ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by tarzan »

Beste ETW ers.

Wij gaan eind september voor tenminste 2 maanden aan het werk voor een gemeente bij Haarlem.

I.v.m. o.a. mijn E.T.T. lessen en examen ben ik op zoek naar

iemand die ETW heeft en mij voor een of meer van de volgende dagen kan vervangen:
wo 22 sept,
Ma 27, di 28, wo 29, do 30 september
do 14 en vr 15 oktober.

Het gaat om hoogwerker werk, je krijgt een van mijn fijne, ervaren mensen mee als grondman/vrouw die al een tijdje op dat project zit.

Je krijgt 36 euro per uur exclusief Btw (dit krijg ik ook) , werkdagen 8 uur, het is eventueel mogelijk een lift te krijgen vanaf omgeving Amstelveen.


Wanneer het wederzijds bevalt dan huur ik je graag in om daarna voor 1-3 dagen per week mij af te wisselen in dit werk t/m November en misschien zelfs langer.

Heb je interesse laat mij dit dan DIRECT WETEN want eind komende week ga ik verder zoeken dan Treehugs.

Ik kijk uit naar een prettige samenwerking.

Frans 06-24656043
f@tarzan.EU
groet van Tarzan
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by treespotter »

Mmmm. En hoeveel mag er dan gerekend worden voor het gebruik van de MS200 en wat is de reiskostenvergoeding? Of is het echt alleen maar €36,00 per uur waar je voor mag komen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by -WOUTER- »

Wat nou ms200t....jij zaagt toch met een makita accu zaag Wolter, of ben je van je geloof afgevallen :wink:

Ben ik blij dat ik NTW-er en geen ETW-er ben, want dan zou ik ver onder mijn tarief moeten gaan werken voor Frans :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

succes Frans en hoop dat je iemand vind die je kan helpen :wink:

grtn wouter
- climb fast, move slow -
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by tarzan »

Beste Wouter en Wolther

Inderdaad je zult het voor die 36 euro moeten doen, enne dit is inclusief je zaagje. Ook is dit een vrij normale prijs voor dergelijke langlopende projecten enne er zijn collega's van het eerste uur die het nier zeker voor doen!

Ik ben het met jullie eens dat dit geld niet toereikend is voor een klusje van een dag waarvoor je een hoop voor- en nawerk hebt. Echter voor dit soort projecten die langlopend zijn en waar je dus zeker bent van werk zonder dat je allemaal (onbetaalde) tijd kwijt ben voor telefoontjes en geregel op momenten dat het niet uitkomt.

Ik kan jullie vertellen; ik vraag een particulier voor mijzelf 45 euro per uur!
Toch weet ik uit ervaring dat ik meer verdien aan het werken voor 36 euro bij een gemeente.
Hoe? Omdat ik dan verzekerd ben van werk over een langere tijd en vooral! nauwelijks iets hoef te regelen.

Ook weet ik dat het tarief is van een ETW er voor dergelijk werk rond de 35 euro ligt.

Maar goed, ieder doet wat hij niet laten kan. IK verwachtte ook niet direct van jullie dit werk te willen doen.
groet van Tarzan
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by -WOUTER- »

He die Frans, cut the crap :wink:

Wolter en ik hebben zo een beetje onze bedenkingen bij de (on)handigheid van je geplaatste topic en vandaar onze ietwat cinische opmerkingen....
- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by boomverzorgingbruno »

zou jou graag komen helpen frans maar kan je nog een jaartje wachten tot ik mijn etw heb ? :wink: :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
callum-aan
Treehugger
Treehugger
Posts: 311
Joined: 25 Nov 2008, 17:21
Location: Malden
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by callum-aan »

Ik vind 36 euro p/u voor inhuur een prima bedrag hoor. Er zal wel verschil zitten tussen bepaalde regio's. Maar hier in de regio is de inhuur door collega's meestal rond de 35 euro. En voor langere tijd en zonder dat je het regelwerk erbij hebt.

