Bladeren vangen

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

HET ENKELVOUD is blad, het meervoud bladen. Of bladeren. Over de laatste gaat deze kolom. Er gaat namelijk geen herfst voorbij of ergens verliest een boom wel zijn bladeren. Ook in Oosterhout. In een officieel bericht deelt het gemeentebestuur van Oosterhout dan ook mee: ‘Met het aanbreken van de herfst staat ook de jaarlijkse bladval weer voor de deur. In een boomrijke en daarmee een bladrijke omgeving zal er overlast kunnen ontstaan door het vallen van het blad.’.
Gek eigenlijk. Als bladeren aan de bomen hangen, vinden we het allemaal prachtig, maar als ze klaar zijn met het produceren van de zuurstof die wij o zo hard nodig hebben, en ze vallen op de grond dan ervaren we ze als overlast. Zegt de gemeente zelf!
Daarom worden in Oosterhout vanaf maandag op ongeveer 45 plaatsen in Oosterhout bladkorven plaatsen waarin de bewoners bladafval kunt storten. Tot zo ver kan ik het allemaal best volgen. Maar dan komt in hetzelfde gemeentelijke bericht weer de kruideniersmentaliteit van de vroede vaderen bovendrijven: ‘Het is de bedoeling dat alleen bladafval van gemeentelijke bomen in deze korven wordt gedeponeerd. Uw eigen blad kan middels uw gft-container worden afgevoerd.’Wat een azijnurinointen! Om een einde te maken aan deze kleinburgerlijke kneuterigheid roep ik alle Oosterhouters hierbij op om ook de bladeren van hun eigen bomen in de bladvangers te flikkeren. En als er één ambtenaar iets van zegt - want er zal in het gemeentehuis best weer wel een afdeling zijn aangewezen om de controles uit te voeren - dan mag u deze ambtenaar op mijn gezag verbieden nog langer zuurstof van uw boom te gebruiken! Wat denken ze wel!Henk den Ridder
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

rein @ 31-10-2006 22:46:14:Ik stel dan toch voor dat iedereen zijn bladeren een oormerk geeft en een zuurstofassimilatie-boekhouding bij houdt, dit om misverstanden te voorkomen. :-S
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Peter Simons @ 17-11-2006 12:37:48:Ja, en dat doen we ook voor de CO2-opname van onze particuliere bomen, en deze verkopen we aan de overheid, want als we genoeg CO2 opvangen, voldoen we aan de Kyoto-afspraken en daar is veel geld voor gereserveerd.
Post Reply