T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE
- treespotter
- Prinses Irene
Re: T 540 XP NIEUWE TOPHANDLE
inderdaad, zou mijn 338 willen vernieuwen maar wordt nog wat wachten.boomverzorgingbruno wrote:hey tom je hebt hem ook gekregen![]()
hee verrassing, de leverdatum is weer uitgesteld op zijn vroegst nu ergens halverwege het voorjaar.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- treespotter
- Prinses Irene
Jongens, dat is nou toch helemaal niet erg meer. Wij hebben nu toch de T536LiXP.
inderdaad, maar die houttreespotter wrote:Jongens, dat is nou toch helemaal niet erg meer. Wij hebben nu toch de T536LiXP.

“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- treespotter
- Prinses Irene
Was ook maar een geintje.
Die twee zagen zijn in geen velden of wegen te vergelijken. Een volgende uitstel zou voor velen toch wel weer eens de knop kunnen omzetten naar de tophandle van Stihl.
Mijn 'grote' kleine zaagjes raken ondertussen uitgeput en heb na lange tijd weer eens met de 201 moeten zagen.
Die twee zagen zijn in geen velden of wegen te vergelijken. Een volgende uitstel zou voor velen toch wel weer eens de knop kunnen omzetten naar de tophandle van Stihl.
Mijn 'grote' kleine zaagjes raken ondertussen uitgeput en heb na lange tijd weer eens met de 201 moeten zagen.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
treespotter wrote:?.........en heb na lange tijd weer eens met de 201 moeten zagen.

- climb fast, move slow -
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
heb van ellende ook terug een ms 201 moeten kopen wolter . maar ik gebruik hem nu wel minder sinds we de 536li hebben
laat een oen niet zomaar doen !
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Geen MS201 nodig hoor....
eikje vellen, takken en de stammen tot 25 cm met de T536 LiXP en de rest met de Husqvarna 560 XP afgeblokt
http://www.youtube.com/watch?v=GNXWCcaiVyo
eikje vellen, takken en de stammen tot 25 cm met de T536 LiXP en de rest met de Husqvarna 560 XP afgeblokt

http://www.youtube.com/watch?v=GNXWCcaiVyo
Met een fietspad er onder kan je beter iets gebruiken wat herrie maakt. Die fietsers ( op 1 min. 38) hadden volgens mij geen flauw benul hoe het nou kon dat die takken zo ineens naar beneden vielen!! 

klinkt toch een beetje alsof er een processor in de boom zit 
Ik heb in ieder geval niet meer zoveel benzine verbuikt de laatste weken

Ik heb in ieder geval niet meer zoveel benzine verbuikt de laatste weken

Last edited by Treebo on 13 Dec 2012, 19:09, edited 1 time in total.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Goed kijken, fietsers fietsen aan de andere zijde van een tweebaans weg, voetpad is met pilonnen afgezet en twee grondmannen staan buiten beeld het verkeer in de gaten te houden
door het top video beeld met de bolle contour camera lens vertekend e.e.a. Behoorlijk 

Leuk filmpje over hoe deze in de praktijk werkt, en waar hij voor ingezet wordt.
Heb je nu geen motorzaag stropje?
En wat voor een lijnklem gebruik je daar?
Gr, jorg
Heb je nu geen motorzaag stropje?
En wat voor een lijnklem gebruik je daar?
Gr, jorg
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
de combinatie van de unicender en de 536 maakt wel dat er zelf takkenvan de boom verdwijnen zonder dat je merkt dat hij er aan gezaagd heeft. 

laat een oen niet zomaar doen !
Handig ding, dat gaat heen wat vlugger dan je pluris trekken aan een prusik
Maar goed, hier worden sporen gebruikt en dat is weer andere koek

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
boomverzorgingbruno wrote:heb van ellende ook terug een ms 201 moeten kopen wolter . maar ik gebruik hem nu wel minder sinds we de 536li hebben

ha,ha......onze grootste oranje husq-fan.....is van zijn geloof gevallen !
join the club
He Wouter,
leuk filmpje.....! je bent bezig een aantal notoire benzinesnuivers over de streep te trekken

Heb vandaag een forse Ceder gesloopt. 3 1/2 uur handzaag en accuzaag ( !) en 1 uur stihl 260 en de Dolmar 7900. Echt tof werken !
maar er zijn ook andere snellere knopen dan een prussik hoor, bv een franse prussik met een shizll ropeslider gaat ook erg goed en is een stuk minder prijzig dan een uni (gebruik zelf beide) maar met een prussik kan je zonder hulp middel niet srt klimmen (maar ik denk dat jij daar ook nog niet aan toe bent, dit is trouwens niet negatief bedoeld maar gezien je berichten heb je nog niet heel erg veel ervaring)Gardenier wrote:Handig ding, dat gaat heen wat vlugger dan je pluris trekken aan een prusik![]()
... en je nickname ...bigbird wrote:... maar gezien je berichten ...

