twee monteurs in een zendmast

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
KIMME
Treehugger
Treehugger

Re: twee monteurs in een zendmast

Post by KIMME »

[/quote]

als jou zekering niet op zo'n danige manier aangeslagen kan worden dan kan het soms eerder een bijna ongeluk opleveren of ernstig letsel dan als je dat niet zou doen.
niet op alle plekken op hoogte zijn zekeringen aan te brengen of aan gebracht.

@ alex, nee maar dan kan je wel een beter oordeel hebben niet?[/quote]

Dingen die voor veiligheid zorgen zitten meestal in weg, al is het je bril die aandampt, je zaagbroek die te warm is, kje helm waarin je zit te zweten als een otter, de sling die aan je boormachine hangt die voor dat ene gat net drie centimeter te kort is...
maar die dingen zijn er zodat jij en de mensen van je team of bedrijf elke avond weer naar huis kunt gaan. Ook al was het een kutdag, je GAAT naar huis en je WORDT NIET NAAR HUIS GEDRAGEN!
Lijnen hangen in masten, waar we plannen van maakten over het hoe en waarom van elke lijn of zelfs vast maken in de mast net voor die sectie werd gehesen of ingevlogen zodat er niet moest worden voorgeklommen na het "bolten", zorgt ervoor dat een foutje geen drama hoeft te worden.
het enige aan dit hele verhaal van jou dat mij droevig maakt, is dat anderen van jou zien hoe het niet moet en dat dan door onwetendheid gaan kopiëren, waardoor zij zelf gevaar lopen. Jij bent een beregoeie klimmer, dat staat geschreven in steen voor mijn part... En dus heb jij ergens voor de beginnelingen een voorbeeld functie. Daar hoort een zekere verantwoordelijkheid bij en dat moet je even goed begrijpen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

dennis wrote:ik ben tijdje geleden wezen skydiven, kan de mannen echt aanraden te springen :wink:
Misschien hebben die lui wel een parachute op hun rug voor als ze een keer misgrijpen :shock:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

als jou zekering niet op zo'n danige manier aangeslagen kan worden dan kan het soms eerder een bijna ongeluk opleveren of ernstig letsel dan als je dat niet zou doen.
niet op alle plekken op hoogte zijn zekeringen aan te brengen of aan gebracht.

@ alex, nee maar dan kan je wel een beter oordeel hebben niet?

Dingen die voor veiligheid zorgen zitten meestal in weg, al is het je bril die aandampt, je zaagbroek die te warm is, kje helm waarin je zit te zweten als een otter, de sling die aan je boormachine hangt die voor dat ene gat net drie centimeter te kort is...
maar die dingen zijn er zodat jij en de mensen van je team of bedrijf elke avond weer naar huis kunt gaan. Ook al was het een kutdag, je GAAT naar huis en je WORDT NIET NAAR HUIS GEDRAGEN!
Lijnen hangen in masten, waar we plannen van maakten over het hoe en waarom van elke lijn of zelfs vast maken in de mast net voor die sectie werd gehesen of ingevlogen zodat er niet moest worden voorgeklommen na het "bolten", zorgt ervoor dat een foutje geen drama hoeft te worden.
het enige aan dit hele verhaal van jou dat mij droevig maakt, is dat anderen van jou zien hoe het niet moet en dat dan door onwetendheid gaan kopiëren, waardoor zij zelf gevaar lopen. Jij bent een beregoeie klimmer, dat staat geschreven in steen voor mijn part... En dus heb jij ergens voor de beginnelingen een voorbeeld functie. Daar hoort een zekere verantwoordelijkheid bij en dat moet je even goed begrijpen.
en daarom probeer ik ook overal het goeievoorbeeld te geven zoals iedereen dat doet!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

Misschien hebben die lui wel een parachute op hun rug voor als ze een keer misgrijpen
Tja, of mischien hebben ze wel, Inspector Gaddgets. Go Go gadgets arms :? :?
Ik hark,, dus ik leef.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

kijk dit vind ik nou een mooie disscusie . :lol:
volgens mij gaat het hier weer gewoon over een opdrachtgever die het geld liever op zijn rekeningnr ziet dan op dat van zijn personeel .
en de gekken die het werk uitvoeren vinden het vet gaaf dat ze op youtube staan .
maar al bij al gaat het gewoon over geld .
en steven heeft blijkbaar ook mee gelopen in de wereld van de rock n roll .
en ja daar ook time is money en ja het is lekker stoer als je door een stageco dak kan lopen zonder safety en ja in eender welk dak over een skywalk lopen is ook fun (trouwens geen safety voor nodig ).
maar het komt nog maar eens op 2 dezelfde dingen uit geld en stoerdoenerij.
en zolang er zulke gekken zijn zullen er bazen zijn die de veiligheid van hun personeel tegen het geld in hun zakken zetten . jammer maar wel de harde realiteit.
laat een oen niet zomaar doen !
Greenman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Greenman »

blijkbaar zijn er verschillende meningen over het klimmen met of zonder beveiliging.