Ik vind het een prima aanbod van Frans. Of ik het zo gedetailleerde op Treehugs zou zetten is 2 maar dit soort vragen moet je natuurlijk wel hier kwijt kunnen.
Me transmitte sursum Caledoni!!
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by -WOUTER- »

Image
- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by boomverzorgingbruno »

wel paul ik vind het fair dat frans het hier eens neer zet want wij zijn allemaal vrienden , collegas boomverzorgers maar als er nog steeds ergens een taboe rond hangt dan is het toch wel prijzen ed.
openheid is op vlak ver te zoeken .
en ben blij dat ik zie dat de prijzen bij onze noorderburen toch ook wel aan leunen bij die van ons ( of die van mij)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by boomverzorgingbruno »

oei wouter ergens tegen gelopen :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by dennis »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: vet
ik klim liever ... dan werken
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

Werkelijk waar:

Uit eigen ervaring:

Je bent wel degene die alles mag regelen op locatie de elende moet oplossen als er wat mis gaat, je er soms kilometers aan diesel voor moet weg stoken om daarna takken te zagen. Want meer maak je van je zelf op deze manier niet . Ja een takken zager, zager, snoeier, net als een snipperaar, snipper machine , kraker etc. en wel handig als die gasten die niet in dienst zijn als eerste naar beneden donderen, als er een vrachtwagen op de hoogwerker klapt, was toch zijn afzetting die niet deugd! tja ik heb een var verklaring van hem of haar en ik betaalde hem/haar zelfs wel 36 euro per uur.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen voor minder werken!


Kom op zeg je verdient naar wat je wil zijn. Maar maar zorg er dan alsjeblieft voor dat we dat met zijn allen ook kunnen blijven zijn.
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Alexander »

Je hebt alles zelf in de hand,,
Kilometers diesel opstoken vraagt niemand aan je, jij bepaalt of je dat wilt doen.
Think Globel, Buy Local!

Voor hoogwerker werk voor langertijd werk ik voor dat bedrag, maar alleen in mijn eigen buurt. Vind het een eerlijke prijs/ kwaliteit verhouding.
Maar zo heeft iedereen wel zijn eigen mening,,
Ik hark,, dus ik leef.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by tarzan »

Stel je eens een keertje een doodnormale vraag op Treehugs waar ik echt van verwacht had dat er òf iemand òf niemand reageert en verder niets.

Hoe is het mogelijk dat op Treehugs zelfs hier over wordt gediscuseerd.

Om toch nog even wat te reageren op het een en ander.

Ik vind het juist heel goed dat wij van elkaar onze tarieven weten en maak hier ook helemaal geen geheim van. Ook vind ik het helemaal niet erg om bijvoorbeeld door een van jullie te worden ingehuurd voor 37 euro en dat jullie aan je klant 40 euro vragen voor mij!
Als ik tevreden ben met deze 37 dan is de rest voor mij niet van belang.

Voor de bijbelvaste mensen (niet dat ik er veel verwacht hier) denk aan het verhaal van de druivenplukkers uit het oude testemant (geloof ik).
In het kort: Een druiventeler huurt 10 druivenplukkers in om voor 20 euro per man een dag druiven te plukken. Deze druivenplukkers zijn tevreden met deze vergoeding en gaan aan het werk. Die middag huurt de druiventeler weer een aantal druivenplukkers in om de rest van de dag te plukken, deze krijgen ook 20 euro de man. Zijn de eerste druivenplukkers helemaal over de zijk want zij moeten de hele dag werken voor deze 20 euro en de andere ploeg maar een half dagje.
Zegt de druiventeler: "Wat is dit nu voor onzin, vanochtend waren jullie helemaal tevreden met deze 20 euro en nu niet meer!?" Terwijl jullie niet minder krijgen of harder hoeven te werken dan vanochtend!

