opleiding Boomverzorger

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Nou ga jij toch niet boos worden op mij Bruno? :lol:
je bent vergeten te zeggen dat de coniferen niet tot de groep te beschermen bomen horen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en neen wolter daarvoor ben ik niet boos op jou hoor :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by treespotter »

Natuurlijk wel. Coniferen zijn de grootste bomen op aarde. Dan zijn die dingen toch ook het beschermen waard. Ook al staan de meeste coniferen hier op een plaats alsof ze altijd klein zullen blijven.
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 158
Joined: 23 Mar 2008, 02:53
Location: Amsterdam

Re: opleiding Boomverzorger

Post by tjeerd »

beste wolter ik refereer even op je opmerking


het is best om te zeggen de boom ken weg of hij zal getopt moeten worden om een voorbeeld te noemen je geeft je mening en uitleg zoals wij dat horen te doen de klant zegt nee ik wil het zo ...........dan doe jij¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by Pietje »

...... hard weglopen....

Je mag wel een beetje goed gevoel proberen over te houden aan je werk... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by treespotter »

O ja, dit was vandaag mijn dagje easy money.
Vier dode iepen afgebroken.

O en Tjeert, ik ben geen heilige, maar ik ben echt al vaker weggelopen dan dat ik op twee handen kan tellen.
Ik heb hier al vaker gezegd, je krijgt de klanten die je verdient.
Wanneer mijn busje ergens voor de deur staat dan moet ik met droge ogen mijn actie kunnen verklaren. Daar hoort het vellen van een gezonde mooie schadevrije boom die weg moet om een glimpsje meer zon niet bij.
Attachments
iepen utrecht.jpg
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by treespotter »

Pietje wrote:...... hard weglopen....

Je mag wel een beetje goed gevoel proberen over te houden aan je werk... :wink:
Precies.
Dat is voor ons natuurlijk makkelijk om te zeggen. Eigen bedrijfje en zelf het contact met de klant (die je verdient). Een klant die jou uitgenodigd heeft om de expertise die je hebt en niet omdat hij een klimaap met motorzaag nodig heeft die precies doet wat hij wil.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by boomverzorgingbruno »

tjeerd het is de bedoeling dat jij als boomverzorger gaat de mensen overtuigen (jij bent tenslotte de vakman) als iemand een loodgieter inhuurt dan moet je toch ook niet tegen die goede man uitleggen hoe hij een buis moet vast draaien .
en als de boomeigenaar echt zijn boom wil verneuken dan is er niemand die zegt dat jij dat moet doen . :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Cas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2010, 21:55
Location: Arnhem
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by Cas »

treespotter wrote:
Pietje wrote:...... hard weglopen....

Je mag wel een beetje goed gevoel proberen over te houden aan je werk... :wink:
Precies.
Dat is voor ons natuurlijk makkelijk om te zeggen. Eigen bedrijfje en zelf het contact met de klant (die je verdient). Een klant die jou uitgenodigd heeft om de expertise die je hebt en niet omdat hij een klimaap met motorzaag nodig heeft die precies doet wat hij wil.
Helemaal mee eens!
Helaas als je voor een baas werkt gaat dit niet helemaal op.
- Vandaag nog 3 zuileiken weg moeten halen omdat er een mevrouw te veel moet bladblazen, zemen en goten moet schoonmaken. Prachtige bomen, maar weg moeten ze.
- Binnenkort verdwijnen 2 meerstammige eiken die vlakbij een molen. Houdt te veel wind tegen. Is jaren tegengehouden, maar ineens kan het. De bomenploeg mag weer opdraven.

Weigeren? -> graag.
Mogelijk? -> Als je je baan wil verliezen wel.

