helemaal mee eens wolter we moeten maar eens afleren (ik niet) dat een blad gewoon slijt ijzer over ijzer en of je nu een neuswiel hebt of niet na vier kettingen zijn ze allemaal aan vervanging toe . en als je dan nar prijs en rendement gaat kijken vervangen die troep .
ketting die stroef loopt = meer verbruik =meer slijtage aan de moter = enz.
gewoon niet gierig zijn .
Neustandwiel smeren
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Re: Neustandwiel smeren
laat een oen niet zomaar doen !
@KIMME
dat gebroken neuswiel, daar stond ik ook ergens in de buurt vermoed ik...
ik haal (meestal) 's avonds bladen van de zagen, reinig de zagen, leg bladen er andersom weer op, slijp de kettingen en ga dan naast de vriendin in de zetel zitten.
nooit geen problemen... met de zagen.
laatste blad dat bij mij kapot is gegaan was een 2e WO slachtoffer.
er zat verdacht veel metaal in de bomen.
op een kleine week, 4kettingen en 1blad weg kunnen gooien van de 460...
dat gebroken neuswiel, daar stond ik ook ergens in de buurt vermoed ik...

ik haal (meestal) 's avonds bladen van de zagen, reinig de zagen, leg bladen er andersom weer op, slijp de kettingen en ga dan naast de vriendin in de zetel zitten.
nooit geen problemen... met de zagen.

laatste blad dat bij mij kapot is gegaan was een 2e WO slachtoffer.
er zat verdacht veel metaal in de bomen.
op een kleine week, 4kettingen en 1blad weg kunnen gooien van de 460...

- treespotter
- Prinses Irene
Bij het vellen en korten tot brandhout van de stam spreek ik altijd af met de klant dat ik doorzaag tot het eerste metaal. Wanneer ik rotzooi tegenkom dan maak ik een inschatting of ik 'het' nog een keer probeer. Hierna zal worden besproken of ik verder ga en eventueel (in alle redelijkheid natuurlijk) een versleten ketting zal gaan declareren.jef wrote:op een kleine week, 4kettingen en 1blad weg kunnen gooien van de 460...
Ik vind het prima om een spijker van een vogelhuisje tegen te komen, maar wanneer de boom vol zit met spijkers dan wil ik de eigenaar van de spijkers daar wel van 'mee laten genieten'.
Ik ben dolgelukkig dat er bij ons in het verleden niet al teveel gevochten is met granaten.
in het bos waar veel met hagel gejaagd wordt is het ook geen feest.treespotter wrote:Bij het vellen en korten tot brandhout van de stam spreek ik altijd af met de klant dat ik doorzaag tot het eerste metaal. Wanneer ik rotzooi tegenkom dan maak ik een inschatting of ik 'het' nog een keer probeer. Hierna zal worden besproken of ik verder ga en eventueel (in alle redelijkheid natuurlijk) een versleten ketting zal gaan declareren.jef wrote:op een kleine week, 4kettingen en 1blad weg kunnen gooien van de 460...
Ik vind het prima om een spijker van een vogelhuisje tegen te komen, maar wanneer de boom vol zit met spijkers dan wil ik de eigenaar van de spijkers daar wel van 'mee laten genieten'.
Ik ben dolgelukkig dat er bij ons in het verleden niet al teveel gevochten is met granaten.
zeker staalhagel kost ook zo een ketting
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
jagen ze bij jullie op bomen?
ja vooral de amerikaanse eik en de amerikaanse vogelkersjef wrote:jagen ze bij jullie op bomen?

O, en worden die dan ook opgevuld en in de woonkamer als jachttrofee aan de muur gehangen?

die worden buiten te drogen gelegd en die mogen meestal ook nog een avond in de mand voor de kachel liggen.jef wrote:O, en worden die dan ook opgevuld en in de woonkamer als jachttrofee aan de muur gehangen?![]()