Voor zover het bijbelsch verhaal!!

Als iemand verder mijn tarieven (voor particulieren) wil weten ze staan op mijn site onde Wie, Wat Waar(om) {wat kost Tarzan}.

Als er iemand geld aan mij wil verdienen! Van harte welkom!

En als er iemand een klus aan mij geeft dan vind ik het ook doodnormaal dat ik die gene hier een vergoeding voor geef!

Open en eerlijk. Juist naar mijn collega's moet je nooit iets doen waar je je niet goed bij voelt.


Verder wat betreft het geregel etc. dat valt dit keer waarschijnlijk redelijk mee omdat er iemand op de grond staat van mij, die weet hoe de dingen daar zullen gaan.

Ook wil ik even mijn respect uitspreken voor degene die tegen de mening van mr. alles afkraken die ik overigens best aardig vind hoor in durven te gaan!

Maarrre IK ZOEK NOG STEEDS DIE ETW ER VOOR EEN PAAR DAGEN!
groet van Tarzan
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by KIMME »

36 euro per uur ex btw is vrij goed voor iemand die slap in 't werk zit. Niet te geloven eigenlijk dat dat dan weer moet afgekraakt worden, ook al is het een beetje onder wat je normaal vraagt.
Het is een ideale kans om een paar dagen op te vullen voor mensen die niet elke dag werk hebben.
In een hecht forum als hier zouden dergelijke vragen zeker moeten kunnen. En vergeet niet, hoe meer treeworkers er zullen komen, des te lager zal het gemiddelde bedrag per uur worden.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

Uhm, ik wil niemand afkraken oid, ieder moet voorzich weten wat hij denkt te verdienen. Ik vind het alleen belachelijk dat je als vervangbaar product kan worden neergezet en over het algemeen lager betaald krijgt wanneer een groot bedrijf een zzp boomverzorger "zijn" werk laat doen, en dan ook een groot gedeelte van de verantwoording in jou handen legt.

Oftewel samen met alle ingehuurde zorg je voor die hoge omzet van dat bedrijf waardoor dat bedrijf wel mag in schrijven op klussen en jij als kleine man niet. Terwijl je het zelfde aan het uitvoeren zou zijn tegen een betere prijs! die je ook verdient omdat jij daar op staat met je oranje hesje auto's staat terug te koppen en met je hoogwerker lijnbussen aan het ontwijken bent.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by KIMME »

das de macht van de grote getallen , tamil... is er altijd geweest en zal er altijd zijn.

Ik zal je es een voorbeeld geven van wat ik hier es een paar jaar geleden heb meegemaakt in de tijd dat er nog maar bitter weinig mensen klommen in bomen hier...

Ik als zelfstandige ingeschreven op een klus van een park in de buurt van brussel. Ik klom, maar de grote bedrijven hadden hier toen zelf nog geen klimmers tenzij sporenlopertjes. maar dat mocht niet dus...

het werk:
grote loofbomen snoeien, dood hout verwijderen, algeheel nalopen van alles wat eruit kan klappe, snipperen en zo...jadajadajada...
enfin mijn oplossing wegens slappe handel zes a zeven jaar terug... mooie prijs erop gezet, wetende dat iets onder de prijs beter is dan geen inkomen en geloof me... rond brussel moeten werken is geen pretje qua reistijd en uren onderweg... MAAR beter even onderweg dan misschien wegens geen inkomen terug werken voor een kutbaas in het fabriek, weliswaar met weinig reistijd... DUS... mooie prijs gemaakt.

een paar weken later wegens mooie prijs een mooie brief in de bus waarin staat dat wij de werken mogen uitvoeren. het was onmiddellijk feest, eindelijk nieuwe footlocklijn kunnen aanschaffen en zo... WANT... werk verzekerd voor twee maand.
maandje erna weer een mooie brief in de bus waarin staat: ANNEX op aanbestedingen.

