Heeft iemand ervaring met zaagblad "Carving"?

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Ik heb een weer een idee.....HarkHockey

Ga mn Beach-Rolly vast pimpen
Dubbel-lucht (met sportvelgen)
en kijken wat ik allemaal kan verstevigen.Want van de races waar Wolter de leuke filmpjes heeft wordt niet bij gezegd dat de helft van de Beach-Rolly's het niet heeft overleeft.
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Jammer dat je niet komt opde LB, Roel. De BBQ wordt dit jaar vanwege een verjaardag geregeld door Wolter met taart als toetje.
Je bent er toch wel op de NK bij hé?
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Maar om even terug te komen op de Koolzaadoliehandel.
Wat is de grootste hoeveelheid die jullie (wolter en pietju) kunnen leveren. In hoeverre kunnen jullie er geen problemen mee krijgen? (men kan bang zijn dat je het niet geregistreerd in jullie tank van de auto gooien). En wat moet je precies doen om het wel in je auto te kunnen gooien. (in Duitsland schijn je al pompstations te hebben hiervoor).

En een kleine noot tot slot:
Greenpeace is tegen het gebruik van koolzaadolie als brandstof omdat, mocht iedereen in eens op koolzaad gaan rijden, er een te grote monocultuur van koolzaadvelden ontstaat.
Persoonlijk denk ik dat het weinig uitmaakt of je een monocultuur van gras hebt of van koolzaad en dat er momenteel belangrijkere mileu-issues zijn om je daar druk over te gaan maken maar daar hebben jullie vast ook wel een mening over.....


GRRRRR Zjoske
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Ik heb 140 liter besteld, maar dat is buiten de winkelvoorraad, die kan ik natuurlijk ook nog meenemen. Ik ben verder niet bang voor accijnsontduiking, want mijn busje is niet omgebouwd.
Maar als er zoveel interesse is in deze olie wil ik wel proberen wat de mogelijkheden zijn om in andere verpakkingen (tanks oid) dit spul in te kopen...
Verder zou ik het prima vinden als iedereen op koolzaadolie ed gaat rijden, want dat is tenminste "CO2-netraal". Je rijdt dus op Zonne-energie.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

ja gelukkig kan ik daar wel heen!!!

Pietje waar koop jij die koolzaadolie?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Zjoske wrote:De BBQ wordt dit jaar vanwege een verjaardag geregeld door Wolter met taart als toetje.
O :?: :?: :?:

Dus stel.... even hypothetisch..... Dus als ik voor de BBQ zorg. Ben jij dan ons toetje, Taartje Zoske?
Administrator

Post by Administrator »

nu hebben we een mooi nieuw subforum 'in den ouden beuk' gaan we met z'n allen hier off-topic ;)
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Roel, ik haal de olie in Lommel bij de Colryut, maar die heeft meer vestigingen. Dus anywere in Belguim...
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

als je mij ook 5l mee wilt nemen! ik ben wel nieuwschierig!!! want de enige rede waarom wij nog niet op bio olie zijn overgestapt is voor het ontsteken van wonden enz.
maar dit klinkt goed!

ik ben er wel met de LB anders word het wel een beetje verrijden voor olie en of dat nou weer goed voor de wereld is ?!?
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Prima Thijs!
Geldt ook voor andere Treehuggers: ik neem de hele zooi mee naar de LB en ik zorg ervoor dat er "genoeg" voor iedereen is.
Groetjes!

Peter
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ramon wrote:nu hebben we een mooi nieuw subforum 'in den ouden beuk' gaan we met z'n allen hier off-topic ;)
Tja, van het ene komt het andere en voor je het weet ben je off topic.
Post Reply