9mm statische kernmantellijn

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

Post Reply
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

9mm statische kernmantellijn

Post by Pietje »

Voor het lichte afvangwerk (da's voor mij bijna alles :lol: ) heb ik 11mm dynamisch (alpine-klim)touw. Soms rekt dat teveel, dus ik was op zoek naar dun statische lijn. Daarvoor ben je snel aangewezen op speleo-lijn, maar die zijn zo belachelijk stug dat ze niet lekker werken.
Nu heb ik een fijn lijntje gevonden, en wel in zo'n aantallen dat er genoeg is voor andere geinteresseerden.

Het gaat om een touwzak met 50 meter 9mm statische kernmandellijn, lekker soepel. Aan het lijntje zit vast: een enorm grote stalen biner, een reddings-gordel zonder CE, een vaag afdaal-apparaat en een quick-release (ook zonder CE) die uit de zeilsport lijkt te komen. Wel dubbel geborgd, dus zo "quick" is tie niet meer.

Dit spul komt uit de off-shore om de bemanning in uiterste nood veilig te laten afdalen. Het hele systeem is behoorlijk doordacht, netjes in elkaar gezet, maar toch geeft het me een beetje een hobby-werk-indruk. Niet vreemd dat dit in 2007 aangeschafte spul nu al vervangen wordt door een ander systeem. Overigens heb ik het afdaalapparaat geprobeerd, en met mijn 58kg kwam ik niet naar beneden... :?

Voor wie wil, stuur me maar een PM...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: 9mm statische kernmantellijn

Post by treespotter »

Schone taak voor jou om een fotoreportage te maken. Eerst zien dan geloven. :lol:
Heb je meerdere tassen gekocht of wil je die 50 meter aan stukken snijden.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: 9mm statische kernmantellijn

Post by Pietje »

Het is nu te donker voor een fotootje :lol:

50 meter, in honderd stukken, das 50cm per persoon :?

Nee, er zijn bijna 100 van deze setjes. Zoveel mensen werken er snel op een booreiland, vandaar....
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: 9mm statische kernmantellijn

Post by Pietje »

Zo, fotootjes er bij...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: 9mm statische kernmantellijn

Post by Steven »

aaaaah zeg dat dan!
Das een Rollgliss decender! model 200 als k me niet vergis :wink:
met een reddings 3hoek veel gebruikt bij alpine reddingen vanuit kabelliften e.d.
een mooie stijger haak die over dikke buizen past.
vet!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: 9mm statische kernmantellijn

Post by Pietje »

Nou, je kent het spul beter dan ik! Meld je maar bij Fem en Chiel en je hebt er zoveel als je wilt hebben voor een paar euries...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: 9mm statische kernmantellijn

Post by tjeerd »

en wat is de vraagprijs voor zo'n setje
grtz tjeerd
Post Reply