Gelieve aan te tonen door wat voor middel dan ook dat uw firma in het bezit is van
-een hoogwerker van 24 meter op rupsbanden
een hoogwerker van 16 meter op banden
een hakselaar van 30 cm evenals van 16 cm
3 werknemers welke opgeleid zijn om te snoeien
vrachtwagen met containersysteem
en zo verder en zo verder...

Omdat dit niet bijgevoegd was bij de eerste offerte mochten we natuurlijk terug meedoen maar wat voor zin had dat eigenlijk..
Toen puntje bij paaltje kwam bleek maar 1 firma in het bezit te zijn van dergelijke machines...
en wij waren er helemaal klaar mee....
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by ludovanmil »

He 'Tarzan',
Wat dacht je van een ETW-er i.o. ??
Dat is dus iemand die (nog) in de opleiding zit (2e jaar) Maar wel alle benodigde deelcertificaten heeft: Hoogwerker, alle zaag en klim onderdelen, begeleidingssnoei. VCA. en meer.....
Klinkt toch al aardig nietwaar ?
Het gaat toch neem ik aan om het vooral veilig en vakkundig afzagen van takken neem ik aan ??

Groeten
Ludo

ETW-er i.o.
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by dennis »

Tamil wrote:Je bent wel degene die alles mag regelen op locatie de elende moet oplossen als er wat mis gaat, je er soms kilometers aan diesel voor moet weg stoken om daarna takken te zagen. Want meer maak je van je zelf op deze manier niet . Ja een takken zager, zager, snoeier, net als een snipperaar, snipper machine , kraker etc. en wel handig als die gasten die niet in dienst zijn als eerste naar beneden donderen, als er een vrachtwagen op de hoogwerker klapt, was toch zijn afzetting die niet deugd! tja ik heb een var verklaring van hem of haar en ik betaalde hem/haar zelfs wel 36 euro per uur.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er nog mensen voor minder werken!


Kom op zeg je verdient naar wat je wil zijn. Maar maar zorg er dan alsjeblieft voor dat we dat met zijn allen ook kunnen blijven zijn.
Hebben het al eens eerder over gehad Tamil, wat jij kut werk vind kan voor een ander wel van waarde zijn. Respecteer even de goede/luxe situatie waar je zelf in zit, en je jaar omzet wel met alleen het mooie werk bij elkaar verdiend krijgt. Dat gaat niet voor iedereen op.
Moet zeggen ik doe het hele jaar niets anders ( werk is werk ) en wordt er echt niet slecht van. In Frans zijn verhaal maak ik op het direct om uurtje factuurtje voor gemeentelijke dienst gaat ( in dat geval zijn de voorzieningen hoogwerker en afzetingen niet onder de aannemer zijn last maar goed geregeld, anders zou tenzij anders omschreven in een voorwaarde de hoofd-aannemer verantwoordelijk blijven voor schade )


Het verbaasd mij ook dat ieder zich even moet laten horen die meer waard denkt te zijn dan €36 of dit kutwerk gewoon niet wilt doen, en Frans daar idd geen (relevante)reactie op krijgt. Het is een normale prijs voor dit werk en ik zou er voor komen.
Het is de afstand die me te gek is anders was ik je mannetje Frans
ik klim liever ... dan werken
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Pietje »

Tamil wrote:Uhm, ik wil niemand afkraken oid, ieder moet voorzich weten wat hij denkt te verdienen. Ik vind het alleen belachelijk dat je als vervangbaar product kan worden neergezet en over het algemeen lager betaald krijgt wanneer een groot bedrijf een zzp boomverzorger "zijn" werk laat doen, en dan ook een groot gedeelte van de verantwoording in jou handen legt.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, Tamil. Maar de grote baas heeft afspraken lopen, en het is zijn zorg dat ze nagekomen worden. En als jij je best doet maar niet op tijd klaar bent (bijvoorbeeld door het constant terugkoppen van lijnbussen), dan is dat jammer voor de grote baas maar niet voor jou. Want jij krijgt gewoon voor elk uurtje je centjes. En naar mijn bescheiden mening voor dit soort werk genoeg centjes...

