Tjonge...

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
Callum
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 27 Jan 2009, 13:32
Location: Malden
Contact:

Tjonge...

Post by Callum »

Dit is ook een vorm van snoeien............
Echt mooi kan ik het niet vinden.

http://www.trapmanboomverzorging.nl/wp- ... MG0024.JPG

Foto is te groot voor dit forum.
Me transmitte sursum, caledoni!
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Re: Tjonge...

Post by honda_power »

tja als de klant het zo wil en die is niet om te praten om de boom helemaal te kappen dan kan ik het wel begrijpen maar als dit je standaard snoeimethode is :roll:

vorige week zelf een berk afgezaagd op 5meter hoog :roll: omdat de klant dat wou en klant liet zich niet ompraten om de berk helemaal te kappen :?
Last edited by honda_power on 22 Nov 2009, 18:10, edited 1 time in total.
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: Tjonge...

Post by callum-aan »

honda_power wrote:tja als de klant het zo wil en die is niet om te praten om de boom helemaal te kappen dan kan ik het wel begrijpen maar als dit je standaard snoeimethode :roll:
Dan sta je daar. Als de klant dat zo wilt heb jij altijd nog de keus of je dit wel wilt doen. Lijkt me niet echt reclame voor je bedrijf.
Me transmitte sursum Caledoni!!
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Tjonge...

Post by KIMME »

Ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Echt nooit... tenzij er al een idioot het voor mij ooit heeft gedaan en de nieuwe toppen dreigen er af te scheuren. Alle klanten en tuinaannemers waar ik ooit mee heb gewerkt weten dat ik dit nooit doe en dus vragen ze het ook niet. Zij die daar problemen mee hebben vragen iemand anders, de rest kan ik op andere gedachten brengen door tekeningetjes te maken. Ik wil als bedrijf echt niet geassocieerd worden met dit soort knoeiwerk.
Voor mijn part mag er een systeem komen dat dit soort toestanden zwaar afstraft. Dus echt zware boetes uit de zak van de knul die het uitvoert.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Tjonge...

Post by -WOUTER- »

Foto was van halverwege de klus, de rest ging er na de koffie ook af neem ik aan :wink:

Anders een enorme oet...ul om dit zo achter te laten en jezelf ook nog boomverzorger te noemen.
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Tjonge...

Post by treespotter »

Hè wat flauw van jullie allemaal zeg. Stel je nou eens voor dat jullie allemaal kaal wordenImage, dan wil je toch ook allemaal emmertjes in je boom ophangen voor berkenhaarwater :lol:

Deze foto valt een beetje in de categorie 'U vraagt wij zagen'.
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Re: Tjonge...

Post by paskal »

Ik heb in mijn 'carriëree' één keer een boompje getopt, met tegenzin. Maar dat was voor redelijk naaste familie, en dan is NEE zeggen best lastig... Gelukkig mocht ik een jaar later de rest ook platleggen, dus het kwade resultaat is gelukkig voor niemand meer zichtbaar :wink:

Die ene keer, toen ik eens van een afstandje stond te kijken naar die bio-kapstok, heb ik me voorgenomen om dit soort fratsen NOOIT meer uit te halen, en daar hou ik mijzelf nog steeds aan. Ook als de klant het wil en niet is om te praten. Werk is werk, maar er zijn grenzen èn principes!!
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Re: Tjonge...

Post by paskal »

Citaatje van de website van de firma Uvraagt wij zagen:

- Verankering
Dit is het verankeren van de boom voor de veiligheid van de omgeving. Dit is onder andere toe te passen bij plak oksels, behoud van de boom of losgekomen/scheef gewaaide bomen. Het verankeren gebeurt door middle van andere bomen in de buurt.

:mrgreen:
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Tamil »

Trapmanboomverzorging :? Tot waar de trap kan :lol:

Heikneuters!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Pietje »

"Nee mevrouw, als we um hoger snoeien, dan staan we niet in voor uw veiligheid"

(Damn, die ladder is ook nooit hoog genoeg :evil: )
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: Tjonge...

Post by bigbird »

en ja waarvoor betalen wij zoveel voor de verzekering? bedankt trapman!

pbm's zijn er om te gebruiken!
enne 2 poten aan de zaag gaat ie niet zo snel in je lichaam!

mvg
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Pietje »

Wat ik wel grappig vindt aan deze klimmer is dat hij mooie (dure aluminium) klimsporen heeft, maar de takken niet aan de stam afzaagt. (kennelijk een gewoonte aangeleerd uit de tijd dat 'ie zonder touw naar boven ging).
Ook (heeft of) gebruikt hij geen fliplijn...
http://www.trapmanboomverzorging.nl/wp- ... ing-04.jpg
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 114
Joined: 07 May 2007, 12:23
Location: Nijmegen
Contact:

Re: Tjonge...

