Treehugs to the rescue

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Een wijk in Abcoude dreigt een aantal bomen met daarin mogelijk een of meerdere vleermuisfamilies kwijt te raken... Tips, steunbetuigingen en reacties in dit topic: http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?p=1642
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Eddie B @ 20-09-2007 23:02:35:Het klinkt mij als een ideaal jachtgebied voor de vleermuis, populier lekker vochtig perfekt muggenjaar, oudere woningbouw ?? vele gaten in de spouwmuren.

Zitten er veel holle bomen tussen ? 30 jaar oud ?



succes ermee treehugs, alhoewel ik wel vindt dat je goed moet bekijken hoe de straat er ook na de reconstructie uit komt te zien.

Zorg dat er opnieuw een leefklimaat komt voor vleermuizen, dan komen ze wel terug.



verstoren moet je natuurlijk nooit doen, maar als je zorgt voor omstandigheden, dan komen ze ook vanzelf.

Zo hebben wij een wal van holle boomstammen en houtblokken, waar vele beesten inzitten, ook kun je vleermuisnesten maken van planken. verstoren moet je denk ik altijd proberen te voorkomen, maar aan de andere kant kun je zo veel doen, waarom gebeurt dit dan niet in een stadium voor de problemen ?

Zorg voor een leefklimaat voor je dier of plant, en heb geduld, ook de stadsnatuur kan het aan om er iets te laten leven.

(H)
Post Reply