(Overigens zag ik bij de gemeente ook facturen voorbijkomen van een schoffelaar die voor 32.- werd weggezet, dan is 36.- voor een ETW-er best weinig.)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

"Hebben het al eens eerder over gehad Tamil, wat jij kut werk vind kan voor een ander wel van waarde zijn. Respecteer even de goede/luxe situatie waar je zelf in zit"

Beste Dennis,

Ik vind dit geen K*t werk, doe het er ook bij om mijn boterham te smeren!
Ik bedoelde nogmaals dat ik mensen die dit werk dagelijks misschien wel (altijd) doen, het meer gun zelf tegen een hoger tarief voor die betreffende gemeente te werken. Mijn verhaal was niet op mensen in persoon gericht of mensen die geheel leven van langdurige projecten te bedienen in onderaanneming voor gemeente.

Even in het geval waar ik bekend mee was, waren op den duur 20 van de 35 mensen inhuur.
Naar mijn idee blijven de meeste gemeente voor grotere bedrijven kiezen, om dat alles zo goed geregeld word! Maar wie regelt dat allemaal zo handig en is er zo flexibel om volgende maand weer te worden ingehuurd.

Juist, de gemiddelde zzper heeft dus geen van 7 tot 4 mentaliteit en blijft netjes dat beetje extra doen om volgende maand weer zonder al te veel gedoe, op de hoogwerker te mogen staan.

Iedereen mag het lekker zelf weten wat hij of zij doet om zijn centjes te verdienen!
Maar hoor toch te vaak ja maar dat grote bedrijf mag wel inschrijven!


"(Overigens zag ik bij de gemeente ook facturen voorbijkomen van een schoffelaar die voor 32.- werd weggezet, dan is 36.- voor een ETW-er best weinig.)"

Dat vind ik dus ook als je bekijkt dat een etw'r minimaal een motorzaag 020 en een hoogwerker gordel in zijn bus heeft liggen, en een schoffelaar het met een schoffel af kan. :mrgreen: Maar misschien slijten die dingen wel als een gek :? Geen idee ik ben iig nog wel in de luxe situatie dit nog niet te hoeven ondervinden.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Pietje »

Tamil wrote:...ik ben iig nog wel in de luxe situatie dit nog niet te hoeven ondervinden.
Ach, Tamil, als het moet, kun je met een 020 ook schoffelen... 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by NannoB »

Tamil wrote:... Maar wie regelt dat allemaal zo handig en is er zo flexibel om volgende maand weer te worden ingehuurd.

Juist, de gemiddelde zzper heeft dus geen van 7 tot 4 mentaliteit en blijft netjes dat beetje extra doen om volgende maand weer zonder al te veel gedoe, op de hoogwerker te mogen staan.
.....
:!:

Om de boterham voldoende te kunnen smeren is een stukje continuïteit in werk nodig en de kans op een opdracht voor langere tijd zie je toch vaak vergeven worden aan de grotere bedrijven. Dat vervolgens de uitvoer aan de zzp-er wordt overgelaten maakt de opdrachtgever niets uit, geen gedoe en 1 factuur.
Jammer is dat het bedrijf dat de opdracht aanneemt vaak niet 1-op-1 de uitbetalingen aan de zzp-er doet, maar er zelf wat aan wil verdienen. Frans geeft hier een stukje openheid in en is allang blij dat iemand hem kan helpen. Netjes van Frans.
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by Tamil »

Frans,

Ik was door de uur prijs in de veronderstelling dat jij als onder aannemer voor een groot bedrijf aan het werk bent en mensen te kort kwam!

