Leger jaagt toerist bos uit

Hierin vind je alle onderwerpen en reacties van het oude weblog.
Post Reply
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Loop je lekker rustig te wandelen in het bos, hangt er opeens met veel kabaal een gevechtshelikopter in vol ornaat dreigend voor je neus, met het wapentuig ook nog op je gericht.Het gebeurt op de Veluwe en steeds vaker. Reden voor de gemeente Nunspeet om minister Eimert van Middelkoop van Defensie te vragen een einde te maken aan deze toestanden.De gemeente is op de hoogte van voorvallen op diverse locaties op haar grondgebied dat de kernen Nunspeet, Elspeet, Hulshorst en Vierhouten omvat. Zoals op het populaire Hulshorsterzand, dat vooral bij mooi weer een grote aantrekkingskracht uitoefent op dagjesmensen. Het is daar, volgens Nunspeet, voorgekomen dat wandelaars de geweren van helikopters op zich gericht zagen. "Met name op zandverstuivingen levert het laagvliegen bovendien grote stofwolken zand op", schrijft het college in een brief aan de minister.Ook wordt volgens Nunspeet vaak zo laag over bossen gevlogen dat vallende takken en dergelijke het gevolg zijn. "Dit leidt tot onveilige situaties die als bedreigend worden ervaren."Nunspeet is niet over een nacht ijs gegaan. Meestal verwijst de gemeente keurig naar het voorlichtingscentrum of het landelijk klachtennummer geluidshinder van de luchtmacht. Nu het klachten regent over laagvliegende defensiehelikopters, is het volgens burgemeester ir. D.H.A. van Hemmen tijd dat wordt ingegrepen. "Zeker in onze gemeente waar in het zomerseizoen de recreant rust en stilte verwacht te vinden."In haar poging Defensie te overtuigen, komt Nunspeet met keihard bewijsmateriaal. Een voorbijganger heeft beelden gemaakt van een laagvliegende helikopter boven een fietspad op de Stakenberg. Gemeentewoordvoerder Wob Meijering: "Je ziet werkelijk hoe de takken van de bomen worden afgerukt. Die komen op het fietspad terecht, waar op dat moment mensen kunnen fietsen".Bij Defensie was gisteren niemand te vinden die kon reageren op de klachten uit Nunspeet.Een groot deel van de Veluwe is al jaren aangewezen als laagvlieggebied. Alle binnen de gemeente Nunspeet gelegen natuurgebieden vallen onder dit regime. De gemeente wil daar niet aan tornen. "We zijn ons bewust van het belang. Ons verzoek aan Defensie is bedoeld om duidelijk te maken dat dit soort dingen niet de bedoeling is."Achter de schermen wordt er al druk overlegd om het evenwicht tussen de noodzaak voor laagvliegen en het instandhouden van natuurwaarden en de recreatieve waarde van de Veluwe te verbeteren. Doel is te komen tot een situatie waarbij de toegestane 10.000 laagvlieguren minder verstoring voor mens en dier opleveren.Bekijk Film
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Roel @ 12-10-2007 19:51:00:Niet normaal zeg!!! Ik denk dat je het wel erg benauwd krijgt als je daar onder door moet rijden met de auto en fiets #!
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

nol @ 12-10-2007 21:17:56:laat die helikopter bij ons maar door de wijk laag vliegen, danzijn wij van dat blad af en dat scheelt een deel werk voor ons.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

wolter @ 12-10-2007 22:33:07:zou je er met een Big Shot een Amsteel blue overheen mogen schieten die aan een dikke boom vast zit? (evil) (lol)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

kevin @ 13-10-2007 22:22:02:tuurlijk, ze zijn toch getraint voor terorristische aanslagen, hoort erbij!!! :))
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Peter @ 13-10-2007 22:45:34:Hee jongens (en Zjoske!!) : het wordt voor ons ook gevaarlijk, zie hun reacties..:

"Kick ass!

Nu nog een paar hellfire raketten op die linksstemmende boomknuffelaars en klaar komt Klara!

Die gasten moeten oefenen voor hun missie in Afghanistan. Laat dat gezeik dan achterwege.

Volgens mij hebben ze die takjes zelf geknakt overigens.

