klimgeitebreier wrote:Tegen de gebruikers van de afvang acht en de munter hitch zou ik willen zeggen: "ga daar vooral mee door". dit vreet vanglijnen
Vorig jaar kocht ik bij een klimmaterialen-winkel in de buurt van Apeldoorn een nieuw boekje over klimmen in bomen. Echt een leuk boekje.
Wat ik zelf het leukst van dit boekje vond, was dat de HMS (HalbMastwurfSicherung, oftewel halve-mastworp-zekering, "munter hitch") genoemd werd voor het afvangen van licht werk.
Klimgeitenbreier lijkt echter nog steeds een beetje cynisch over dit onderwerp, gezien zijn woordkeuze "vooral mee doorgaan"
En terug naar de afvangbolder!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
boomverzorgingbruno wrote:
voor wat lichte takjes en met een lijntje van 11.5mm gaat dat heus goed.
Voor die lichte takjes zetten wij het gewicht van onze bierbuikjes in.
is dat dan een bierbuik ?????
ik dacht dat jij je knie gestoten had en dat je
airbag was geactiveerd , maar het is je pensje , jammer .
the clapzak gnome
boomverzorgingbruno wrote:
voor wat lichte takjes en met een lijntje van 11.5mm gaat dat heus goed.
Voor die lichte takjes zetten wij het gewicht van onze bierbuikjes in.
is dat dan een bierbuik ?????
ik dacht dat jij je knie gestoten had en dat je
airbag was geactiveerd , maar het is je pensje , jammer .
the clapzak gnome
Haha, goed te lezen dat er zo veel vreugde en kennis bij jullie is. Dank hiervoor!
Uit jullie berichten haal ik dat een afvangbolder het best is voor je materiaal en de zwaardere klussen aan kan.
Als ik dan toch ervoor kies het zelf te maken wil ik het meteen goed doen.
Het meeste materiaal, gereedschap en kennis(vaardigheid) heb ik in huis om een veilige afvangbolder te maken.
Wanneer ik eraan begin zal ik een topic bijhouden met foto's en uitgebreide informatie, voor de beunhazen onder ons.