Post by thomas »

Op z'n homepage zie je al dat ie geen echte boomverzorger is, want die zou nooit een foto plaatsen van iemand die op de grond een tak van een beuk staat klein te zagen.
Zijn klimfoto's zijn alleen op sporen, dus het is eigenlijk een hovenier die een manier heeft gevonden om boven de ladder uit te komen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Tjonge...

Post by treespotter »

Tsjonge jonge. Weten de heren het allemaal weer beter. Ik weet zeker dat ik van ieder van jullie in jullie fotodoos of op jullie computer foto's kan vinden waar jullie minder professioneel op staan dan deze zaagbaas.
Heeft een onbekende klimmer eens een fatsoenlijke uitrusting aan en dan gaan jullie weer zeiken over takstompjes.
Ga de dialoog eens aan met een nieuwe klimmer en laat hier op het forum eens horen wat hij te vertellen heeft. Het is wel erg makkelijk om iemand af te zeiken op een forum maar hou er wel rekening mee dat je hier niet onschendbaar bent. Hou er ook eens rekening mee dat er heel veel enthousiaste klimmers rondneuzen op Treehugs die jullie echt niet enthousiast maken om mee te doen. :?
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Pietje »

Tjonge, Wolter! Dit wordt een leuke discussie!

Ik geloof dat je het met me eens bent dat klimmen in beginsel een "gevaarlijk" beroep is. De risicos zijn groot: hoogte, kettingzaag, vallend hout. De beste manier om deze risico's te reduceren tot een "aanvaardbaar" niveau is:
  • voldoende kennis
    juiste vaardigheden
    geschikt materiaal
Materiaal is zo te kopen. Deze klimmer heeft niet bezuinigd, wat een prima uitgangspunt is. Maar als je kennis en vaardigheden mist is klimmen (ondanks het mooie materiaal) gewoon weer heel gevaarlijk. Deze klimmer, enthousiast of niet, laat met die stompjes en het niet gebruiken van fliplijn zien dat hij geen klimcursus heeft gedaan van het kaliber Wolter Kok. En dat is in mijn ogen bijzonder onverstandig, een verkeerde bezuiniging.
Dus misschien voelt deze klimmer zich door ons "afgezeken", maar dat staat in geen verhouding met een overlijdensbericht.
Dus als er veel enthousiaste klimmers zijn die het forum volgen: hardstikke goed, wees welkom en leer alsjeblieft ook van ervaringen van anderen.

Enneh Wolter, als ik onzin uitkraam, dan hebben we hier een bijzonder geschikt medium om dat de corrigeren! :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Tjonge...

Post by treespotter »

Pietje wrote:Enneh Wolter, als ik onzin uitkraam, dan hebben we hier een bijzonder geschikt medium om dat de corrigeren! :wink:
Mag ik dan bij deze beginnen...
geen klimcursus heeft gedaan van het kaliber Wolter Kok
:roll:
Tien10
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 04 Nov 2009, 19:20

Re: Tjonge...

Post by Tien10 »

treespotter wrote: Het is wel erg makkelijk om iemand af te zeiken op een forum maar hou er wel rekening mee dat je hier niet onschendbaar bent. Hou er ook eens rekening mee dat er heel veel enthousiaste klimmers rondneuzen op Treehugs die jullie echt niet enthousiast maken om mee te doen. :?
Ik weet dat het niet om deze quote van Wolter gaat in dit discussie-punt, maar ik voel me wel een beetje aangesproken door zijn woorden.
In die positieve zin dat ik een aantal keren een foto of een topic plaats (wow zelfs wel eens beiden) met een vraag erbij, of opmerking.
het gevolg is wel heel erg vaak (ik ben slecht in percentages) dat ik me heel erg afgezeken voel en weinig opbouwende feedback ervaar. WEL HEEL VEEL LOL EN LEUTER, OOK NIET ONBELANGRIJK!!!
en ja, ik ben een enorme beginneling en ja, met de hakken over de sloot bij Helicon.
ik voel me zo vrij om eerlijk te zeggen dat ik erg vaak 'keeping up appearances' zie en lees.
dus inderdaad, ik word nou niet echt enthousiast van alle imput en commentaren op mijn output... poeh
das eruit.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: Tjonge...

Post by KIMME »

je kan ook de commentaren van sommige mensen blokkeren als ik me niet vergis. Ik weet dat er mensen dat doen omwille van het "afzeiken " door sommigen. Op die manier voel je je een beetje minder afgezeken en de persoon in kwestie zal het dan wel vanzelf eens beginnen te snappen.
Aan ALLES is ergens een begin 10... Dat kan niemand je kwalijk nemen.