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Ja bruno, ik heb niet de hele film gebruikt. Hier en daar wat geknipt, anders was het 25 minuten film en ik vind de 9 minuten die ik nu heb gepost al erg lang 

bigbird wrote:maar er zijn ook andere snellere knopen dan een prussik hoor, bv een franse prussik met een shizll ropeslider gaat ook erg goed en is een stuk minder prijzig dan een uni (gebruik zelf beide) maar met een prussik kan je zonder hulp middel niet srt klimmen (maar ik denk dat jij daar ook nog niet aan toe bent, dit is trouwens niet negatief bedoeld maar gezien je berichten heb je nog niet heel erg veel ervaring)Gardenier wrote:Handig ding, dat gaat heen wat vlugger dan je pluris trekken aan een prusik![]()
Klopt, ik volg ook op dit moment opleiding boomverzorging en ben er in maart mee klaar. Is een aanvulling op mn hovenierswerk.
Vandaag machinale kroonverzorging gedaan in een eik, en kwam meteen de slecht op gang komende stihl tegen.....
@ Pietje, het is ook echt mn achternaam

Cool! En duidelijk dat je geen fietsenmaker bent gewordenGardenier wrote:@ Pietje, het is ook echt mn achternaam

Kom maar snel naar de LB-wedstrijden, dan kun je al die mooie bling-bling-dingetjes in gebruik bewonderen...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
die slecht op gang komende stihls is ten eerste al door de fabrikant verholpen hoor door een dunnere cilindervoetpakking, en ten 2e je kan het nog verder verhelpen door een andere (custom made) zuiger erin te plaatsen.Gardenier wrote:bigbird wrote:maar er zijn ook andere snellere knopen dan een prussik hoor, bv een franse prussik met een shizll ropeslider gaat ook erg goed en is een stuk minder prijzig dan een uni (gebruik zelf beide) maar met een prussik kan je zonder hulp middel niet srt klimmen (maar ik denk dat jij daar ook nog niet aan toe bent, dit is trouwens niet negatief bedoeld maar gezien je berichten heb je nog niet heel erg veel ervaring)Gardenier wrote:Handig ding, dat gaat heen wat vlugger dan je pluris trekken aan een prusik![]()
Klopt, ik volg ook op dit moment opleiding boomverzorging en ben er in maart mee klaar. Is een aanvulling op mn hovenierswerk.
Vandaag machinale kroonverzorging gedaan in een eik, en kwam meteen de slecht op gang komende stihl tegen.....
@ Pietje, het is ook echt mn achternaam
2e is meer iets voor mensen die ook echt meer vermogen zoeken dan er standaard in zit, en daarvoor kan je vele andere aanpassingen bedenken maar dat gaat zeker niet ten goede van de levensduur van je zaag.
stihl liefhebbende groeten van raphael
bigbird wrote:maar er zijn ook andere snellere knopen dan een prussik hoor, bv een franse prussik met een shizll ropeslider gaat ook erg goed en is een stuk minder prijzig dan een uni (gebruik zelf beide) maar met een prussik kan je zonder hulp middel niet srt klimmen (maar ik denk dat jij daar ook nog niet aan toe bent, dit is trouwens niet negatief bedoeld maar gezien je berichten heb je nog niet heel erg veel ervaring)Gardenier wrote:Handig ding, dat gaat heen wat vlugger dan je pluris trekken aan een prusik![]()
Ik denk dat het irrelevant is dat gardenier nog niet veel ervaring heeft met klimmen en daardoor niet SRT zou mogen of kunnen klimmen.
SRT is iets waarmee je best kunt beginnen klimmen zonder eerst andere technieken aan te leren.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
We leren nu om met een dubbel loop-systeem te werken met pruisische knoop. Met deze basistechniek kan ik voorlopig uit de voeten. Natuurlijk zijn er snellere methoden, maar daar wil ik op dit moment nog niet mee beginnen
Maar goed, dit topic ging over die accuzaag. En die kan ik van de week ophalen, ben benieuwd!
groet, Jorg

Maar goed, dit topic ging over die accuzaag. En die kan ik van de week ophalen, ben benieuwd!
groet, Jorg
Even terug naar het onderwerp, is de datum serieus weer veranderd?