Soms is het beter eigen baas te zijn ;).
User avatar
de rut
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 20 Jun 2011, 01:26
Location: wijchen
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by de rut »

he cas!
ik heb het stuk in de krant gelezen, ongeloveloos!
zulke prachtige gezonde beeldbepalende bomen moeten weg omdat die hobbyist van een molenaar te weing wind in zijn wieken krijgt?
tja het is maar wat je belangrijk vind als gemeente...
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by treespotter »

Molens hebben nou eenmaal altijd voorrang. Vrije wind in de wieken.
Ik ken de situatie niet, maar grote kans dat die bomen bij de molen zijn geplant en niet andersom. Dan zou je die bomen kunnen zien als 'aangeplant als potentieel brandhout'.
User avatar
de rut
Nieuw
Nieuw
Posts: 28
Joined: 20 Jun 2011, 01:26
Location: wijchen
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by de rut »

de molen stamt uit 1799 dus die staat er inderdaad het langst.
dus in dat opzicht heeft de gemeente gelijk.
maar ik ben van mening dat de boom meer voor mij doet dat de molen, voor mij is de molen een mooi stukje geschiedenis op een berg en vind het leuk om hem te zien draaien zoals in zijn glorie dagen maar als die 80 dagen per jaar stil staat heb ik daar geen problemen mee.
met het kappen van een groep prachtige beeld bepalende eiken in het centrum van een gemeente die graag een groene uitstraling wil hebben wel.
maar goed dat is mijn persoonlijke mening
User avatar
Cas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 68
Joined: 15 Oct 2010, 21:55
Location: Arnhem
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by Cas »

Hey Kevin! Alles goed?

Klopt Wolter. Molens hebben altijd voorrang. Stond ook in het boekje. Wat ik dan vreemd vind is dat het al die jaren toch door de gemeente is tegengehouden.
Het hout wat er staat is waarschijnlijk een soort hakhoutbosje geweest.
Zo ziet het er uit, maar het kan ook een uit de kluiten gegroeide opschotbosje zijn. Een collega zei dat er nog wel eens een hele grote onderstam onder kon zitten.

http://i242.photobucket.com/albums/ff22 ... ijchen.jpg

1 ervan is dat bosje aan de achterkant.

Maar goed, om bij het onderwerp te blijven, onder een baas werken is ook niet alles ;).
BV controleurs die onnodige noodkappen aanvragen, mensen die elke wilg in hun beheerwijk kandelaberen enz. enz.
Last edited by Cas on 09 Aug 2011, 18:17, edited 1 time in total.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by ludovanmil »

niks ten kwade van bazen....kunnen prima werkgevers zijn. maar laten we het eenvoudig bekijken. Het zit hem al in het woord: Baas. Dat is dan dus baas boven medewerker ( nog niet zo lang geleden heette dat een knecht). Een medewerker doet wat hem wordt opgedragen. En je zou natuurlijk argumenten en/of je kennis kunnen aandragen als weerwoord. maar veelal is het besluit al genomen ( in overleg met klant en ' de baas'). Maar evengoed altijd proberen je mening naar voren te brengen
Echter; ' bijt niet in de hand die je voert'. :wink:
En dus doen wat je wordt opgedragen is in die relatie wat je moet doen. Je kan altijd NEE zeggen en doen, maar draag dan ook de consequenties.
En inderdaad....als je niet goed bent met het opvolgen van opdrachten , dat niet kan of wil, dan kun je beter voor je zelf beginnen. Maar realiseer je dan wel dat daar ook haken en ogen aan zitten !
Nu werk ik wel voor me zelf maar in zekere zin heb ik hetzelfde aan de hand als ik een klus moet uitvoeren voor een collega/hovenier, daar haal ik ook wel eens een boom voor weg, waarvan ik denk.....maar ja , in die situatiewordt ik dan niet gevraagd te denken.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by boomverzorgingbruno »

en dat is niet echt een probleem (dat ludo niet moet denken ) :mrgreen: :mrgreen:
daar moet je gewoon extra voor betalen :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: opleiding Boomverzorger

Post by ludovanmil »

boomverzorgingbruno wrote:en dat is niet echt een probleem (dat ludo niet moet denken ) :mrgreen: :mrgreen:
daar moet je gewoon extra voor betalen :wink:
Dat klopt Bruno, ben sowieso niet zo goed (meer) in helder denken :)
En denkwerk is ook duur, heet Boom- Advieswerk. Dat wordt betalen..... :wink:
Post Reply