ketting slijper
-
- Niet meer nieuw
Re: ketting slijper
ik weet niet wat voor merk het is maar wel een goede wat voor schijf moet je hebben voor een 3.8 ketting
gast ga dat soort dingen is aan je dealer vragen of ff google!
luilak
luilak

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Maar Steven toch, dit is ook een soort informatie verzamel hoekje tochSteven wrote:gast ga dat soort dingen is aan je dealer vragen of ff google!
luilak

Maar ja, het gaat al zo'n 7 a 8 pagina's over kettingslijpers, mss hebben we het er een beetje mee gehad

Tip voor de toekomst: http://www.lmgtfy.com/?q=Hoe+slijp+ik+e ... ketting%3F
Klik maar eens lekker door, nog zo makkelijk

Zo, en nu weer allemaal vrolijke gezichtjes eh

Take care, there's not much spare!
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
gewoon een stapel nieuwe vijlen kopen en lekker met het handje aan de slag.
die troep verbrand je ketting en dan zaag je niet meer maar slijp je met je kettingzaag een snede. enne het vijltje op tijd weg donderen en gewoon een nieuwe pakken scheelt je een hoop moeite en geld
die troep verbrand je ketting en dan zaag je niet meer maar slijp je met je kettingzaag een snede. enne het vijltje op tijd weg donderen en gewoon een nieuwe pakken scheelt je een hoop moeite en geld
nee dat is toch te lezen! daarom wil ie een kettingslijper (dealer blij maken met de aanschaf van heeeeeel veel nieuwe kettingen)Alexander wrote:Ketting slijper?? Kan je kettingen slijpen dan?
die vat ik ook niet maarja kettingslijter hou ik erin
Jullie zijn waarschijnlijk in het verkeerde land opgeroeid jongens, kunnen jullie niets aan doen. In de Vlaanderen tenminste in het Oost Vlaamse kan je 'je broek slijten'.
In het Hollands wordt het iets als 'uit je neus zitten vreten' ofzo.
Tja, kan ik ook niets aan doen hoor
In het Hollands wordt het iets als 'uit je neus zitten vreten' ofzo.
Tja, kan ik ook niets aan doen hoor

Take care, there's not much spare!
ok nu snap ik em maar volgens mij zijn we het er allemaal overeens dat zo'n ding geen reet waard is behalve als je van die speciale extra harde kettingen hebt
- wes houtboer
- " De Flik "
Wie vijlt die snijdt!Tom wrote:Jep, het blijft toch vijlen
salutantibus et vade scandens
-
- Niet meer nieuw
ik heb een prive cursus gekregen van een kennis van me hoe je een ketting moet slijpen met vijl ern dat is makkelijker dan zo kettingslijper ik gebruik hem nog wel voor kettingen van klanten te slijpen of als ik een erg botte ketting heb maar in het bos slijp ik lekker met de vijl. toch bedankt voor de info gr cornee (boombeuler)

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
-
- Niet meer nieuw
hebben jullie nog tips om de ketting nog scherper te krijgen groetjes
- treespotter
- Prinses Irene
elke keer nieuwe ketting opleggen...
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Idd beter vijlen.boombeuler wrote:hebben jullie nog tips om de ketting nog scherper te krijgen groetjes
En verder kan je gaan met een wetsteen, en als je echt nog gekker bent kan je er nog een hard stuk leder langs halen, maar denk niet dat jij veel merkt van je gewoon Goed geslepen ketting of een Samurai zwaard geslepen ketting!
Als je netjes wil leren vijlen begin dan binnen op je gemak in een bankschroef!
Als je de slag te pakken hebt kan je lekker buiten gaan spelen met je vijl!
suc6
Oh daarom hangt jou bus recht achter naar benedenSteven wrote:elke keer nieuwe ketting opleggen...

- treespotter
- Prinses Irene
En om een nieuwe ketting echt goed scherp snijdend te krijgen moet je deze eigenlijk ook eerst "goed vijlen".Steven wrote:elke keer nieuwe ketting opleggen...