Pellenc Selion C 15
-
- Nieuw
Re: Pellenc Selion C 15
Enne...1500 euro vindt ik ook wel veel voor een electrische handsnoeischaar, dan ben je zeker bij het verkeerde adres.
Als ik naar het gewicht kijk van de electrocoup dan is hij iets zwaarder dan de Pellenc Lixion en iets lichter dan de Pellenc Treelion, maar is bij Pellenc de accu 1 kilo lichter en heeft Pellenc een grotere autonomie nl. 1 tot 3 dagen, afhankelijk van de werkomstandigheden. De garantie op de schaar en onderdelen is hetzelfde nl. 1 jaar, de garantie op de accu is bij Electrocoup 5jaar, maar elk jaar min 20%, terwijl je bij Pellenc 3 jaar VOLLEDIGE garantie heb.
Als ik naar het gewicht kijk van de electrocoup dan is hij iets zwaarder dan de Pellenc Lixion en iets lichter dan de Pellenc Treelion, maar is bij Pellenc de accu 1 kilo lichter en heeft Pellenc een grotere autonomie nl. 1 tot 3 dagen, afhankelijk van de werkomstandigheden. De garantie op de schaar en onderdelen is hetzelfde nl. 1 jaar, de garantie op de accu is bij Electrocoup 5jaar, maar elk jaar min 20%, terwijl je bij Pellenc 3 jaar VOLLEDIGE garantie heb.
Ik zie mensen al klimmen met een batterij op hun rug en een elektrische schaar aan een sling... We gaan hier echt wel de star-wars kant op. Mocht die batterij nu ook nog kunnen dienen om een elektrische hitchclimber in je knoop aan te drijven dan zie ik er graten in.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- callum-aan
- Treehugger
Vandaag bij de dealer geweest om vijltjes te halen. Bleek dat hij en demo Pellenc had. En een berg hout. Ik dus aan de slag.
Ik moet zeggen dat zaagt beter als een Makita en minder asl een 200T. Maar hij zal toch niet veel aftrek gaan vinden onder boomverzorgers. De accupack is welliswaar vrij comfortabel te dragen. Maar het snoer zal de gehele werkdag een crime blijken. Blijft zeker aan alles haken. De accupack op je rug zal je ook wel eens vervloeken asl je ergens door wilt kruipen.
De stokzaag van Pellenc zie ik dan beter zitten. Dat lijkt me een prima machine. Maar zolang een normale stokzaag bij mij nog niet veel slijt is ie te duur.
Ik moet zeggen dat zaagt beter als een Makita en minder asl een 200T. Maar hij zal toch niet veel aftrek gaan vinden onder boomverzorgers. De accupack is welliswaar vrij comfortabel te dragen. Maar het snoer zal de gehele werkdag een crime blijken. Blijft zeker aan alles haken. De accupack op je rug zal je ook wel eens vervloeken asl je ergens door wilt kruipen.
De stokzaag van Pellenc zie ik dan beter zitten. Dat lijkt me een prima machine. Maar zolang een normale stokzaag bij mij nog niet veel slijt is ie te duur.
Me transmitte sursum Caledoni!!
en de volgende stap is een zonnepaneel van 2m² op je helm, ben je toch mooi van dat accupack op je rug af 

- treespotter
- Prinses Irene
En je hoeft geen zonnebrand meer te smerenjef wrote:en de volgende stap is een zonnepaneel van 2m² op je helm, ben je toch mooi van dat accupack op je rug af

Als een accupack al een crime is, how about a zonnescherm.
Het is het net nie he........
Het is het net nie he........
ik klim liever ... dan werken
- treespotter
- Prinses Irene
Ach Dennis, een paar jaar geleden zagen onze motorzagen er zo uit. Grote kans dat het goed gaat komen met de batterijzagen.
hey, daar klim ik nog altijd mee. 

Ja Jef,,
Dat is ook de rede dat TreeHugs dit jaar naar belgie komt

Dat is ook de rede dat TreeHugs dit jaar naar belgie komt

Ik hark,, dus ik leef.
mijn werk gever heeft geinvesteerd in een aantal artikelen van pelenc over de accu heggescharen ben ik tot nu toe zeer te vreden de motorzaag versie wilde nog niet lopen op de accupac die erbij zat
het lijkt me idiaal werken MAAR ik denk dat menig klimmer hem niet kan gebruiken
vanwege de accu pac in rugzakvorm(5,2kg),dus wel minder belasting op je armen/rug.
en er zit een kabel tussen die bij menig opstakel blijft hangen
om te snoeien vanuit een hoogwerker vind ik dat als het ding het bij ons gaat doen
ja, want hij is 2x zo licht als een ms200T met de zaagkwaliteit van een ms 190T
dun blaadje met (scherpe ketting)
een ander punt voor het klimmen is dat er geen bevestigingspunt aan zit vor een motorzaagstropje
het lijkt me idiaal werken MAAR ik denk dat menig klimmer hem niet kan gebruiken
vanwege de accu pac in rugzakvorm(5,2kg),dus wel minder belasting op je armen/rug.
en er zit een kabel tussen die bij menig opstakel blijft hangen
om te snoeien vanuit een hoogwerker vind ik dat als het ding het bij ons gaat doen
ja, want hij is 2x zo licht als een ms200T met de zaagkwaliteit van een ms 190T
dun blaadje met (scherpe ketting)
een ander punt voor het klimmen is dat er geen bevestigingspunt aan zit vor een motorzaagstropje
er hangt toch al een kabel aan? 

die stekker licht er zo uit
mocht gisteren even een blik werpen op een Pellence, waarschijnlijk die van jou Wolter.
Dat slingetje?!
Was dat om de accupack op z'n plek te houden

