Eikenprocessierups velt Belgische militairen

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

De eikenprocessierups heeft in België vier militairen uitgeschakeld. Ze zijn met hevige jeuk afgevoerd. België zet sinds maandag militairen in bij de bestrijding van de plaag. Ze verdelgen de rupsen met branders.Ondanks beschermende kleding, kwamen de vier soldaten toch in contact met de haartjes van de rupsen. Minister van binnenlandse zaken Patrick Dewael heeft de gouverneurs van de Belgische provincies bijeengeroepen om over de bestrijding te overleggen. Mogelijk moet het leger meer mankracht leveren.L1 nieuws 6-6-07 john
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Kim @ 20-06-2007 19:16:19:Godverdomme je moet die idioten met hun branders hier bezig zien bij ons in de buurt (zijnde brabant, België). Ze branden zo lang tot de schors helemaal in brand staat en de boom onherroepelijk beschadigd word.Die idioten van ISS schuren zo met de mast van de hoogwerker over de takken dat elk boomverzorger er verdomme helemaal ziek van word.Brandweer , militairen, ISS hygiene services (ja ik heb helemaal geen schrik om namen te noemen) en dergelijke. Ik kan er echt niet naar kijken, ik heb het geprobeerd, maar ik kan het niet. Hehe ze hebben geen enkele van allemaal ervaring met dit soort plaag, en toch vragen ze niet even de raad van iemand die er al jaren mee bezig is. Enfin, het is wel amusant hoor, want het aantal oogontstekingen en dergelijke zal binnenkort niet te overzien zijn bij deze mensen. Ze hebben geen gezichtsbescherming, hebben een stoffen overalletje aan of die van de brandweer dan hun bijenpak. Ik krijg zo stilaan genoeg van die frisko's die hier in belgiê een kettingzaag kopen en zich boomverzorgers noemen.Maar tegenwoordig moet je hier nog maar een gasbrander hebben en dan ben je het ook al.DIT SOORT PRAKTIJKEN MOETEN ZE HIER ECHT EENS GAAN BESTRAFFEN!!!!!!!!!!! :-@
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Peter @ 22-06-2007 23:44:52:Phieuw! Dat is er uit!

Maar je hebt gelijk, boomverzorgen is een vak dat helaas niet zomaar door leken kan worden overgenomen. De gevolgen zijn echter voor de lange termijn en daar kijken overheden niet altijd naar.

Sterkte daar in het zuiden!
Post Reply