Nanno wrote:tijdens een klimcursus leer je toch ook dat je niet moet zitten...
-WOUTER- wrote:Het gebruik van de kettingzaag terwijl u in een boom zit, vergroot de kans op persoonlijk letsel.
Tsja dat snap ik ook....
Ik vraag mij af waarom Makita Nederland deze zaag niet wil benoemen als een tophandle zaag en dat hij zeer geschikt is voor het gebruik in de boom.
Helemaal vreemd als je weet dat Makita/Dolmar de zaag aanbied met een sticker erop die aangeeft dat je voordat je de zaag in de boom gebruikt eerst 'in de schoolbank' moet hebben gezeten. Pictogrammetje van een zittend poppetje dat in een schoolbank iets zit te lezen en een pictogrammetje van iemand die met een lijn onder zijn arm door op een tak staat.
Volgens mij is het RTFM pictogrammetje een opengeslagen 'boekje'.
Lijkt een beetje op Kong. Wel klimmaterialen verkopen, en dan later zeggen dat het niet is toegestaan om er mee te klimmen tijdens een wedstrijd.
ludovanmil wrote:Ik heb de site van dolmar bekeken. Is me helder nu.
Is die Dolmar beduidend beter dan de Makita Wolter ?
Het is dezelfde zaag Ludo. Andere kleur, andere badge. Dolmar is een paar jaar geleden door Makita gekocht. Eigenlijk hetzelfde als de Zenoah GZ3500 en de Husqvarna T435, alleen zorgen de Husky techneuten er nog voor dat de buitenkant van een ander jasje is voorzien.
Of de Fiat 500 en de Ford Ka
de Fiat Punto en de Opel Corsa
de Hyundai I30 en de Kia Cee'd
enz. enz.