de storm

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

de storm

Post by Thijs »

is iedereen er een beetje veilig door gekomen!?!

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de schade qua bomen! of dingen die jullie gezien hebben!!

post de foto's maar gewoon hier onder bij!

ik ben benieuwd! zal morgen een foto nemen van een grote linde nemen die omgevallen is, in het binnen terein van een gevangennis in veenhuizen. ze waren helemaal in rep en roer want stel nou dat er meer omvalt!!! dan kunnen ze zo naar buiten lopen :-)
morgen meer![/b]
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Alex

Storm

Post by Alex »

Zeg Thijs, Jij bent er zaterdag toch ook bij??
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

roel

Post by Roel »

hier staan best flink wat foto's op. Als ik dat al lees is er heel veel schade qua bomen betreft.

http://www.brandweerspotters.nl/

groeten Roel
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

nee gaat me niet lukken! :oops: :( :evil:
baal er wel goed van maar het is niet anders had al afspraakje staan om met iemand te gaan eten!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Administrator

Post by Administrator »

Foto's!
Alex

Storm

Post by Alex »

Tering,, dat zijn een aantal flinke bomen voor op je auto.
Zo te zien heeft de storm meer schade in Amsterdam aangericht dan in Haarlem. Het lijkt hier in Haarlem allemaal wel mee te vallen.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Roel

Post by Roel »

niet normaal zeg :? :? . Deze storm heeft in mijn omgeving heel veel schade aangericht. Maar gelukkig zijn de bomen bijna allemaal goed gevallen. Wat me wel opvalt is dat veel Paardenkastanjes zijn omgevallen, dit heeft misschien wat te maken met die ziekte. (???)

groeten en heel veel werkse met het opruimen

roel
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

stormschade

Post by tarzan »

De BOMEN NEMEN WRAAK OP DE AUTO!!! JE ZIET OOK DE BOOM KAN IETS DOEN VOOR ZIJN RECHTEN!!!


wat mij altijd opvalt is dat nota bene de brandweer met hun schriftelijke cursus moza de omgevallen dan wel hangende bomen HOUT ONDER SPANNING!!!!! moet wegzagen en dat ze daar niet wat boomverzorgers voor uit hun bed halen

Hier in Zwitserland GEEN storm gezien!!!!
groet van Tarzan
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Ik denk dat de trekproef mannen het weer druk krijgen de komende jaren :roll:

In Bilthoven was het ook goed raak. Drie bomen vanaf de gemeentegrens (in Zeist) is een grote arm uit een am. eik gewaaid. Op een rijdende auto, de dame moest worden vrijgeknipt en is met nek en rugletsel afgevoerd. Verder heel veel plakkers en ontwortelingen van bomen en boompjes 'zonder' wortels.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: stormschade

Post by Pietje »

tarzan wrote:
wat mij altijd opvalt is dat nota bene de brandweer met hun schriftelijke cursus moza de omgevallen dan wel hangende bomen HOUT ONDER SPANNING!!!!! moet wegzagen en dat ze daar niet wat boomverzorgers voor uit hun bed halen
Dat is een goede opmerking. Ik zag laatst dat de brandweer een boom waar een plakoksel uitgewaaid is "veilig" heeft gemaakt. Er bleef alleen nog maar een stuk stam van 6 meter over, zonder zijtakken. Waar baseert zo'n goed bedoelende vrijwilliger zijn ideeen over wat "veilig" is, op, als hij geen enkele kennis heeft van hout, spanning, vezels, CODIT en zo? Tja... :?

Peter
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

hier nog ff snel wat foto's wat we tegen kwamen.

tot nu toe gezien is er vooral veel om gegaan door de natte grond waar ze in staan
Attachments
lindeveenh.JPG
lindeveenh.JPG (72.2 KiB) Viewed 7607 times
lindeveenh1.JPG
lindeveenh1.JPG (87.37 KiB) Viewed 7607 times
stormden.JPG
stormden.JPG (109.06 KiB) Viewed 7153 times
stormden1.JPG
stormden1.JPG (70.78 KiB) Viewed 7153 times
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Post Reply