:oops: Mijn fout, sorry hiervoor. :?

Maar heb het idee dat jij zelf voor deze gemeente werkt.

Het is dus niet de bedoeling om jou als groot log bedrijf af te schilderen dat naar mijn mening soms misbruik maakt van zzpers.

Heb het juist goed met deze mensen voor omdat zij elke dag weer netjes klaar staan om voor dat grote bedrijf weer dat beetje extra te doen, zodat deze bij de gemeente waarvoor werk word uitgevoerd weer veren krijgt uitgerijkt en het jaar daarna weer gevraagd word.

:idea: Check ff de Bleekemolen boy's misschien hebben zij tijd!

Suc 6 ermee
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ETW er nodig voor enkele dagen e.v.t. langer tijd

Post by treespotter »

callum-aan wrote:Ik vind 36 euro p/u voor inhuur een prima bedrag hoor. Er zal wel verschil zitten tussen bepaalde regio's. Maar hier in de regio is de inhuur door collega's meestal rond de 35 euro. En voor langere tijd en zonder dat je het regelwerk erbij hebt.

Ik vind het een prima aanbod van Frans. Of ik het zo gedetailleerde op Treehugs zou zetten is 2 maar dit soort vragen moet je natuurlijk wel hier kwijt kunnen.
Het gaat hier niet om inhuur. Die zesendertig euro is het bedrag wat de gemeente betaalt voor de werkzaamheden. En als je dat afzet tegen die genoemde schoffelaar of een gemiddelde hovenier die zijn werk uitvoert voor € 47,50 ex. dan ben je de industrie BIG TIME aan het verkwanselen. Ik hoor mensen wel klagen over ons zogenaamde gevaarlijke werk (wat ik tegen wil spreken omdat je het werk zo gevaarlijk maakt als je zelf wilt), maar wanneer het dan neerkomt op een redelijke vergoeding dan mag het ineens weer 'voor weinig'.
Ik heb hier ook opmerkingen gelezen die de schijn wekken dat ik alleen maar 'voor veel' de leuke klussen doe. Dat is eigenlijk ook wel zo, maar dat 'leuke' werk bestaat voor mij ook vele maanden per jaar uit bulkwerk. Alleen dat bulkwerk wordt wel dusdanig betaald dat ik niet op een forum hoef te smeken dat de collega's van ver bij mij komen werken voor een schijntje.
Dat er veel jongens zijn die met dat schijntje genoegen nemen omdat zij anders thuis zitten kan ik mij wel voorstellen en helemaal wanneer dat werk in jou eigen wijk mag worden uitgevoerd, maar loop dan niet te klagen dat het te weinig is om een ETWer uit een andere hoek van het land te laten komen. En verwacht ook vooral niet dat de opdrachtgever van jou, jou als iets anders ziet dan een schoffelaar met prijsverlagend motorzaagcertificaat.

Eigenlijk is het allemaal wel heel bijzonder. Dat hele ETW traject is in de wereld gezet om meer aanzien af te dwingen in de branche en wat schetst mijn verbazing?
De ETWers zijn de prijsvechters geworden en de Niet ETWers die goede relaties hebben met hun opdrachtgevers kunnen zonder blikken of blozen bijna tien euries per uur meer ontvangen. En dan heb ik het nog niet eens over de particuliere klussen. :roll:

Dit forum is ervoor om elkaar te helpen, dus doe nou niet net alsof ik een decadente boomgoeroe ben want de jongens die wel eens met mij gewerkt hebben weten dat ik hun niet vraag om bulk voor weinig uit te voeren. Die weten dat ik probeer te gaan voor goed werk en vaak voor hetzelfde geld "iets meer". En dat iets meer kan er bij ons met een vrolijk gezicht vanaf.


Sorry Wouter... Maar ik moest echt even reageren. Ik ga wel weer zwemmen. Heeeeel lang.
Post Reply