Tosk 12-10-07 @ 13:29"

#!
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

wolter @ 13-10-2007 23:04:21: (lol) Nu weten wij in ieder geval dat de schutter een vrouw is. of vernoemen die kerels zich naar een koe (alleen nog een bijpassend nummer, bijvoorbeeld Klara 32) (lol) :)) (lol)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Zjoske @ 14-10-2007 11:19:42:HMMMM,

Ik dacht dat het motto: altijd voor vrede en veiligheid :0! was. Laat die mafkezen lekker in Afganistan oefenen. Ik snap sowieso niet dat je een oorlog moet beginnen voor vrede en veiligheid.

Dusss wanneer spreken we af met die bigshot?

Groeten Klara 666 de kick ass koe (evil)
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Kevin @ 14-10-2007 19:45:51:laten we ook ff niet vergeten dat het onstaan van deze oorlog ook niets te maken heeft gehad met Nederland maar met de USA, en dat uit eindelijk nu bij ons de natuurgebieden daarvoor misbruikt worden en wat betreft het publiek dat daar hinder van ondervind daargelaten, mag ik mischien een links stemmende boomknuffelaar zijn maar die bigshot mag van mij gebruikt worden
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

wolter @ 15-10-2007 00:25:54:Jij hebt helemaal gelijk Kevin. Wij hadden daar inderdaad niets te zoeken.

Maar vergeet niet dat Amerika, Canada, Polen, Frankrijk, België, Marokko en misschien nog wel een veel meer nationaliteiten ook niets te zoeken hadden in Nederland zo ongeveer halverwege de vorige eeuw.



Ik was er ook niet van overtuigd dat de Yankees met een eerlijke gedachte daar naar binnen zijn getrokken (voor de tweede keer). Vergeet ook niet dat de vijand van nu, toen hun bondgenoot was tegen de Commies.



Ik ben er alleen nu wel van overtuigd dat een organisatie die zoveel leed teweeg brengt als die tulband dragende baardmannen, die vrouwen verbied ook maar iets te doen en scholing zo ongeveer afstraft, dat daar iets tegen gedaan hoort te worden. En ik ben er dan ook van overtuigd dat "onze jongens" die daar zitten toch echt iets meer krediet verdienen.



Gebeurt die 'opbouw' daar door 'onze jongens' op de juiste manier? Ik weet het niet, ik zit daar niet en kan geen oordeel vellen over de gang van zaken.



Oprotten en daar iedereen in de steek laten is in mijn ogen zeker de slechtste oplossing. Hier op een hele comfortabele manier de hele zaak daar afzeiken is wel erg makkelijk.



Ik zou daar niet heen durven gaan en vergeet vooral niet dat de militairen die daar heen gaan er echt niet op zitten te wachten om daar iedereen voor de loop zomaar neer te maaien.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Wolter @ 15-10-2007 00:35:32:Ik heb net het filmpje even zitten te kijken....



Wat een stel HYPOCRIETE zeikers zijn dat die de aftiteling hebben gemaakt.



Alsof het leger er nu ineens de schuldige van is dat die plakoksels uit die plataantjes breken.



DAN HAD DIE BOOMBEHEERDER BETER ZIJN BEST MOETEN DOEN MET ZIJN ONDERHOUD. Die plakokseltjes waren er vroeg of laat toch uit komen zeilen. Het lijkt de gemeente Abcoude wel.



En dat opgejaagde wild? Dat hadden zij natuurlijk veel liever zelf willen afschieten.
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

kevin @ 19-10-2007 23:13:13:goed, er is inderdaad rekening te houden met de goede bedoelingen (zo mogelijk als dat deze ook uitgevoerd kunnen worden) en blijvende oplossingen die ze proberen te bieden.

maar heeft defensie dan ook het recht om binnen het broedseizoen te oefenen boven de de beschermde natuurgebieden?

en zijn zij dan niet in overtreding met de flora en fauna wet ??? want de effecten van zo'n heli is toch iets heftiger dan een ronkende ketting zaag naar mijn idee. beetje hypocriet is het inderdaad wel :-S
User avatar
weblog
weblog
weblog
Posts: 1289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Post by weblog »

Wolter @ 20-10-2007 21:48:09:Helemaal waar...



Wij mogen in de meeste gemeentes een boom niet verwijderen na 15 maart (of er nou wel of geen broedende vogels in zitten), maar de heggen mogen wel geschoren worden met herriemakende trekkercombinatie. Ik kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat die heli op het filmpje de toko van een broedende vogel NIET verstoord. Of wordt daar ook niet gevlogen na 15 maart.
Post Reply