Ik kan best begrijpen dat klimmen zonder beveiliging leuker is of meer comfortabel , maar slim is het niet.
Zolang er niemand anders in gevaar gebracht wordt ,doe je maar,zou ik zeggen.
Ieder moet dat voor zichzelf bepalen hoever hij of zij wil gaan.
Hier in gent loopt een gast die bomen beklimt tot in de hoogste takken , zonder beveiliging.
Hij heeft al es een arm gebroken, maar leeft nog steeds en is blijkbaar wel goed in zijn ding.
Hij valt er niemand mee lastig, dus doet hij maar.

Als er kinderen zijn die dat zien en zijn voorbeeld volgen natuurlijk... :roll:
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Steven wrote:... en daarom probeer ik ook overal het goeievoorbeeld te geven zoals iedereen dat doet!
Ah! Begin dan maar eens met het weghalen van je onderschrift. Ik dacht altijd dat dat een grapje was, maar nu blijkt dus van niet...! :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Greenman
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Greenman »

Pietje wrote:
Steven wrote:... en daarom probeer ik ook overal het goeievoorbeeld te geven zoals iedereen dat doet!
Ah! Begin dan maar eens met het weghalen van je onderschrift. Ik dacht altijd dat dat een grapje was, maar nu blijkt dus van niet...! :wink:
in zo'n discussies valt dat inerdaad wel ineens op :lol:
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

klimmen zonder zekering is gevaarlijk en moet je niet doen!

en t onderschrift blijft een grapje :wink:
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Uhm, Maar als je nu een ladder oploop tot 8 meter en valt, ben je waarschijnlijk dood (ik niet dus :D,maar dat is wat anders) en als je ongezekerd van weet veel ik hoe achterlijk hoog valt ben je het ook! Denk dat het ook wel een beetje gewenning is, net als dat ik tot 2 meter in dat kleine appel-boompje stap en me dan inflip ook gevaarlijk maar in principe hetzelfde!

Maar laten we allemaal op onze manier maar gewoon veilig klimmen, en niet gaan vergelijken met andere hoogte beroepen!
bigbird
Treehugger
Treehugger

Post by bigbird »

elk beroep kent zijn eigen gevaren en bij ons is dat hoogte gecombineerd met hand/ketting zagen. en elk hoogte beroep is gevaarlijk. maar ieder neemt risico's die voor hem of haar aanvaardbaar lijken te zijn. de 1 neemt meer risico dan de ander. maar ik doe het hun niet na ook niet voor 200 per uur netto.
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Ik denk dat het ook inderdaad gewenning is. Ik ben zelf mijn klimsysteem gewend en durf daar goed mee op hoogte te werken, maar als ik nou een ladder van 8 meter tegen de muur zet en dan ongezekerd aan het werk ga is het wel even anders!

Tja, we hebben het toch nodig om op de uiteinden van takken te komen en weer terug...
bigbird
Treehugger
Treehugger

Post by bigbird »

haha zonder zekering gaan uitlopen?
nee lijkt mij niet echt een goed idee dus ja ben het met bovenstaande eens
markadventureparc
Nieuw
Nieuw

Post by markadventureparc »

Hi avonturiers,

In de industrie komen langzamerhand allerlei normen, waardoor ook op hoogte voortaan bij voorbaat zekerkabels worden mee 'gebouwd' voor later onderhoud. In NL houdt vooral Irata zich bezig met opleidingen voor mensen die industrieel op hoogte werken, op last van onze overhitte overheid.
http://www.irata.org/
(Maar als er op de dam in AMS een theater wordt opgebouwd, dan huurt de stad vrolijk een belgisch bedrijf in, want die klimmen lekker los en zijn dus veel goedkoper.)

Maar als je ECHT wat geks wil zien, klik dan op deze link voor de SPEED solo freeclimb van Dan Osman op El Capitan in Yosemite park in de US of A. Deed hij vast niet voor de eerste keer in deze video. Petje af! Of helmpje......

http://www.youtube.com/watch?v=wYbwZQ-QnMY

Mark Jakobs
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

markadventureparc wrote:Deed hij vast niet voor de eerste keer in deze video. Petje af! Of helmpje......
Tsja Mark, petje af. Dat doe je meestal om te rouwen om de doden. En dan te bedenken dat hij om is gekomen omdat hij op een klimlijn vertrouwde....
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