Dat slingetje?!
Was dat om de accupack op z'n plek te houden

ik klim liever ... dan werken
oei oei oei geen merknamen verwisselen daar worden mensen niet blij van 

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- callum-aan
- Treehugger
Ik heb met de Pellenc gezaagd. Hij zaagt prima (net zo snel als een Subat denk ik) maar is ongeschikt voor de klimmende boomverzorger. Voornamelijk door het snoer tussen de machine en de accupack. Vanuit de hoogwerker is er wel mee te werken, denk ik.
Voorlopig hou ik het bij mijn Subat en soms de 200T. Ook de makita heeft maar mijn inzien (nog) te weinig zaagcapaciteit om de subat/200T combinatie te vervangen.
Voorlopig hou ik het bij mijn Subat en soms de 200T. Ook de makita heeft maar mijn inzien (nog) te weinig zaagcapaciteit om de subat/200T combinatie te vervangen.
- callum-aan
- Treehugger
dennis wrote:mocht gisteren even een blik werpen op een Pellence, waarschijnlijk die van jou Wolter.
Dat slingetje?!
Was dat om de accupack op z'n plek te houden![]()
![]()
Volgens mij bedoel je de Dolmar.
ligt er aan wie er aan de zubat zit!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
@denis het was de dolmar en door de onbalans van het tooltje heb je wel een slingetje nodig om hem aan je gordel te hangen . maar het idee is wel geweldig ( en de machine is op de goede weg) .
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
dennis wrote:mocht gisteren even een blik werpen op een Pellence, waarschijnlijk die van jou Wolter.
Dat slingetje?!
Was dat om de accupack op z'n plek te houden![]()
![]()

Het slingetje om het batterijpack van de 'Dolmar' is er inderdaad voor bedoeld om de zaag goed aan de gordel te kunnen hangen. De kleine/voorloper versie van deze zaag had de zelfde ring op de zelfde plaats. Bij het kleine zaagje was dit een prima ophangpunt, maar bij de grote versie hangt de zaag een beetje 'over de kop'.
voor snoeiwerk starks met de hoogwerker waar ik mee snoei hoop ik betere resultaten
maar ik vind een ms 190/192/200t nog steeds beter
het jammere aan een motorzaag op accu is weten wanneer de olie op is
maar ik vind een ms 190/192/200t nog steeds beter
het jammere aan een motorzaag op accu is weten wanneer de olie op is
- treespotter
- Prinses Irene
Daar zit bij de Dolmar keurig een kijkglaasje voor op de zaag. Wissel je bij deze zaag de batterij en het glaasje is nog vol? Dan zit er voldoende in het tankje om de volgende batterij leeg te zagen.
De inhoud van een vol tankje is voldoende voor meerdere batterijen.
De inhoud van een vol tankje is voldoende voor meerdere batterijen.
-
- Nieuw
Vandaag even getest met de nieuwe Pellenc zaag, nl. de C20. Beduidend hogere zaagsnelheid dan de C15 en dan is er ook de nieuwe poly 5 accu, lekker plat. Maar nog wel een kabeltje uiteraard...
Gebruik nu zelf al de stokzaag en al een jaar de heggenschaar. Ik zou niet anders meer willen... maar ja, ik ben maar hovenier
Gebruik nu zelf al de stokzaag en al een jaar de heggenschaar. Ik zou niet anders meer willen... maar ja, ik ben maar hovenier
- treespotter
- Prinses Irene
Zo te zien gaat Pellenc de goede kant op wat betreft de kettingsnelheid.
De 5 meter per seconde van mijn eerste batterijzaag was echt minimaal. Het was wel een lekkere kleine lichte zaag zonder snoer en de tweede was met 8,5 meter per seconde een grote stap vooruit, maar als ik die 14 meter per seconde van die Pellenc hoor dan zou ik daar bijna jaloers op worden. Ik zie alleen die snoer echt niet zitten.
De 5 meter per seconde van mijn eerste batterijzaag was echt minimaal. Het was wel een lekkere kleine lichte zaag zonder snoer en de tweede was met 8,5 meter per seconde een grote stap vooruit, maar als ik die 14 meter per seconde van die Pellenc hoor dan zou ik daar bijna jaloers op worden. Ik zie alleen die snoer echt niet zitten.
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
ik blijf voorlopig ook doorzagen met de brandstof kettingzaag. En het is denk ik een feit dat die qua power de accuzagen nog de baas is. Maar we zullen toch moeten willen gaan richting de accuzaag. Er is geen echt goed argument m.i. om tegen te zijn als het vermogen de brandstof zaag gaat benaderen. Dan zullen er vooral meer voordelen zijn aan de acuuzaag.
Heb recent een lezing bijgewoond van een pionier op het gebied van duurzame ontwikkeling.(Ruud Koornstra) Hij rijdt zelf een Lotus op accu, die sneller accelereert dan zijn benzinebroertje! (0-100 in 4 sec.) . In China zijn er inmiddels accu's ontwikkelt waar auto's 8 uur op kunnen rijden en die binnen een 1/2 uur zijn opgeladen.
Pas op ! voor je het weet wil een liefhebber onze brandstofzaag opkopen voor een mooi plekje in het museum voor verledentijd.
Heb recent een lezing bijgewoond van een pionier op het gebied van duurzame ontwikkeling.(Ruud Koornstra) Hij rijdt zelf een Lotus op accu, die sneller accelereert dan zijn benzinebroertje! (0-100 in 4 sec.) . In China zijn er inmiddels accu's ontwikkelt waar auto's 8 uur op kunnen rijden en die binnen een 1/2 uur zijn opgeladen.
Pas op ! voor je het weet wil een liefhebber onze brandstofzaag opkopen voor een mooi plekje in het museum voor verledentijd.