Ik zie en hoor ook dingen waar ik me aan erger... alleen moet je je realiseren in zulk geval dat er soms nog veel moet geleerd worden. Daar moet je dan niet op beginnen "inhakken" zoals sommigen dat hier wel eens doen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Tien10
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 04 Nov 2009, 19:20

Re: Tjonge...

Post by Tien10 »

ik ga niet beginnen aan blokkeren, want de lol en leuter mis ik dan ook en de wel positieve opmerkingen tussendoor.
maar goed, ben heel blij met treehugs en die maken we met elkaar
marijn
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 78
Joined: 14 Oct 2008, 10:51
Location: schoonhoven
Contact:

Re: Tjonge...

Post by marijn »

het is nu eenmaal een gegeven dat een deel van de particulieren,zo weinig mogelijk wil betalen voor het boompje,dus belanden ze op sites als werkspot,leadz enz,waar klusbedrijven dus een eik van 20 meter afzagen op 2 meter,om dat men geen kapvergunning krijgt,en dat klusbedrijf rekent hiet 150 euro voor.
hier wordt ik dus moe van,en mijn premie ook ,zelfs schilders schrijven in om bomen weg te halen of snoeien.
de mens is fout,denkt fout,het mag niets kosten,het was crisis dus iedereen kloot maar wat aan gvd
je moet eens weten wat er afgekut wordt door dit soort .

en er zou een regel moeten komen;geen kapvergunning dus afblijven en niet doodsnoeien(toppen,kandelalalalaverneuken.

sorry dit moest ik ffe kwijt.

en mensen,als u een huis wilt kopen en er staat een mooie boom in de tuin,en u houdt niet zo van blaadjes?
KOOP EEN FLAT!!!!
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Tamil »

:D Jahhhhh Yuyyyy, gelukkig er zijn nog mensen die zich om de boom bekommeren zoals het hier bedoeld was! Al dat gezeik over zijn of haar pbm,s moest maar eens afgelopen zijn.

Breng het gewoon anders mensen: Als ik hem een tip zou mogen geven oid.

Ik heb in het begin ook levensgevaarlijke dingen gedaan door dat er sommige pbm's (helm) niet waren, niet wist of ze bestonden. En als jij mij voor het eerst een 020 laat zien, zeg ik :he dat is handig kan ik hem mooi met een hand bedienen en met die andere het hout vast houden.

En ik kan je vertellen hoe het mis kan gaan door met een hand te zagen, maar ben gelukkig niet overleden door het niet dragen van een helm, die ons in het begin door het bedrijf(boomtotaalzorg) ook niet werd aangeboden, wisten hun veel!

Hier een foto van mij zonder helm, omdat het te warm was!
Boekhold Laren 030.jpg
Hier draag ik earplugs, geen helm en bril, omdat ik geen zak meer zag door druppels op het glas. Je bent jong, een boom aan het slopen voor een baas en je wilt je job houden, wat doe je dan PIETJE???

Nu al weer 6 jaar voor mezelf en ik moet zeggen dat de veiligheid daardoor zeker is verbeterd!
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Tamil »

Ohja en nog even over die pookjes/ kapstokken, kwam van deze klus nog een foto tegen!
Boekhold Laren 016.jpg
En ik liet ze staan omdat die sporen gewoon niet prettig zaten, en dat ik ergonomisch gezien toch beter stukken omhoog kon boddytrusten, dan in een moeilijke positie staan te zwabberen op die twee kleine puntjes.

Nu heb ik prima sporen (carbon) maar heb nog steeds een beetje een hekel aan sporen klimmen van vroeger.
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: Tjonge...

Post by callum-aan »

Ik sloop ook zonder sporen. Alleen als de kroon er af is pak ik sporen om het stamstuk te doen. Dus ik laat ook wel eens (kleine) stompjes staan. Was al bang dat dat niet mocht :oops:

Paul
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
Harrie
Treehugger
Treehugger
Posts: 518
Joined: 29 Mar 2007, 21:48
Location: Aalst-Waalre

Re: Tjonge...

Post by Harrie »

krijg je ook weer wat bloed in je voeten als je ff op een tak kunt gaan staan, fliplijn kan niet afzakken etc. etc. er zijn zo veel voordelen om af en toe een stompje te laten staan bij het slopen.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Tjonge...

Post by Pietje »

... en evenzovele nadelen: touwen die blijven haken, af te vangen takken die de grond niet halen, al die extra losse takdelen die de snipperaar in moeten...
Nee hoor! Voor mij glad aan de stam, en als je wilt rusten dan leg je je backup even omhoog.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply