aanschaf hakselaar
Re: aanschaf hakselaar
het is niet hoe snel je rommel kan maken. het is hoe snel je iets kan opruimen.
ik heb ook graag overkill
ik heb ook graag overkill
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Ik heb zelf op de beurs in Papendal gekeken naar kleine versnipperaars. GTS is mooi geprijsd en erg makkelijk te verrijden. Dat is niet het geval bij Jo Beau en R-Go.
Maar als je naar het snipperen zelf gaat kijken is de R-GO het best van allemaal in mijn ogen. Dat ding 'vreet' de takken echt snel op!
Maar als je naar het snipperen zelf gaat kijken is de R-GO het best van allemaal in mijn ogen. Dat ding 'vreet' de takken echt snel op!
waarom ben je niet met boomverzorging bezig als je zo,n combinatie heb?
als je duizenden bomen per jaar moet snoeien heb je dat echt wel nodig.

deze combinatie is trouwens twee jaar terug gestolen uit de betuwe, aks iemand m wel eens rond ziet hobbelen graag een reactie
nu weer een zelfde combo en gaat super
als je duizenden bomen per jaar moet snoeien heb je dat echt wel nodig.
deze combinatie is trouwens twee jaar terug gestolen uit de betuwe, aks iemand m wel eens rond ziet hobbelen graag een reactie

nu weer een zelfde combo en gaat super
ook al snoeien je 1000 bomen per jaar....
als het niet dikker dan pols dik is heb je toch niet zo'n mega combi nodig?
als het niet dikker dan pols dik is heb je toch niet zo'n mega combi nodig?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Vind overkill ook wel erg handig, zeker als je van die lekkere haakse takken heb...
Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
- treespotter
- Prinses Irene
Ik geloof dat wij hier een beetje afdwalen. Wouter bedoeld waarschijnlijk dat het niet nodig is om een grote versnipperaar te hebben wanneer je voor het merendeel van de werkzaamheden in de particuliere tuinen werkt en/of je jezelf kunt houden aan de regels van het boom respecterend snoeien.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer je jezelf voor het karretje laat spannen van het 'achterstallig' onderhoud bulk takkenzaagwerk. Wanneer je het voor jezelf goed kunt praten dat er uit elke boom meerdere takken moeten worden gebruld met een diameter dikker dan 15 centimeter dan heb je inderdaad een behoorlijke snippercombinatie nodig.
Het is maar net wat jezelf wilt natuurlijk. Ik ga er persoonlijk ook liever voor om het snoeiwerk tot een minimum te beperken wanneer het gaat om de dikte van de te snoeien takken.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal wanneer je jezelf voor het karretje laat spannen van het 'achterstallig' onderhoud bulk takkenzaagwerk. Wanneer je het voor jezelf goed kunt praten dat er uit elke boom meerdere takken moeten worden gebruld met een diameter dikker dan 15 centimeter dan heb je inderdaad een behoorlijke snippercombinatie nodig.
Het is maar net wat jezelf wilt natuurlijk. Ik ga er persoonlijk ook liever voor om het snoeiwerk tot een minimum te beperken wanneer het gaat om de dikte van de te snoeien takken.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar hier in het Noorden is het gewoon niet mogelijk om altijd maar twijgjes te snoeien, vooral in laanbomen kom je nog wel eens iets raar tegen van 10 à 15cm en als je dat er nu niet uithaalt word het probleem alleen maar groter. De zijn ook veel kantonniers die niet verder dan de stam kijken. Stamschot word netjes verwijdert maar dat een halvezol in het dorp mega dikke takken afzaagt en laat in scheuren zien ze niet eens... dus dan moeten we wel eens een "Dikke"tak snoeien om erger te voorkomen, en dan is een iets grotere versnipperaar wel makkelijk
Groeten Johnny van Vliet
- honda_power
- Treehugger
vrijdag ook nog uit een abeel 2 15a20cm dikke takke verwijdert deze waren door een vorige snoeier zo vernaggelt dat het beter was om ze weg te halen
en wat niet in de snipperaar past gaat als brandhout
en wat niet in de snipperaar past gaat als brandhout
frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
en als het niet past en je wil perse snipperen dan zaag je het toch gewoon in de lengte door midden...
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
jij bent helemaal losgeslagen op dit forumSteven wrote:en als het niet past en je wil perse snipperen dan zaag je het toch gewoon in de lengte door midden...

lengtehout zagen en dan snipperen - da's echt jammer van de moeite, verkoop ze dan gelijk als pannenlatten

- climb fast, move slow -
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Als we echt veel afval hebben werken wij hierzo effe wat anders
dan ga je niet lopen snipperen, want zelfs met een zware snipperaar blijft het takken slepen met de hand geen pretje.....
dan pakken we een kraan en een ietwat groot uitgevallen kar
en knippen we meteen nog effe snel een italiaanse populier weg

dan ga je niet lopen snipperen, want zelfs met een zware snipperaar blijft het takken slepen met de hand geen pretje.....
dan pakken we een kraan en een ietwat groot uitgevallen kar

en knippen we meteen nog effe snel een italiaanse populier weg

Als je een goede machinist hebt, kun je met zo'n knipper flink wat doen. Zelfs al kun je er gelijk met de versnipperaar bij. Hij kan ze gelijk goed voor de versnipperaar leggen, en als je geluk hebt is deze kraaningevoerd, kun je zelf je krantje gaan lezen!!! 

De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
alleen konden wij vandaag zonder snipperaar rustig bovenin een grote peppel elkaar nog goed verstaan en de hele klus lekker met de handzaag doen....
die enorme fijne stilte heb je niet met een brul-beest onder de boom......

die enorme fijne stilte heb je niet met een brul-beest onder de boom......
- treespotter
- Prinses Irene
"En ineens voelde Wouter de boom enorm schudden en voor hij het wist zat hij ondersteboven in een grote groene containerbak".

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
die knipper kon maar 30 cm aan 
en die peppel was een ietsie pietsie dikker
en daarbij krijgt de machinist dan niet betaald......
en zat ik in ieder geval ook niet alleen in de conainer, reinoud hing er ook nog ergens in...
maar effe serieus,
je moet wel je klimlijn en zo in de smiezen houden en goede afspraken maken, anders krijgt je topanker ineens teveel te verduren als ie per ongeluk je lijntje meeneemt.
grtn wouter

en die peppel was een ietsie pietsie dikker

en daarbij krijgt de machinist dan niet betaald......

en zat ik in ieder geval ook niet alleen in de conainer, reinoud hing er ook nog ergens in...

maar effe serieus,
je moet wel je klimlijn en zo in de smiezen houden en goede afspraken maken, anders krijgt je topanker ineens teveel te verduren als ie per ongeluk je lijntje meeneemt.
grtn wouter
- treespotter
- Prinses Irene
O ja, net zoals ik mijn klimlijn ooit bijna een versnipperaar in zag verdwijnen toen ikzelf nog bovenin de berk zat.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
da's een prachtig woord en duidt op interventie van een beschermengeltjetreespotter wrote:bijna

- treespotter
- Prinses Irene
In die tijd hing er nog geen zubat (of ander merk handzaag) aan mijn gordel. En dat beschermengeltje Wouter? Vraag maar eens aan Steven hoe mijn volume kan zijn. Of beter gezegd hoe minimaal dat van hem is. Daar kan blijkbaar een TV150 op één meter afstand van de 'dader' niet tegenop 

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Kan me er wel iets bij voorstellen dat je op dat moment effe wat extra decibellen kunt maken 

Toch best knap met dat barbie stemmetje van jou!treespotter wrote:In die tijd hing er nog geen zubat (of ander merk handzaag) aan mijn gordel. En dat beschermengeltje Wouter? Vraag maar eens aan Steven hoe mijn volume kan zijn. Of beter gezegd hoe minimaal dat van hem is. Daar kan blijkbaar een TV150 op één meter afstand van de 'dader' niet tegenop

- treespotter
- Prinses Irene
Ja lief hè.
Zo zie je maar dat er zelfs evolutionaire optimalisatie modificatie mogelijk is binnen één leven. Een hoogfrequente piepstem komt overal doorheen.

Zo zie je maar dat er zelfs evolutionaire optimalisatie modificatie mogelijk is binnen één leven. Een hoogfrequente piepstem komt overal doorheen.
goede dag allemaal,
eerst zal ik mij eens voorstellen.
de naam is Barry en ik werk voor de firma de Wild.
met intresse volg ik al een tijdje dit forum,deels beroepsmatig deels gezonde intresse voor het vak boomverzorger.
ik ben nogal verbaast over het komentaar op onze GTS1300 versnipperaar.
de persoon die hem ondworpen heeft heeft nog nooit met een versipperaar gewerkt?
OK ik heb de machine niet zelf ontworpen,maar ben er wel nou bij betrokken geweest.
en ik heb ook de BTS MBCS en het IPC gedaan ,dus weet ook ik wat van ergonomie.
en ja het klopt de duwbeugel van de GTS1300 zit aan de voorkant,maar is eenvoudig demontabel.maar zelfs met de duwbeugel op de machine is er goed en ergonomis mee te werken.
ik doe gemiddeld 2 keer per week een demo met deze machine en had deze opmerking nog niet gehoord.
de firma de Wild is erg vooruitstrevend op het gebied van ergonomie,kijk eens naar de Elephants-trunk op http://www.elephants-trunk.com of een van onze handzagen op http://www.silky-europe.com
ons doel met de GTS1300 is een goed werkende en betaalbare versipperaarvoor de hovenier of boomverzorger op de markt te brengen.
groeten , Barry Idzerda voor de Wild

eerst zal ik mij eens voorstellen.
de naam is Barry en ik werk voor de firma de Wild.
met intresse volg ik al een tijdje dit forum,deels beroepsmatig deels gezonde intresse voor het vak boomverzorger.
ik ben nogal verbaast over het komentaar op onze GTS1300 versnipperaar.
de persoon die hem ondworpen heeft heeft nog nooit met een versipperaar gewerkt?
OK ik heb de machine niet zelf ontworpen,maar ben er wel nou bij betrokken geweest.
en ik heb ook de BTS MBCS en het IPC gedaan ,dus weet ook ik wat van ergonomie.
en ja het klopt de duwbeugel van de GTS1300 zit aan de voorkant,maar is eenvoudig demontabel.maar zelfs met de duwbeugel op de machine is er goed en ergonomis mee te werken.
ik doe gemiddeld 2 keer per week een demo met deze machine en had deze opmerking nog niet gehoord.
de firma de Wild is erg vooruitstrevend op het gebied van ergonomie,kijk eens naar de Elephants-trunk op http://www.elephants-trunk.com of een van onze handzagen op http://www.silky-europe.com
ons doel met de GTS1300 is een goed werkende en betaalbare versipperaarvoor de hovenier of boomverzorger op de markt te brengen.
groeten , Barry Idzerda voor de Wild