar komt ook met een accu bosmaaier dus als je je accu pakket wilt uitbreiden en je meer bosmaaier werk wil pak je kans :o
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: Makita kettingzagen?

Post by Roel »

Ik hoop dat stihl dan een lichter type maakt van die 200T. Niet dat ie te zwaar is maar alle nieuwere types (heggenscharen, bladblazers, bosmaaiers van alle merken ) worden steeds wat zwaarder. Ze hebben misschien wel iets meer vermogen maar ze wegen jammer genoeg steeds wat meer. Leg de catalogus van 2008 naast die van 2009 en zie dat het verschil.
Patrick
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 52
Joined: 26 Jul 2007, 21:29
Location: Doorn

Re: Makita kettingzagen?

Post by Patrick »

Kijk ik dan zo verkeerd naar de specificaties maar de br 400 is zwaarder dan de br 600.Ook de heggenscharen zijn volgens mij lichter geworden en niet zwaarder. Mischien van andere merken. Dus de ms 200 zal allicht iets lichter worden.En wie weet wel met carbon :wink: heb je een formula 1 zaag.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by treespotter »

Roel wrote:Leg de catalogus van 2008 naast die van 2009 en zie dat het verschil.
Lezen Patrick, lezen. Dan zie je dat het niet over de nieuwe modellen gaat maar over de catalogus. :lol:

Sorry Roel, ik kon het even niet laten.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: Makita kettingzagen?

Post by Roel »

:lol: daar had ik nog niet aan gedacht. Willen ze rekening gaan houden met het milieu (met accu heggenscharen zuinigere motoren enz), maar die catalogus wordt ieder jaar dikker en dikker. Nu dwalen we te ver af van het onderwerp...
User avatar
SoogeleeHO
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 11 Sep 2009, 12:47
Location: Ulestraten
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by SoogeleeHO »

Makita is inderdaad gelijk aan Dolmar, dus een goede zaag. Enige nadeel is dat het vrij lastig is om snel aan onderdelen te komen als er iets kapot is. Dit is bij Stihl veel beter geregeld.
jef
Treehugger
Treehugger
Posts: 480
Joined: 10 Nov 2008, 22:55
Location: Kasterlee Belgie

Re: Makita kettingzagen?

Post by jef »

ik heb met dolmar genoeg problemen gehad om er nog niet eens meer aan te denken om er nog eentje te kopen.
goede en sterke motor, maar al de rest dat daar rondhangt... manman... :roll:
Lumberrik
Nieuw
Nieuw
Posts: 8
Joined: 29 Nov 2007, 22:19

Re: Makita kettingzagen?

Post by Lumberrik »

Een MS200T nog lichter maken.... moeilijk. we zijn er wel mee bezig uiteraard. Mag ik vragen hoe de ideale klimzaag eruit moet zien?
We hebben een lichtere... de MS192T
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by boomverzorgingbruno »

lumberick die heeft ook wel minder vermogen dan de ms 200
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by -WOUTER- »

zoals die makita

maar dan met kettingrem
kettingsnelheid en kracht ietsje meer
en stihl erop plakken

concreet:
een stille lichte en krachtige zaag.

Dus Rik - zet 'm op en als je testklimmers zoekt - ben nu toch op dreef.

grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by Pietje »

Lumberrik wrote:We hebben een lichtere... de MS192T
Als die 192T nou net zo makkelijk start als de 200T, dan zijn we weer een stapje verder... :roll:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by callum-aan »

Pietje wrote: Als die 192T nou net zo makkelijk start als de 200T, dan zijn we weer een stapje verder... :roll:
Is dat een kwaaltje van de 192T?
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Makita kettingzagen?

Post by treespotter »

Ja dat is een kwaaltje, maar als je de choke half dicht laat staan zolang hij nog niet warm is dan gaat de MS192 als de brandweer.
Post Reply