Arbeidsinspectie controleert op gebruik alkylaat brandstof

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Re: Arbeidsinspectie controleert op gebruik alkylaat brandstof

Post by tarzan »

Eeh Jongens, De stabiliteit van de brandstof zegt NIETS over het al dan niet starten van de machine nadat deze lang heeft stilgestaan.

Heel simpel: in tweetaktmachientjes, motorkettingzagen (en dus geen auto.S) gaat benzine vermengd met olie. In gewone benzine gaat deze olie een verbinding aan met de aanwezige verontreinigingen. In Aspen zit (nagenoeg) geen verontreiniging dus gaat deze olie ook geen verbinding aan.

Dus gebruik je gewone benzine waarvan de olie een verbinding is aangegaan dan gooi je dus benzine in je motorkettingzaag met geen (of onvoldoende) olie aanwezig. Daarop loopt je motorkettingzaag net zo goed, zo niet beter dan op benzinen vermengd met olie. ECHTER niet voor heel lang. Geen smering betekent dat je zuiger, krukaslagers en cilinder gigantisch gaan lopen slijten wat de duurzaamheid van je zaag verkort van b.v. 1000 draaiuren naar 20 draaiuren voordat zuiger en/of cilinder zijn versleten.

Kortom JE MERKT HET NIET ALS JE MET OLIE GEMENGDE BENZINE TE OUD IS OM NOG TE GEBRUIKEN.

Wees dus gewaarschuwd.
groet van Tarzan
Jansen
Nieuw
Nieuw

Re: Arbeidsinspectie controleert op gebruik alkylaat brandst

Post by Jansen »

ik ben ook bezig om uit te zoeken wat er allemaal in de aspen zit

ik krijg er namelijk hoofdpijn van en van stillmix nog meer
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by JohnnY »

Thijs en ik kwamen er vmiddag achter dat motormix van stihl verschilt van lucht(reuk) en kleur. Ik tank uit van die 5liter kannetjes en Thijs uit een 60liter vat...

Waar zou het verschil zitten?
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

kettingolie?
de mijne beginnen altijd naar een oliebollenkraam te ruiken als ze op temperatuur komen. :mrgreen:
Eric
Nieuw
Nieuw

Post by Eric »

Ik heb vorig jaar bezoek gehad van de arbeidsinspectie. Het ging om een aangekondigd bezoek. Ze vonden onze werkzaamheden zeer interresant maar hadden niet genoeg kennis om alle handelingen goed te kunnen beoordelen. Natuurlijk kunnen ze altijd wel iets vinden wat niet door de beugel kan. Maar we konden aantonen dat wij trachten zo veilig en ergonomisch mogelijk te werken . Wij gebruiken al meerdere jaren Aspen dus daar waren ze wel tevreden over. Ik mocht alleen de vaten brandstof en olie niet in de werkplaats zetten omdat dit schadelijk zou kunnen zijn voor diegene die daar werkt. Er moet dus een apparte ruimte gemaakt worden voor de vaten brandstof.
De mannen van de inspectie zijn de kwaadste niet. Er ontbreekt wel de kennis van de onze werkzaamheden. Daar gaan ze wel wat aan doen. Er worden inspecteurs opgeleid in ons mooie vak. Ze wilden zelfs bij ons een training volgen maar kregen daar geen budget voor.
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

Steven wrote:Overal waar TE voor staat is slecht....

Nja behalve Tequila en tevreden dan....
:lol: :lol: :lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
Post Reply