Ik had dit filmpje al eens eerder gezien. Die gasten zijn of ontzettend onsterflijk of gewoon ontzettend stom.
Ik maar tegen mijn collega's zeggen dat ze in alle gevallen dubbellijns moeten klimmen (mits inzet) en dan krijg je dan dit filmpje te zien.
Heel appart!!!!!!!!!
salutantibus et vade scandens
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

wes houtboer wrote:(mits inzet)
Waarom dat Wes, omdat je dan kapot mag vallen?
Wanneer ik die verhalen van jou hoor dan zou ik juist tijdens een inzet dubbel gezekerd willen zitten. Stel je voor dat je een volgende Volkert v.d. G boven je hebt hangen.... Brrrrrrr. Dan toch echt liever een back-up.
markadventureparc
Nieuw
Nieuw

Dan Osman, er zijn er meer in alle takken van adventuresport

Post by markadventureparc »

Yo Treespotter,

Dat hij doodviel was dan wel omdat hij 1 keer te vaak in hetzelfde dynamische touw sprong. Hij deed al de hele dag wat leuks: bovenop een rots staan met driehonderd meter dynamisch klimtouw en dan naar beneden springen, in de elasticiteit van dat touw. Valfaktor 1 dus. Lengte van de val gedeeld door de lengte van het touw. Dat kan een touw een aantal keer hebben.
Om een of andere reden sprong hij na het behalen van de records van die dag nog een keer en het touw brak. When shit hits the fan!

Filmpje zien?

http://fliiby.com/file/344286/k5bmml5ont.html

Groet

Mark
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

treespotter wrote:
wes houtboer wrote:(mits inzet)
Waarom dat Wes, omdat je dan kapot mag vallen?
Wanneer ik die verhalen van jou hoor dan zou ik juist tijdens een inzet dubbel gezekerd willen zitten. Stel je voor dat je een volgende Volkert v.d. G boven je hebt hangen.... Brrrrrrr. Dan toch echt liever een back-up.
Nou nee Wolter, we klimmen bij een inzet altijd met kevlar lijnen, die krijg je niet doorgesneden.
Als we enkel lijns gaan dan is het meestal voor de laatste 6 van de ploeg, de eerste 2 die het raam er uit jagen gaan met 2 lijnen.

Er zijn meerdere optie's bij ons. De beste zoeken we er uit.

:mrgreen:
salutantibus et vade scandens
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: Dan Osman, er zijn er meer in alle takken van adventures

Post by treespotter »

markadventureparc wrote:Yo Treespotter,

Dat hij doodviel was dan wel omdat hij 1 keer te vaak in hetzelfde dynamische touw sprong.
:lol: Een gevalletje cycles to failure verhaal. :wink:
wes houtboer wrote:we klimmen bij een inzet altijd met kevlar lijnen
Pas je dan wel op dat je er niet in valt. Ik geloof dat die lijnen 'zonder rek' niet zo heel veel overcapaciteit hebben. Tenminste, wanneer die materialen dezelfde breuksterkte hebben als die slings die laatst getest zijn.
Zouden dat geen mooie lijnen zijn om te gebruiken als vervanging voor de staalkern fliplijn. Er zijn per slot van rekening hele hordes boomverzorgers die een zware staalkern fliplijn gebruiken als "zaagbeveiliging".
densmee
Treehugger
Treehugger

Post by densmee »

treespotter wrote:
markadventureparc wrote:Yo Treespotter,

Dat hij doodviel was dan wel omdat hij 1 keer te vaak in hetzelfde dynamische touw sprong.
:lol: Een gevalletje cycles to failure verhaal. :wink:
wes houtboer wrote:we klimmen bij een inzet altijd met kevlar lijnen
Pas je dan wel op dat je er niet in valt. Ik geloof dat die lijnen 'zonder rek' niet zo heel veel overcapaciteit hebben. Tenminste, wanneer die materialen dezelfde breuksterkte hebben als die slings die laatst getest zijn.
Zouden dat geen mooie lijnen zijn om te gebruiken als vervanging voor de staalkern fliplijn. Er zijn per slot van rekening hele hordes boomverzorgers die een zware staalkern fliplijn gebruiken als "zaagbeveiliging".
kevlar lijn knipt een motorzaag ook zonder problemen door hoor
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

densmee wrote:kevlar lijn knipt een motorzaag ook zonder problemen door hoor
Ik mag aannemen dat jij met die "ook" de staalkernflipkijn bedoeld.
Ook een staalkernfliplijn is door voordat je "mama" kan zeggen.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger

Post by boomgnoom »

helemaal krank im kopf!!!!!!
no way jose daar krijgen ze mij niet in ,
ik heb hoogtevrees bij mijn broer op de flat.
maar klimme in een boom is zooooo coollll
:)
ik krijg al pijn in mijn poeperdje als ik dat zie op een scherm
victim of gnomebashing
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

:lol:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :mrgreen:
boomgnoom