stokzaag
Re: stokzaag
...of je haalt het blad van je stokzaag en je zet de compatibele snoeischaar van silky op de stok. Kan ook...
Zo'n telescoopschaar van fiskars is ook echt wel goed spul.
Zo'n telescoopschaar van fiskars is ook echt wel goed spul.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
tja, maar nu horen we de verkoper in kim naar bovenkomen!

- treespotter
- Prinses Irene
Hè dat is flauw Jefjef wrote:tja, maar nu horen we de verkoper in kim naar bovenkomen!
![]()

Voor mij is dat een nieuwe Kimme en daar zou je best wat meer over mogen vertellen.
Zijn die 4 delige stokken daar niet te flexibel voor?
snorry! 

- treespotter
- Prinses Irene
Gevonden Kimme.
http://www.silky-europe.com/nederlands/ ... inkel.html
Ziet er goed uit en is blijkbaar voor de 4 delige stok van mij geschikt.
Het ziet eruit alsof het knippen in meerdere stappen gaat en dat de lijn over één katrol meer gaat dan de Sandvik rupsenschaar, maar 'upon closer look' zag ik dat de lijn bij de Silky over enkele katrolletjes draait waarvan er één verder terug zit op de hefboom.
Als ik al zie hoe mijn 'ouderwetse' ronde buizen buigen onder de spanning van de Sandvik, dan kan ik het mij niet voorstellen dat dit goed is voor de Hayauchi buizen en dullen.
http://www.silky-europe.com/nederlands/ ... inkel.html
Ziet er goed uit en is blijkbaar voor de 4 delige stok van mij geschikt.
Het ziet eruit alsof het knippen in meerdere stappen gaat en dat de lijn over één katrol meer gaat dan de Sandvik rupsenschaar, maar 'upon closer look' zag ik dat de lijn bij de Silky over enkele katrolletjes draait waarvan er één verder terug zit op de hefboom.
Als ik al zie hoe mijn 'ouderwetse' ronde buizen buigen onder de spanning van de Sandvik, dan kan ik het mij niet voorstellen dat dit goed is voor de Hayauchi buizen en dullen.
de stokken van de hayauchi kunnen er tegen. Ze zijn dan ook van veel dikker aluminium gemaakt dan die van wolf gerate of sandvik.
Ik heb er voorlopig nog eentje van wolf gerate en die werkt niet slecht. Die kan je ook onder verschillende hoeken plaatsen om takjes deftig af te knippen
@jef
Ik heb zo'n giraffe al dikwijls vastgehad bij ons, maar sandra wil er geen korting op geven...
Ik heb er voorlopig nog eentje van wolf gerate en die werkt niet slecht. Die kan je ook onder verschillende hoeken plaatsen om takjes deftig af te knippen
@jef
Ik heb zo'n giraffe al dikwijls vastgehad bij ons, maar sandra wil er geen korting op geven...

JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
hallo,
hier Barry van de firma De Wild weer.
Silky adviseerd de Sintung op de Hayauchi 4900 is 4.9 m lang.
en niet op de Hayauchi 6300 ,wandt de Sinting kan takken aan tot 5 cm .
als de Sintung op de Hayauchi 6300 gemonteerd wordt en je knipt takken van 5 cm komt er te veel spanning op de stok te staan en dit kan tot schade lijden
.
en dat wil niemand
overgens heb ik zelf in een donker verlede met plezier met de giraffe gewerkt.
groeten ,
barry Idzerda.
hier Barry van de firma De Wild weer.
Silky adviseerd de Sintung op de Hayauchi 4900 is 4.9 m lang.
en niet op de Hayauchi 6300 ,wandt de Sinting kan takken aan tot 5 cm .
als de Sintung op de Hayauchi 6300 gemonteerd wordt en je knipt takken van 5 cm komt er te veel spanning op de stok te staan en dit kan tot schade lijden

en dat wil niemand

overgens heb ik zelf in een donker verlede met plezier met de giraffe gewerkt.
groeten ,
barry Idzerda.
- treespotter
- Prinses Irene
Hé Barry, dank voor jouw uitleg. Ik had ook al het idee dat de vierdelige stok iets teveel van het goede zou zijn. De schaar ziet er wel retechic uit.
als je het vierde stuk van de zaag weghaald, waar de beschermhoes of eigenlijk handvat op zit, zorg dan dat je handschoenen aan heb tijdens het zagen,al het aluminium wat op je huid komt is ook niet zo bevordelijk voor je lichaam, aluminium vergiftiging ?
Aluminium-oxide (roest van alu) is niet zo goed voor je. Koper-oxide (die groene aanslag) is zelfs nog een graadje giftiger: ik heb me laten vertellen dat dat ongeveer de giftigste stof is die je in het huishouden tegen kan komen...noel2512 wrote:aluminium vergiftiging ?
Maar dat terzijde

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger