Hallo boomverzorgers
Toevallig was ik aan het Googlen en kwam ik mijn vraag over Chinese hakselaars tegen .
Door de vele reactie´s op mijn vraag (wat ik niet verwacht had )wil ik toch even laten weten hoe het erbij staat ik heb nog niets gekocht maar wel veel informatie opgezocht over diverse hakselaars.
Eerst de Chinese hakselaar dit is inderdaad een slecht product deze hakselaars worden in allerlei kleuren en modellen op de markt gebracht en verkocht over heel de wereld met het verhaal dat het bijv Duitse, Canadese of Amerikaanse hakselaars zouden zijn.
De invoerrol werkt mechanisch dus niet hydraulisch dus of je er nu een dikke of een dunne tak in duwt de invoer rol blijft even hard draaien je kunt wel nagaan dat dat niet lang goed kan gaan.
Er word zelfs een model aangeboden die stammen aan zou kunnen van 16cm maar ik kan nergens een filmpje of bevestiging vinden dat deze Chinese hakselaar zo´n stam ook werkelijk versnippert.
Het enigste wat ik kan vinden dat ze er dunne takjes mee versnipperen en meer moet je van er ook niet van verwachten denk ik.
De caravaggi heb ik ook bekeken en hier zijn de Bio 190 (zonder invoerrol) en de Bio 230(met invoerrol) zeer goed om te versnipperen en te hakselen dus ideaal voor een grote tuin zoals ik heb.
Maar aan deze versnipperaars zit een zeer groot vliegwiel waar grote krachten opkomen en het nadeel vind ik van deze machine dat het vliegwiel maar aan een kant gelagerd is en dan toch zwakker is dan een versnipperaar waar het viegwiel aan beide kanten gelagerd is.
De duurdere merken en kwalitatief beter zoals Junkkari , TS, van Daele,Schiesling zijn gewoon te duur om aan te schaffen voor privé gebruik.
Tweedehands is ook liever wat ik niet doe het zijn toch meestal machines die goed gebruikt zijn en vaak haal je de ellende van een ander op je werf.
De kleinere versnipperaars lijken mij ook makkelijk en ik denk dat ik er daar toch eentje van ga kopen.
Mijn eerste keus is de R-Go CV14 maar die vind ik te duur dus lijkt mij de Jo Beau M300 en een stuk goedkoper is volgens mij de beste keus.
De GTS1300 ook eens beter bekeken maar hier doet firma de Wild toch een beetje de indruk wekken dat het een product van hun is( zelf bijgedragen aan de ontwikkeling van deze machine) maar als je dit bekijkt krijg ik toch de indruk dat dit niet helemaal juist kijk maar eens op deze site :
http://www.fanhongxi.com/sdp/219404/4/p ... ipper.html .
Je bent importeur of fabrikant gewoon zeggen is beter lijkt mij.
Nogmaals zoveel reactie had ik niet verwacht en bij deze Bedankt voor de informatie.
Groet Suuske