boomverzorgingbruno wrote:in belgie is het etw certificaat niet belangrijk beimke. echt niet ,als jij zin hebt om voor je eigen (en misschien voor andere )te bewijzen dat jij een etw certificaat kan halen dan moet je dit zeker doen .
Op dit vlak toch een bevestiging van wat ik al van anderen te horen kreeg.
boomverzorgingbruno wrote:met spijt in men hart moet ik je wel melden dat ik niet geloof in het traject van syntra (dit jaar geen geslaagde etw'ers) de opleiding is goedkoper en daar is het mee gezegd . inverde lijkt me hier echt wel een betere keuze .
of heb je al eens gekeken naar een buitenlands opleidingscentrum? ik heb men etw behaalt in nederland waar dan ook nog eens bleek dat het examen moeilijker is dan in belgie .
Wat bedoel je met "dit jaar geen geslaagde etw'ers?" Er zit toch een jaar tussen einde opleiding en mogelijkheid tot ETW-examen, of ben ik hier mis? Zijn er dan gewoon zo weinig die meedoen aan het examen dat dat algemeen geweten is wie waar zijn opleiding heeft genoten?
Inverde was sowieso al volzet tegen dat ik wist dat dat daar georganiseerd werd. Wel degelijk gedacht aan een buitenlandse opleiding, eerder nog dan Inverde. Eindhoven is namelijk beter bereikbaar dan Brussel, maar dat nederlandse onderwijssysteem is ongeveer even ingewikkeld als ons politiek systeem. Als (interim) kracht in Nederland ook ferm verschoten van de papieren rompslomp die daar bij kwam kijken, zo grensarbeiden. Vanwege zeer beperkte voorkennis ook wat afgeschrikt van direct zo'n hoog inschrijvingsgeld te dokken.
boomverzorgingbruno wrote:
maar het ging mij niet zozeer om te kunnen zeggen nu ben ik een goede boomverzorger omdat ik etw ben . het ging mij om de kennis en met kennis ,inzicht en vaardigheid kom je veel verder dan met een goedkoop of duur certificaat .
Uiteraard, maar als dat papiertje een noodzaak zou zijn om aan de bak te komen...
Moest het niet opvallen, momenteel een vat vol vragen. Hoop gewoon op een degelijke basis, dan zal de rest wel komen met bijkomende cursussen/ervaring/zelfstudie. Da's het plan toch