Dat kan ik je maandag vertellen, heb nu de lanyard met het prototype zgzg van een van de petzl zgzg bedenkers mogen lenen. Nog niet mee geklommen maar t voelt nu al geweldig. De zgzg is zowiezo gaaf, ik heb me in 8 jaar klimtijd nog nooit zo veilig gevoeld en behendigt gevoeld met klimmen. Wat betreft de lijnen, ik heb er nu op enkele geklommen en de zachtere lijnen van 12 mm en meer doen het wel het fijnste (imori en sunburst b.v.)
@ Timo 11 mm is dus not done he, staat er ook op he
timo wrote:Ik heb de zigzag uitgeprobeerd op een 11mm yale blaze. das dus niet te klimmen. het word echt een lockjack verhaal dan. "alles of niets" tijdens een afdaling. het is dus niet voor niks dat je vanaf 11.5 een zigzag mag gebruiken:-P
blue moon werkt anders wel prachtig met dat ding. Voor mij ook effe niks anders meer.
dennis wrote:Dat kan ik je maandag vertellen, heb nu de lanyard met het prototype zgzg van een van de petzl zgzg bedenkers mogen lenen. Nog niet mee geklommen maar t voelt nu al geweldig. De zgzg is zowiezo gaaf, ik heb me in 8 jaar klimtijd nog nooit zo veilig gevoeld en behendigt gevoeld met klimmen. Wat betreft de lijnen, ik heb er nu op enkele geklommen en de zachtere lijnen van 12 mm en meer doen het wel het fijnste (imori en sunburst b.v.)
@ Timo 11 mm is dus not done he, staat er ook op he
veel klimplezier weer
dus kun je eindelijk een droge klimlijn in de bus hangen ipv dat natte vod
doordrenkt van angstzweet
the stopping gnome
Een hoop positieve reacties op de zig zag.
Mooi dat jullie er zo te spreken over zijn, ik ben een beginnend hobby klimmer.
Denken jullie dat het ook wat voor mij is? Of is het meer wat voor ervaren klimmers?
Heel eerlijk?
Ik denk dat het voor een beginneling zonder begeleiding een betere optie is dan het klimmen met een knoop.
De kans dat er iets mis gaat met een knoop is groter dan dat je je aan de spelregels houdt met de Zigzag.
Maar pas wel op. Om de Zigzag te installeren moet je een lijn hebben waar geen oog aan het uiteinde zit. Zorg er dus voor dat je na installatie van de Zigzag een stopperknoop op het einde van je lijn maakt.
Hee Roy. Als jij nu eens minder tuinen en bestratingen maakt En we hebben niks samen te doen dan gaan we samen met de zigzag aan de gang heb de mijne ook besteld, De eik bij de kerk staat er altijd nog. Dussss
vandaag het prototype zillon ( ja zo gaat ie heten en wordt verwacht in sept/okt ) mogen gebruiken. de lanyard/fliplijn variant van de zigzag. Mag er geen foto over plaatsen maar dit is enkel het gedeelte zoals de zigzag zonder het bovenstuk waar je je tweede biner aan bevestigd en een of twee schakel minder. Voor gebruik is deze zeer efficient kwa doorhalen en doseren. Wel had ik in het begin net zoals de zigzag dat als je de eerste twee schakels lichtjes indrukt de lijn begint te lopen, het onwennige dat als je de zillon vanaf de d-ring plaatst en je lichaam draait je dus die eerste schakels indrukt en de lijn laat lopen. Ikzelf plaats op mijn treemotion de lanyard altijd op de onderste d-ringen omdat daar de drukverdeling op de been banden beter is t.o.v. mijn rug. En dan is het gevaar dat je die schakels per ongeluk indrukt minder groot. Maar net zo zeker zoals ik de zigzag wilde zou ik ook de zillon willen aanschaffen als ie er is ja
Kijk, dat zijn nog eens tips waar je wat aan hebt.
Nu nog een manier zien te vinden om een staalkabel in dat stuk lijn te krijgen. Dan ben ik helemaal blij.