Nieuwe aanwinst, gaat het nu echt gebeuren?

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

wat voor programma heb je op je pc nodig om je filmpje af te spelen wolter ?

ben benieuwd maar kan er niets mee en mijn pc pakt 'm ook niet.
:cry:
grtn wouter :wink:
- climb fast, move slow -
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

De dag dat je mij ziet met zo'n zaag aan mijn gordel,, vreet ik mijn schoen op.....
Ik hark,, dus ik leef.
Alexander
Moderator
Moderator

Post by Alexander »

Nee, grapje wolter...
Lief zaagje, maar ik durf er gewoon niet mee rond te lopen.
Ze hebben al commetaar op mijn 019,,, laat staan op deze tandeborstel.
Ik hark,, dus ik leef.
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by thomas »

Zaagschoenen, zaagbroek, handschoenen, met 2 handen aan de zaag, allemaal in orde. De oordoppen kunnen wegblijven bij deze zaag, maar geen helm en geen veiligheidsbril! Foei Wolter!
Nee, geintje, leuk zaagje, maar een handzaag vind ik toch makkelijker. En om nou haardblokken te zagen met zoiets vind ik ook overdreven.
Waarom is er nog geen lichte powerwinch om makkelijk omhoog te komen, zie bv http://ropeaccess.nl/site/index.php?opt ... Itemid=47/
Dat lijkt me handiger. (Vandaag nog moeten footlocken op natte lijn.)

Het filmpje is overigens onder andere af te spelen met VLC media player.

Thomas.
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

quicktime doet het ook
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Sorry Wouter,

Op mijn computer heb ik meerdere programmaatjes staan. Ik heb niet echt nagedacht over het bestandsformaat. Bij mij opent hij in Quicktime http://www.apple.com/nl/quicktime/download/

Ik heb het filmpje gemaakt en ingekort met mijn telefoon en deze neemt volgens mij op in MP4.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Jipie, :lol:

Dank je Wolter ik heb je download van quick time geinstalleerd en kan nu ook lekker meegenieten. Gisteren al heel m'n PC overhoop gehaald en internet afgespeurd naar MP4 maar kwam er niet uit...... :twisted:

Als ik je zo bezig zie ben ik enorm verrast door de kracht van dit machientje.
Echt niet gedacht van een accu zaagje dat je daar dat soort stammen mee kunt doorhalen. Je ziet wel zoals je al aangaf dat het zaagje veel trillingen geeft.

Aangezien ik alles voortaan in mini uitvoering heb (mini snipperaar, mini stobbefrees) ga ik toch ook wel heel ernstig denken over dit mini-zaagje. Lijkt me in ieder geval een opluchting aan de gordel, een verbetering voor de polsen en het gehoor.

Maar.....

Ik heb in het verleden wel een beetje geleerd om de kat een beetje uit de boom te kijken....en ga "als ik me kan inhouden", wachten op de verbeterede nieuwe versie.

Maar tof dat je dit enorm gave zaagje op treehugs hebt gepost !!

Grtn Wouter
- climb fast, move slow -
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:Maar.....

Ik heb in het verleden wel een beetje geleerd om de kat een beetje uit de boom te kijken....en ga "als ik me kan inhouden", wachten op de verbeterede nieuwe versie.
Dat is nou net de reden dat ik hier zo open mijn bevindingen plaats Wouter. Hou je inderdaad nog gerust even in. Het is jaren goed gegaan met de handzaag dus een half jaartje langer kan dan ook geen kwaad.
Het lijkt mij verstandig om eerst eens te zien of de zaag de harde realiteit kan overleven. Het zal natuurlijk wel duidelijk zijn dat ik de zaag niet meer zo zal misbruiken door dit soort dik hout te zagen. Een medewerker van Makita Nederland heeft mij namelijk te kennen gegeven dat het 'te zwaar' belasten van de zaag een negatief effect kan hebben op de capaciteit van de batterijen.
Ik hoorde afgelopen weekeind dat Stihl ook al een zaag op de schappen heeft liggen die staat te popelen om geïntroduceerd te worden.

Spannend
honda_power
Treehugger
Treehugger

Post by honda_power »

dan wacht ik wel op de stihl :lol: hou het voorlopig wel bij mijn silky
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

voor zo'n klein ding vind ik niet dat hij het gek doet. ik denk dat hij bijna even snel is al een electr. zaag van stihl. leuk wolter! ben benieuwt wat je er over een maantje werken nog van vind. hou ons op de hoogte
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Jan-Sietze
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Jan-Sietze »

Een medewerker van Makita Nederland heeft mij namelijk te kennen gegeven dat het 'te zwaar' belasten van de zaag een negatief effect kan hebben op de capaciteit van de batterijen.
Wat is 'te zwaar'??? Ook een lithium-ion accu heeft geen eeuwig leven...

Als ik de zaag in actie zie, dan ziet het er naar uit dat 'onze' slagmoersleutels het zwaarder te verduren hebben...
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Een beetje met toeval kwam ik dit tegen

http://www.carvingtoolshop.eu/forum/ind ... opic=237.0

Hopelijk werkt het filmpje, bijna onderaan. Heb de man die daar zaagt zelf gesproken en ze zijn er nog steeds mee bezig, dit is een prototype en het werkte al redelijk goed. Als ze hier in verder gaan hoeven we ook niet meer de dure Aspen te kopen :evil:
Ben ook zeer benieuwd wat sthil heeft gevonden.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Kijk ook eens op de volgende pagina van jou linkje Roel.
Ik kan maar één ding zeggen nadat ik dat gezien heb. RESPECT!!!
Thijs
Moderator
Moderator

Post by Thijs »

ik ken die jongen. woont vlak bij mij in de buurt als ik hem weer eens tegen kom zal ik hem ff vragen naar dat ding
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: Nieuwe aanwinst, gaat het nu echt gebeuren?

Post by treespotter »

Afgelopen week heb ik in één dag beide batterijen leeggezaagd. Althans, één batterij heb ik leeggezaagd toen ik een eikje (diameter 35 cm) aan het uitkleden was. Na het uitkleden van de kroon en het afblokken van het derde stamstuk was de purrie er uit. Hierna heb ik met een nieuwe batterij de grote kroon van een 80 cm diameter, 16 meter hoge eik iets ingenomen. Wat een lekker rustige manier van werken met zo'n elektrisch ding. Dat is iets wat je pas echt doorhebt als je de 020 pakt voor het afblokken van het laatste stamstuk van het kleine boompje en de 026 voor het op brandhout lengte zagen.
Post Reply